psa Skrevet July 29, 2007 Rapporter Skrevet July 29, 2007 Hej Alle. Hvor er det dejligt at opdage, at vi ikke er de eneste danske, der har fundet vej til dejlige Skurup. Vi er ligeledes en familie på godt 5 og en hund. Godt 5 er mest fordi den 5 ligger i min mave og har nu holdt os vågne og stangen i 8 døgn Men vi glæder os til han eller hun titter ud og siger goddag til verden. Nå men, ud over 1 ubekendt består familien af Jacob, manden i huset, Frederikke min 15 årige teenager (som bliver i skole i DK og altså skal pendle 9. klasse med), Caroline min 7 årige pap datter (som ligeledes bliver i skole i DK, da hun er mest hos sin mor), Tara, min dejlige knap 3 årige Schæfer blanding, fundet i Polen som 7 mdr. gammel og slutteligt, jeg selv, Petina, nyuddannet folkeskolelærer i dansk og engelsk, på barsel det næste år. Pr. 1.9.07 overtager vi nøglerne til vores nykøbte hus, som så skal males og gøres ved, inden vi for alvor rykker ind omkring oktober/november, lige i tide til at opleve efterårets indtog i den vidunderlige natur i og omkring vores nye hjemstavn. Huset ligger midt på den gamle hovedgade i selve Skurup by mod nord. Børnene glæder sig, men er selvfølgelig også bekymrede for det der med venner. Og det at forstå svensk. Derfor blev de også rigtig glade for at høre, at der er en hel lille dansk enklave, med børn på og omkring deres egen alder. Dem vil vi rigtig gerne møde (og deres forældre:th2: ). Jeg selv skal jo gå hjemme frem til næste sommerferie og blev da også lettere begejstret ved opdagelsen af, at der er flere af jer, der har småbørn og som man måske kunne danne en art mødregruppe med. Vi håber at høre fra jer og at vi får glæden af at møde jer, når vi rykker ind. Kh Petina
nullersdk Besvaret July 29, 2007 Rapporter Besvaret July 29, 2007 Ny i Sverige Hej Alle. Hvor er det dejligt at opdage, at vi ikke er de eneste danske, der har fundet vej til dejlige Skurup. Vi er ligeledes en familie på godt 5 og en hund. Godt 5 er mest fordi den 5 ligger i min mave og har nu holdt os vågne og stangen i 8 døgn Men vi glæder os til han eller hun titter ud og siger goddag til verden. Nå men, ud over 1 ubekendt består familien af Jacob, manden i huset, Frederikke min 15 årige teenager (som bliver i skole i DK og altså skal pendle 9. klasse med), Caroline min 7 årige pap datter (som ligeledes bliver i skole i DK, da hun er mest hos sin mor), Tara, min dejlige knap 3 årige Schæfer blanding, fundet i Polen som 7 mdr. gammel og slutteligt, jeg selv, Petina, nyuddannet folkeskolelærer i dansk og engelsk, på barsel det næste år. Pr. 1.9.07 overtager vi nøglerne til vores nykøbte hus, som så skal males og gøres ved, inden vi for alvor rykker ind omkring oktober/november, lige i tide til at opleve efterårets indtog i den vidunderlige natur i og omkring vores nye hjemstavn. Huset ligger midt på den gamle hovedgade i selve Skurup by mod nord. Børnene glæder sig, men er selvfølgelig også bekymrede for det der med venner. Og det at forstå svensk. Derfor blev de også rigtig glade for at høre, at der er en hel lille dansk enklave, med børn på og omkring deres egen alder. Dem vil vi rigtig gerne møde (og deres forældre:th2: ). Jeg selv skal jo gå hjemme frem til næste sommerferie og blev da også lettere begejstret ved opdagelsen af, at der er flere af jer, der har småbørn og som man måske kunne danne en art mødregruppe med. Vi håber at høre fra jer og at vi får glæden af at møde jer, når vi rykker ind. Kh Petina Hejsa Og Velkommen til Sverige, håber da på at i bliver glade for at bo herovre.. En lille velkomst hilsen. alligevel som jeg ikke bor i Skurup:)
EBL Besvaret July 29, 2007 Rapporter Besvaret July 29, 2007 Hej Petina og Jacob, Velkommen til Skurup! - selv om vores egne erfaringer med at bo her stadig ikke er store (vi flyttede hertil for knap en maaneds tid siden), saa tror jeg i vil blive glade for at bo her, vores 'velkomst' fra lokalbefolkningen har i hvertfald vaeret over al forventning. Er det en af de to bungalower der var til salg paa den gamle hovedvej som i har koebt? Mvh Egil :D
psa Besvaret July 30, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 30, 2007 Funkis bungalow Hej Egil og familie. Jo, det er en af de to bungalows vi har købt.:) og Tak for velkomst. Håber vi mødes. Den lille ubekendte meldte sin ankomst kl. 3.55 her til morgen. Det blev en dreng, stor og dejlig. hilsen Petina og Jacob
Futz Besvaret July 31, 2007 Rapporter Besvaret July 31, 2007 tillykke med den lille og huset - velkommen til egnen fra os .
ccdj Besvaret July 31, 2007 Rapporter Besvaret July 31, 2007 Velkommen til.....I skal glæde jer, det er absolut et hyggeligt sted :) jeg bor selv i Skivarp lille flække 8 km fra Skurup. Sammen med min mand Casper vore datter Maja der bliver 1 år 17/9 samt vores to dejlige hunde Maggie og Luna :D Stort tillykke med jeres nye skud på stammen. Har du evt. spørgsmål vedrørende aktiviteter som fx. åben mødregrupper, legestue, babysvømning eller andet så spørg endelig :th2:
psa Besvaret August 3, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 3, 2007 Hej Christina. jeg vil rigtig gerne høre nærmere om alt der kunne være noget for Pelle Anton, som vores søn hedder. Jeg kontakter dig her, når vi er lidt tættere på 1. sep. så har jeg sikkert også vores nye tlf nr. og e-mail adresser etc. Det har vi ikke endnu....:) kh Petina
ccdj Besvaret August 3, 2007 Rapporter Besvaret August 3, 2007 Hej Christina. jeg vil rigtig gerne høre nærmere om alt der kunne være noget for Pelle Anton, som vores søn hedder. Jeg kontakter dig her, når vi er lidt tættere på 1. sep. så har jeg sikkert også vores nye tlf nr. og e-mail adresser etc. Det har vi ikke endnu....:) kh Petina du skal være hjertligt velkommen :)
Nysted Besvaret August 21, 2007 Rapporter Besvaret August 21, 2007 Velkommen til og mange gange tillykke med den lille :) , håber i bliver glade for byen, jeg kan i hvert fald kun sige at det er en rigtig hyggelig by, med alt hvad man har brug for i hverdagen :) Vi er en lille familie på næsten 4 her på ringduvevägen 14, Bestående af Mig selv(Rasmus), Ninni, vores kommende søn Milo (planlagt til midt september :)) og vores nu 3 år gamle Eurasier, Sif.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu