gichael3257 Skrevet August 2, 2007 Rapporter Skrevet August 2, 2007 Hej med jer alle sammen. Mig og min kæreste er lige flyttet til Lund (en uge siden). Hun studere på uni mens jeg studere i KBH. Jeg pendler frem og tilbage hverdag hvilket er okay. Vi bor i den nordlige del af Lund ved kirkegården(Baravägen). Vi har cyklet lidt rundt i Lund for at se byen, men vi mangler lidt informationer om byen, som man normalt får af erfaring. Hvor ligger der indkøbscentre?(gerne billigt) slagter? Gode resturenter? bager? hvilken biograf er den bedste? hvilket gå i byen sted? nogen gode caféer? En masse spørgsmål som jeg håber en flink person vil hjælpe til med at besvare. Vh Michael
Jette Besvaret August 2, 2007 Rapporter Besvaret August 2, 2007 Velkommen Hej med jer alle sammen. Mig og min kæreste er lige flyttet til Lund (en uge siden). Hun studere på uni mens jeg studere i KBH. Jeg pendler frem og tilbage hverdag hvilket er okay. Vi bor i den nordlige del af Lund ved kirkegården(Baravägen). Vi har cyklet lidt rundt i Lund for at se byen, men vi mangler lidt informationer om byen, som man normalt får af erfaring. Hvor ligger der indkøbscentre?(gerne billigt) slagter? Gode resturenter? bager? hvilken biograf er den bedste? hvilket gå i byen sted? nogen gode caféer? En masse spørgsmål som jeg håber en flink person vil hjælpe til med at besvare. Vh Michael Selv om jeg ikke er fra Lund og dermed ikke kan give dig den erfaring du efterlyser, vil jeg alligevel byde jer velkommen her i Skåne og held og lykke med jeres liv her.
Carsten Olsen Besvaret August 2, 2007 Rapporter Besvaret August 2, 2007 Hej med jer alle sammen. Mig og min kæreste er lige flyttet til Lund (en uge siden). Hun studere på uni mens jeg studere i KBH. Jeg pendler frem og tilbage hverdag hvilket er okay. Vi bor i den nordlige del af Lund ved kirkegården(Baravägen). Vi har cyklet lidt rundt i Lund for at se byen, men vi mangler lidt informationer om byen, som man normalt får af erfaring. Hvor ligger der indkøbscentre?(gerne billigt) slagter? Gode resturenter? bager? hvilken biograf er den bedste? hvilket gå i byen sted? nogen gode caféer? En masse spørgsmål som jeg håber en flink person vil hjælpe til med at besvare. Vh Michael Jeg vil da også sige velkommen til lund, det er en dejlig by. Jeg er stadigvæk ikke så go til gadenavne, har "kun" boet her i ½ år:laugh: , bor ude på nörre fäladen,men vil da prøve at komme med et par bud. Jeg ved ikke lige hvor Baravägen ligger i forhold til hvor jeg bor, og smag og behag er jo forskelligt, WILLYS på Magistratsv. 22 er billig og så er der et godt udvalg. Og netto i Annegården Jeg har ikke set mange slagtere men der ligger en i Sankt petri kyrkogata, mener jeg den hedder og så er der et sted inde i byen omkring mårtenstorget, det er en stor hal med mange forskellige foretninger, der dufter altid rigtigt skønt, der kan man også købe nogen ordentlige bøffer :th2: Jeg har ikke prøvet så mange resturenter, men syntes at også her er der mange at vælge mellem (Hvis det er burger man er til, så gå efter duften når du kommer ud fra stationen, det er lige til venstre. En god bager leder jeg stadigvæk efter, og kommer nok til at lede længe.:thumbdown Jeg har ikke været i biografen og heller ikke den store bytur endnu, det har jeg stadigvæk tilgode. Og nogen gode caféer? Der simpelthen så mange, har kun prøvet et fåtal, men syntes ikke det svært at finde en hyggelig en.
gichael3257 Besvaret August 3, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 3, 2007 Tak for svaret Mange tak for hjælpen og svarene. Jeg tror vi tager en tur nord for ringvejen i weekenden, så må vi se hvad der ligger deroppe. Er der nogen speciele ting som bare skal ses, nu hvor vi er herover? Vi har et par kammerater som kommer over om 14 dage. Findes der nogen aktiviteter som bare er et "must"? Vh Michael
jerikras Besvaret August 4, 2007 Rapporter Besvaret August 4, 2007 Hej Michael Velkommen til Lund. Jeg vil gerne hjælpe med et par tips, da vi snart har boet 5 år i Lund. Hvor ligger der indkøbscentre? Hvis ikke du har fundet det, så hedder det Novo Lund. Centeret er blevet udbygget en hel del de sidste par år og spreder sig over et meget stort område. Den findes på følgende adresse: Företagsvägen 227 61 Lund (Du kan finde busforbindelserne dertil på hjemmesiden: http://www.skanetrafiken.se/) - (kortet over stedet kan du finde på http://www.map24.se) (gerne billigt) slagter? Vi har mange gange købt kød hos "AGS". De har et stor udbud af kød fra mange forskellige dyr. Prismæssigt er det OK. Den findes på adressen: Traktorv. 3 22660 LUND Gode resturenter? Vi har et par gange spist på en indisk restaurent der ligger på St. Fiskareg. 15 22224 LUND. Den har nogle okay priser på deres buffet (især som "Lunch tilbud" der slutter klokken 16). Er i til pizza, så har vi efterhånden afprøvet de fleste steder i Lund og kan derfor især anbefale 2 hvoraf den ene ligger overfor stationen ved siden af Ica Malmborg (billige og gode) og den anden der ligger ved Preem i Nöbbelöv og hedder: Jeppas Gatukök, Jägareg. 2, 22653 LUND, Tlf. 046 - 15 75 00. De leverer gratis ud. bager? Mormors bageri leverer okay brød m.m. Den ligger der hvor alle busserne har holdestation. Tror det hedder Botulsplatsen (eller lign.) Der ligger eks. en Forex og Tigerbutik. For det meste køber vi ikke ind hos bageren, fordi det er de færreste der har noget okay på hylderne. Istedet for køber vi ind hos Ica eller Coop Forum der har okay brød. Især kan Coop Forum (v. Mortens Torget) anbefales. hvilken biograf er den bedste? hvilket gå i byen sted? nogen gode caféer? Da Lund kun har 2 biografer så er det letteste vel at prøve dem begge:rolleyes: Det samme gælder vel også for gå i byen stederne (smag og behag er jo som sagt meget forskellige) Iøvrigt så kan det anbefales at gå ind på http://www.eniro.se (de gule sider) under Lund. Håber informationerne hjælper jer lidt på vej. :)
gichael3257 Besvaret August 6, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 6, 2007 Super super! :D Mange tak. Virkeligt detaljeret, tak for det. Det storcenter har vi ikke set endnu, så det skal vi da se hvad er for noget. Vi skal i biffen i næste uge, så må vi jo se hvordan standarden er :) Igen tak for hjælpen!
soalma Besvaret August 10, 2007 Rapporter Besvaret August 10, 2007 Se Lund Jeg anbefaler drivhusene i Botanisk have især. De er åbne mellem 12 og 15 hver dag og det er gratis at komme ind. Domkirken skulle være Seværdigheden for Lund. Ellers er der Kulturen og Skissernes Museum Overfor Domkirken ligger turistinformationen hvor du kan få by og kommunekort. Der er et par kafeer på Stora Gråbrødergatan samt Mikai på Stora Sødergatan Lørdag morgen - formiddag er der loppemarked på Sødre Esplanaden. På Mejeriet = byens musiksted et af dem i baggården spiser du rigeligt god mad til en billlig penge til middag på hverdage. Øst for Dalby, hvor Nordens ældste stenkirke ligger findes Knivåsen / Dalby stenbrott et skønt natursted hvortil bussen også kører. http://www.reseplaneraren.skanetrafiken.se/resultspage.asp Dalby söderskog Naturbussen: http://www.naturbussen.se/tidtabeller.html På Lund Kommunes hjemmeside finder du info om flere ud i naturen steder http://www.lund.se/templates/Page____3109.aspx På pizzariaet på bagsiden af stationen Byggmæstaregatan laver de god pizza, men de mange pizzariaer i Lund har alle forskellige pizzaer, så det er op til jeres smag, hvad der er bedst. Slotte og herregårde Björnstorp, ved Romeleåsens sydlige del, 15kmSf Lund. Romantisk rokokostil, park Häckeberga slott Flyinge kungsgård Svenstorp (Svenstrup), herregård 8kmNf Lund. Opf. 1596 som en af de skønneste herregårde i renæssancestil. Off. adg. til parken. På vejen derop kan man køre ind ad grusveje. Her stod slaget ved Lund 1676 Krutmöllan mener jeg ligger i Håstad, Örtofta Slott Viderups slott Skarhults slott Ligger vist i Esløvs kommune Læs mere her om Lund og Skåne og se billeder: http://www.mior.se/skane/ god fornøjelse.
jerikras Besvaret August 19, 2007 Rapporter Besvaret August 19, 2007 Hej med jer alle sammen. Mig og min kæreste er lige flyttet til Lund (en uge siden). Hun studere på uni mens jeg studere i KBH. Jeg pendler frem og tilbage hverdag hvilket er okay. Vi bor i den nordlige del af Lund ved kirkegården(Baravägen). Vi har cyklet lidt rundt i Lund for at se byen, men vi mangler lidt informationer om byen, som man normalt får af erfaring. Hvor ligger der indkøbscentre?(gerne billigt) slagter? Gode resturenter? bager? hvilken biograf er den bedste? hvilket gå i byen sted? nogen gode caféer? En masse spørgsmål som jeg håber en flink person vil hjælpe til med at besvare. Vh Michael[/QUOT Hvis du er interesseret i at løbe, så glemte jeg at sige, at der er et område der hedder Skrylle (godt nok nemmest at komme dertil via bil!) - det ligger lidt udenfor Lund i retning mod S. Sandby. Det er et skovområde med løbedistancer på 3, 5, 7 og 10 km. Endvidere er der en vandretur på 21 km. Det er et meget populært område for motionister (såvel løbere som vandrere). Tæt på Skrylle er der også en mellemstor badesø med gode udspringsmuligheder. Modsat stranden i Lomma bliver den ikke overrendt af badelystne. Og ligeledes i samme område er der en Put and Take sø.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu