Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Som tidligere nævnt har jeg undladt at købe en Audi TT fordi der var Bose lydsystem i, men det er lige gået op for mig at I den nye er det ikke standard, som jeg troede, men ekstraudstyr. Er der nogen der ved om det også var ekstraudstyr i den gamle eller standard ?

Besvaret

Jeg kan ikke huske hvorvidt den gamle Audi TT havde Bose som standard eller ej (men er rimelig sikker på at det ikke var (i .dk)). Men det er ihvertfald sikkert at det er forskelligt fra land til land når du finder frem til det. F.eks. har den nye Audi A5 B&O anlæg som standard i Danmark (som nok et af de eneste lande i verden) - det er individuelle aftaler de enkelte lande/importører forhandler på plads med fabrikken således de passer til det marked de skal ud på. Der er jo f.eks. ikke meget idé i at have sædevarme som standard i biler til Dubai :) Oveni hatten kan visse udstyrsdele godt gå hen at blive standard i modellen efterhånden som modellen når en hvis alder og nærmer sig udfasning - så noget der er ekstraudstyr det første år kan godt være standard-udstyr senere hen.

Besvaret
Jeg kan ikke huske hvorvidt den gamle Audi TT havde Bose som standard eller ej (men er rimelig sikker på at det ikke var (i .dk)). Men det er ihvertfald sikkert at det er forskelligt fra land til land når du finder frem til det. F.eks. har den nye Audi A5 B&O anlæg som standard i Danmark (som nok et af de eneste lande i verden) - det er individuelle aftaler de enkelte lande/importører forhandler på plads med fabrikken således de passer til det marked de skal ud på. Der er jo f.eks. ikke meget idé i at have sædevarme som standard i biler til Dubai :) Oveni hatten kan visse udstyrsdele godt gå hen at blive standard i modellen efterhånden som modellen når en hvis alder og nærmer sig udfasning - så noget der er ekstraudstyr det første år kan godt være standard-udstyr senere hen.
Ja, du har en pointe der. Jeg ved også at man i Danmark fravælger ting som man i andre lande tager som en selvfølge for at få priserne ned pga af afgiften. Eksempelvis stationscars uden railing. Jeg må bare lave en forspørgsel på bytbil. Jeg så også lige på Vallåkra at bagarummet er forbavsende stort og rigtig velegnet til et godt anlæg. :D

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...