Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, Håber at nogen kan hjælpe. Jeg har læst i dette forum at for at få et sygesikringsbevis til sit barn (født i SE, DK stadsborger) skal man tage kontakt med forsikringskassens EU kontor. Det har jeg gjort, men blev afvist da vi begge arbejder i DK... Er der nogen der ved om reglerne er lavet om?... Forsikringskassen henviste mig til københavns kommune, men det bliver nok lidt svært at få et kort til hende der, da hun ikke har noget dansk CPR nr. Mvh Jakob

Besvaret

Tak Anna, Men det har jeg prøvet og det virker ikke for min datters personnummer. Jeg ringede idag til folkeregisteret, som bekræftede det som forsikringskassen har sagt, nemlig at det er det danske folkeregister, der skal udstede EU beviset til min datter. De skal dog bruge bevis for at hun er min datter. Dvs fødselsattest mv. Jeg vil således forsøge at sende bevis for at hun er min til folkeregisteret, og afvente hvad der sker. Mvh Jakob

Besvaret

Nu skal jeg ikke kunne udelukke, at min ammehjerne viser sine spor men... Min datters EUkort er udstedt af Forsäkringskassans EU kontor. Hun er født i SE og vi arbejder begge i DK. Ringede til EU kontoret som herefter sendte det. Så forstår altså ikke helt hvis de har afvist dig. Dit barn er jo slet ikke sygesikret i DK men kun i SE så hvordan DK skulle kunne udstede et bevis der giver dit barn ret til sygehjælp på DKs regning forstår jeg ikke...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...