Fagerland Skrevet September 23, 2007 Rapporter Skrevet September 23, 2007 Hej, Hvis der står "MwSt. ausweisbar" skal man så være opmærksom på noget vedr. moms, hvis man hente en bil i Tyskland? Nogle siger, at de biler der står den sætning ved, dem kan man ikke hente, men oversat til dansk betyder det, at hvis man vil, så kan man få momsen retur. Eller hvordan hænger det sammen /Fagerland Ps. Er MEGET interesseret i en S4 årg. 05 sedan når mc'en er solgt :th2:
Michael Rasmussen Besvaret September 23, 2007 Rapporter Besvaret September 23, 2007 du skal betale momsen i tyskland på bilen som privatperson... Har du virksomhed her i Sverige eller i et andet eu land hvor bilen skal indgå i den daglige drift - så er der ikke nogen moms på varen. Når du på et tidspunkt sælger den igen skal der svares moms af salgsbeløbet, med mindre du sælger den til en anden virksomhed der lader den indgå i driften.
Fagerland Besvaret September 23, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 23, 2007 Takker, er dog stadigvæk lidt i vildrede. For når jeg kigger på Mobile.de så kan der være 2 ret ens biler, og den ene er der ikke skrevet noget ved og den anden den del med momsen, og de koster det samme.
Guest Mogens Besvaret September 23, 2007 Rapporter Besvaret September 23, 2007 Takker, er dog stadigvæk lidt i vildrede. For når jeg kigger på Mobile.de så kan der være 2 ret ens biler, og den ene er der ikke skrevet noget ved og den anden den del med momsen, og de koster det samme. Når det står nævnt, at momsen kan trækkes ud, betyder det, at den har kørt som firmabil i landet - momsen kan "trækkes ud af" bilens pris. Een af bilhandlerne her på debatten undgår bilen, hvor dette er en mulgihed, fordi der har været så meget ballade om moms på importbiler i Sverige...
Fagerland Besvaret September 23, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 23, 2007 Jeg ville bare mene med min meget basale viden, at der netop står, at den kan trækkes ud, og dermed er betalt moms. Og hvis den er dokumenteret, så burde der vel ikke være problemer at hente den bil, da Tyskland så vidt jeg kan huske er et EU land sidst jeg tjekkede, og dermed opfylder kravene om varens frie bevægelighed. Men igen, dette er et område, som jeg intet ved noget om.
Guest Mogens Besvaret September 23, 2007 Rapporter Besvaret September 23, 2007 Jeg ville bare mene med min meget basale viden, at der netop står, at den kan trækkes ud, og dermed er betalt moms. Og hvis den er dokumenteret, så burde der vel ikke være problemer at hente den bil, da Tyskland så vidt jeg kan huske er et EU land sidst jeg tjekkede, og dermed opfylder kravene om varens frie bevægelighed. Når jeg køber en bil dernede, beder jeg sælgeren om at skrive "alle mulige steder" (kontrakt, kvittering osv), at momsen ér betalt.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu