plup Skrevet September 29, 2007 Rapporter Skrevet September 29, 2007 Når vi går på internettet kommer der en comhem provisioning side frem som kræver at vi logger ind med password og brugernavn uden at angive hvilket brugernavn der er tale om (personnr., kundenr. eller andet). Vi har aldrig skulle logge ind før og nu kan vi ikke komme på nettet uden først at logge ind. Desuden virker vores ip telefon heller ikke. I går var alt normalt og fungerede uden problemer. Andre med lignende problemer?
Guest Supermule Besvaret September 29, 2007 Rapporter Besvaret September 29, 2007 Det er en supporter der har leget lidt med den router i har...... Det kaldes en "captive portal" og kan bruges til en del forskelligt..... Det skaber tit irreterende følgevirkninger bl.a i IE7, hvor du skal logge ind for hver fane du åbner som hjemmeside..... De har spurgt efter det her i foreningen, men jeg vil ikke lave det.... Lidt afhængig af det HTML det er lavet i, så er der vejledning i hvordan i taster password osv ind....Er der ikke det, så er det for ringe programmeret.....:( Når vi går på internettet kommer der en comhem provisioning side frem som kræver at vi logger ind med password og brugernavn uden at angive hvilket brugernavn der er tale om (personnr., kundenr. eller andet). Vi har aldrig skulle logge ind før og nu kan vi ikke komme på nettet uden først at logge ind. Desuden virker vores ip telefon heller ikke. I går var alt normalt og fungerede uden problemer. Andre med lignende problemer?
Basse Besvaret September 29, 2007 Rapporter Besvaret September 29, 2007 Ring til Comhem, tror det går hurtigere og er nemmer end at spørge herinde heheh. (blir så i morgen mellem 9-18) Har selv Comhem, og har ikke oplevet at skulle logge ind - login og password skulle gerne ligge i modemet, er noget comhem styrer - så det er nok forsvundet. Har i prøvet at tage strømmen, og lade det stå slukket i de berømte 10 min ? og så tænde igen ? kan være comhem har sendt en opdatering til modemet, der er gået galt, og en "genstart" kan klare problemet. Udover det så kører Comhem noget ustabilt idag, her oppe i Helsingborg for mig - min forbindelseshastighed svinger ret meget - så kan være de har lidt problemer.
plup Besvaret September 30, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 30, 2007 Tak for jeres svar. Vi har nu fundet ud af hvor hunden ligger begravet - og kan vist kun sige vi er færdige med comhem. Efter at have skrevet frem og tilbage med en supporter i går, kom det frem at de sørme har lukket for vores abonnement Vi sendte dem derfor kopier af alle vores fakturaer og kvitteringer for betaling af samtlige regninger. Vi fik derefter det svar at de skam godt kunne se at alle indbetalingerne var blevet registreret i deres system, men af uvisse årsager har de alligevel lukket abonnementet og hvis vi ønsker at være kunde hos dem - ja så skal vi bare tegne et nyt abonnement Der kom ingen forklaring eller undskyldning fra deres side, jeg ved godt at det bare er en supporter vi har haft kontakt til, men alligevel - jeg blev sgu ret tosset! Vi har bare haft så mange problemer med dem, forbindelsen forsvinder i tide og utide eller også skratter den, så man konstant er nødt til at genstarte modemet og andre gange er forbindelsen væk i timer ad gangen. Det er muligt at de ikke er så dyre, men de penge vi har brugt på at ringe til dem fra mobilen med deres lange ventetider, ja det overstiger sgu selv den dyreste udbyder. Så når de siger vi bare skal tegne et nyt abonnement...øh...I don't thik so Faktisk er jeg lidt taknemmelig over deres stunt, for så kan vi få taget os sammen til at skifte udbyder... Men pissed det er jeg sgu
rasmusrene Besvaret October 2, 2007 Rapporter Besvaret October 2, 2007 Comhem er faktisk den eneste fortrydelse vi har haft i det, præcis et år idag, vi har boet her i Sverige, vores bredbånd har stort set aldrig virket og da det endelig er kommet op og virker har jeg i snit en hastighed på 6,6mbit og betaler for 24mbit, vores telefon har virket som vinden blæser og i dag virker den så slet ikke, jeg ringer til Comhem og får at vide at det er fordi at telefonen er blevet sat op til det nye modem som de har sendt mig,,,Que?? jeg har ikke bestilt eller hørt noget om at de ville sende mig et nyt, men efter noget overtalelse går hun modvilligt med til at sætte telefonen op på det gamle og så ringer jeg ind når jeg har modtaget det nye og får det sat op............. Hvilket også ville være den rigtigt måde at gøre det på i den virkelige verden..... Det er et amatør firma...
Basse Besvaret October 2, 2007 Rapporter Besvaret October 2, 2007 Føler mig rigtig heldig her, har også Comhem - og må indrømme alt har fungeret perfekt fra dag 1 af. Har haft det i 6 måneder nu, og der har ikke været en eneste dag hvor det ikke har virket (kan self. ikke sige noget om de timer jeg er på arbejde i DK hehe). Jeg har 8mbit/1mbit og får leveret ca. 7.5 mb-8.2 mbit på de TPtests jeg har lavet løbende. Måske det har noget at gøre med, Comhem var ude sidste år, og trækker nye kabler og stik i samtlige lejligheder herude og i vejen mv. Ser ud til comhem i malmø kører rigtig skidt for nogle/mange - men for mig er der ingen problemer her oppe i HBG :-) Krydser fingre for det blir ved - i hvert fald 6 måneder endnu, som min bindingsperiode er hehe. Men det lyder virkeligt som om de er nogle amatører, i jeres tilfælde :(
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu