Jump to content

Optioner eller bonusordning?

Recommended Posts

Skrevet

Min kæreste, som jeg bor sammen med, har en optionsordning på sit job. Direktionen har foreslået at køre det over i en bonusordning, da det er lettere at håndtere ift. dansk skattelovgivning. Brutto giver det selvfølgelig det samme. Når bonus en skønne dag skal udbetales, bestemmer hun selv hvor stor en del hun vil have i hånden til fuld skat (den ryger bare på lønchecken) og hvor meget der skal overføres til en privat pensionsordning (til lavere skat - men uden mulighed for at trække ud) Men hvordan er det liiige den slags forholder sig, når man bor i Sverige. Kan det stadig lade sig gøre? Og er der evt. nogle skattemæssige fordele ved at bibeholde en optionsordning? I USA betaler man fx kun 15 % skat på indtægter på optioner, mens man i DK bliver fuldt beskattet. /Junkeren

Besvaret
hmmmm kan jeg ikke score din kærste' date=' ooooog de optioner der ? *GG*[/quote'] Frem med sværdet, Basse! :) Du kan starte med at score den taktiske del af en uundgåelig skattehovedpine. Du må kende nogle eksperter....
Besvaret

Jeps, PriceWaterHouseCoopers eller Deloitte de er super gode til den slags hehe. Jeg er en dør til aktiebeskatning hehe. Var aldrig lige mit arbejdsområde, da jeg sad med skat hehe.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...