homer132 Skrevet October 29, 2007 Rapporter Skrevet October 29, 2007 er ved at få overført min bil fra dk hertil sve. venter dog stadig på svar fra told og skat (2 mnd siden jeg ansøgte om tilbagebetaling af reg afgift............) nogen som ved om vägverket lader en bil godkendes som har en ½ meter revne i forruden. starter helt i højre øvre hjørne og fortsætter halvvejs gennem ruden. udsynet for føreren generes akurat ikke (når man kigger fremad) revner generer ikke mig, så hvis de vil lade den gå igennem, gider jeg ikke bruge 3k på at få det fikset. nogen som har en fornemmelse?
Basse Besvaret October 29, 2007 Rapporter Besvaret October 29, 2007 Ring til bilprovningen og hør dem ad :-) Tror ikke den blir godkendt dog, men igen - jeg er ikke synsmand :D
dkrath Besvaret October 29, 2007 Rapporter Besvaret October 29, 2007 Jeg ville kontakte bilprovningen som der bliver sagt, men for din egen sikkerheds skyld, så få da skiftet den rude.
RAG Besvaret October 29, 2007 Rapporter Besvaret October 29, 2007 Hvad angår revner ellre andre skader i forruden, er reglen denne: Stil et A4 ark på "den lange led" på toppen af rattet, og sid i førersædet som du normalt gør. Er revnen eller skaden udenfor feltet, som dækkes af arket, er det OK. Er revnen derimod indenfor dette felt, skal du regne med en anmærkning. Er der tale om anden skade, vurderes det fra sag til sag. Slitage fra vinduesviskere og "sandblæst" forrude, hvor ruden ikke har noget egentligt stenskud, men bærer tydelige præg af at være slidt vurderes som sagt. Jeg har været i en tilsvarende situation, og i mit tilfælde klarede jeg frisag i forbindelse med syn ved at sænke rattet til lavest mulige position, og sædet til højest mulige. Ruden blev skiftet ved en senere lejlighed. Denne regel har jeg fået fra Bilprovningens ingeniører, men har ikke set den beskrevet på deres hjemmeside.
Guest Mogens Besvaret October 29, 2007 Rapporter Besvaret October 29, 2007 En anden måde at vurdere det på Hvad angår revner ellre andre skader i forruden, er reglen denne: Stil et A4 ark på "den lange led" på toppen af rattet, og sid i førersædet som du normalt gør. Er revnen eller skaden udenfor feltet, som dækkes af arket, er det OK. Er revnen derimod indenfor dette felt, skal du regne med en anmærkning. Forleden var svaret i radioen klart på følgende måde: Der må ikke være revner eller store "stjerner" i feltet, hvor vinduesviskerne kører...
RAG Besvaret October 29, 2007 Rapporter Besvaret October 29, 2007 Det er muligt at kravene eller praksis er ændret. I mit tilfælde var bilen til syn for godt og vel et år siden, og den nævnte metode blev brugt ved det pågældende syn.
RAG Besvaret November 19, 2007 Rapporter Besvaret November 19, 2007 Hvordan gik det ? Det er fint nok at spørge sig for, men her har der jo været forskellige synspunkter, og vi kan alle drage fordel af at høre om dine erfaringer.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu