Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har lige et spørgsmål til jer Kører I diesel eller benzin?? Spørger fordi vi ikke kan finde ud af om vi skal gå efter benzin eller diesel? Vi skal have en 4hjulstrækker. Benzin 4 hjulstrækker er som regel ca 50000 skr billigere i anskaffelse for samme årgang og km stand som diesel, den er 6500 skr billigere i fordonsskat, og som det ser ud nu er benzin og diesel næsten samme pris. Er der andre fordele ved diesel andet den kører ca 3km/l og der er lidt længere mellem service på dem.

Besvaret

Jeg kører selv diesel. Mit årlige kørselsbehov er på ca. 40.000 km, og breakeven mener jeg lå omkring 30.000, sidst jeg regnede på det. Den højere købspris fås igen ved salg, i hvertfald delvis. Det at køre med dieselbil er lidt anderledes end en tilsvarende benzinbil. Diesel bilen er stærkere ved lave omdrejninger, og kan mere afslappet forcere eventuelle langsomkørende medtrafikanter. Specielt i længere stigninger er det en ren fornøjelse at køre fra alskens spotrsvogns wanna-be's med M'er og i'er op og ned ad stolper. Specielt en SUV eller Jeep er en biltype hvor diesel er velegnet.

Besvaret

Sæt regne stykket op med diesel priserne idag. fordons skatten og km/l ved benzin og diesel. Så kan du se hvor mange km du skal køre årligt for at de er lige dyre

Besvaret

Jow jow...

Meget generelt skiller det ved et kørselsforbrug på 30.000 årligt.
Okay - kunne du ikke venligst "bevise" det? Der ligger flere ting i selve emnet - ikke mindst efter den enorme modernisering, som dieselmotorer har gennemgået. Eksempler som MB 320 CDI, Audi 3.0 TDI eller BMW 535d - for ikke at tale om større modeller! Jeg har både en diesel- og benzinbil - førstnævnte er en firmabil, som kører mindst 50-60.000 km årligt, mens sidstnævnte er en week-end- og feriebil (17.000 km i 2007)
Besvaret

Jamen... en Porsche Cayenne fåes da ikke som diesel ;)! Alt efter kørselsbehov havde jeg nok taget en diesel. Bland andet på grund af de årsager RAG kommer med. Det ultimative i mine øjne ville være en diesel med automatgear. Men det som jeg ville gøre i din sag var at finde de 2 modeller du er interesseret i (benzin og diesel) og så sætte regnstykke op i et regneark. Det lader til du allerede har meget godt styr på afgifter osv., så det vil ikke tage dig lang tid. Men ellers er mine erfaringer med diesel rigtig gode. Jeg har dog kun kørt 1 diesel bil - BMW 530DA Touring. Den gik fremragende og er en bil jeg til hver en tid kan anbefale folk. Samme motor fåes i BMW X5 og med den nye faceliftede udgave af X5, så er man godt kørende :) Held og lykke med bilkøbet

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...