bonne Skrevet December 17, 2007 Rapporter Skrevet December 17, 2007 Hvordan er det med kørsel med trailer i SE og kun kategori B kørekort? Min bil må trække 1900 tons - men hvilke begænsninger sætter B-kørekortet i Sverige hhv i Danmark - bilen er svensk indregistreret, hvis det gør en forskel. Der er også noget med et trailerkort i Sverige - hvordan er reglerne med dette: Hvad giver det ret til i hhv DK og SE? Vh, Lars.
MC Manden Besvaret December 17, 2007 Rapporter Besvaret December 17, 2007 Hvordan er det med kørsel med trailer i SE og kun kategori B kørekort? Min bil må trække 1900 tons - men hvilke begænsninger sætter B-kørekortet i Sverige hhv i Danmark - bilen er svensk indregistreret, hvis det gør en forskel. Der er også noget med et trailerkort i Sverige - hvordan er reglerne med dette: Hvad giver det ret til i hhv DK og SE? Vh, Lars. Nu er 1900 tons en hel del, såh.... Samlet må vægten af det samlede køretøj ikke overstige 3500kg. Dvs... vejer din bil 1800kg, så må du maksimalt trække 1700kg. Har du en kæmpe balje af en 4x4 som vejer 2300kg, så er du nede på 1200kg. Og, husk det er totalvægten, ikke kun trailerens vægt.
Lars C Besvaret December 17, 2007 Rapporter Besvaret December 17, 2007 Trailerkort er der ikke nogen forskel på inden for EU. Det er katagori E på dit kørekort og giver dig ret til at trække din bils fulde kapacitet ud hensyn til samlet totalvægt på 3500 kg. Altså de 1900 kg i dit tilfælde. Det står på dit registreringsbevis hvor mange kg din trailers totalvægt må være med B-kørekort. Alternativt kan du slå din bils nummer op på www.vv.se hvor mange kg det drejer sig om. Eksemple er min bil: Skattevikt: 2010 Tjänstevikt: 2010 Totalvikt: 2430 Max släpvagnsvikt: 2100 Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1070
Weiser Besvaret December 17, 2007 Rapporter Besvaret December 17, 2007 Jeg har engang kunne de regler Da jeg tog E kortet. Men så viste min kørelærer denne side også glemte jeg det hurtigt igen. Måske den kan hjælpe jer... http://www.sikkertrafik.dk/164b3e80 Mvh Weiser
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu