Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Faldt over den her på vägvärkets hjemmeside og kan ikke se at den er nævnt herinde før. Det ser ud til at der er nogle socialdemokrater, der er blevet trætte af at syne danskernes importerede vogne.... Her er et saks: Kontroll av ursprunget för alla fordon som ska registreras – snart nya regler Den 4 februari 2008 förändras reglerna för hur fordon registreras i vägtrafikregistret. Alla fordon som ska registreras ska genomgå en ursprungskontroll hos Vägverket, något som idag görs av Bilprovningen till största delen. De förändrade reglerna gäller dock inte * nya fordon som tas in av registrerad importör (inklusive generalagenter) * fordon som byggs av yrkesmässig tillverkare i Sverige. De nya reglerna innebär att du måste ansöka om ursprungskontroll, skicka in dina handlingar och få ett godkänt beslut av Vägverket innan du kan registreringsbesikta fordonet hos Bilprovningen. Ansökan görs enklast via en ny webbtjänst som lanseras 4 februari, men det går även att fylla i en blankett. Læser man videre, er der også en ekstra blanket + bon på 500 sek. Så hvis du står for at skulle importere en vogn privat, er det med at komme i gang nu. /Junkeren

Besvaret
Det ser ud til at der er nogle socialdemokrater, der er blevet trætte af at syne danskernes importerede vogne.... Her er et saks:
Ved du hvor mange biler der importeres privat ? Jeg vil gætte på at det antal der importeres af danskere er under 0.01% Iøvrigt er det den nye "blå" regering der har fået indført dette
Besvaret
Ved du hvor mange biler der importeres privat ? Jeg vil gætte på at det antal der importeres af danskere er under 0.01%
Jeg vil gætte på at andelen af danske tilflyttere der importerer biler målt pr 1000 indbyggere er væsentligt højere end det tilsvarende tal for Jönssons og Svenssons :-)
Iøvrigt er det den nye "blå" regering der har fået indført dette
Ja, man kan undre sig. Men socialdemokratiet lever i bedste velgående rundt omkring i skrankerne. Hvorfor skal der skelnes mellem private og forhandlere? Det lugter af små sko og mavesure medarbejdere hos bilprovningen.
Besvaret
Jeg vil gætte på at andelen af danske tilflyttere der importerer biler målt pr 1000 indbyggere er væsentligt højere end det tilsvarende tal for Jönssons og Svenssons :-)
Ja... I Skåne... Men, vi er jo nok ikke de eneste i dette skønne land der har opdaget fidusen :)
Besvaret

Tak for informationen! Jeg skal importere en bil om et par måneder og var ikke klar over at de havde ændret regler. Nu undgår jeg da heldigvis at stå med håret i postkassen... :) (men de forstår da også at gøre det besværligt)

Besvaret
Hvorfor skal der skelnes mellem private og forhandlere? Det lugter af små sko og mavesure medarbejdere hos bilprovningen.
Det kan jeg nu heller ikke se at der gøres ? Undtaget er NYE køretøjer (de skal jo allerede være 6 måneder idag, hvis man vil importere dem) og så køretøjer der er bygget/ombygget til erhversmæssigt henseende

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...