benjaminsmor Skrevet January 22, 2008 Rapporter Skrevet January 22, 2008 Ok jeg har brug for hjælp før jeg bider hovedet af mig selv. Jeg har fået den vidunderlig opgave af min kusine som helt vildt gerne vil flytte til Annestad ved os, om at finde ud af om hendes børn fortsat kan gå i skole på Amager, da de er ret gamle og de ikke gider at skifte skole. Jeg har ringet til ders skole, som siger vi skal kontakte KBHs kommune, så dem har jeg også ringet til og de siger vi skal kontakte kommunen i sverige, fordi de åbenbart skal godkende dem. Det har jeg så også gjort men de aner ik hva det er jeg vil, for de forstår ikke hvad det er de skal godkende. Altså KBH siger at Sverige skal betale for børnene og den i sverige siger de ikke ved noget om det. Er der nogen her der har prøvet det her, for I er åbenbart de eneste der har styr på sagerne.... Håber I kan hjælpe!!! Mvh Melissa
jazzy Besvaret January 22, 2008 Rapporter Besvaret January 22, 2008 Nu har jeg selv en søn der skal starte i skole. Det jeg indtil videre har fået af vide er at de kun kan gå i skole i den kommune hvor forældrene arbejder.
benjaminsmor Besvaret January 22, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret January 22, 2008 ok, men nu arbejder hun vist også i københavns kommune, ja hun er selvstændig men det betyder jo vel ikke noget, og skolen ligger også i samme kommune. men har du fået at vide om hvordan du skal søge om det osv?
ste2f Besvaret January 22, 2008 Rapporter Besvaret January 22, 2008 Ja...suk sådan er det ikke når man er fra Frederiksberg... Den kommune afviser alt omkring en Øresundsregion..."det har vi aldrig hørt.." Såh....det hedder enten svindel, eller svensk skole...men på sin vis er det vel også bedre at ungerne går i skole der hvor de bor...og så lade os andre drøne over broen i jagt på det danske guld
Bigmike Besvaret January 22, 2008 Rapporter Besvaret January 22, 2008 HVORFOR?????????????????????????????? Skolerne er langt bedre herovre.....Og de får deres kammerater og netværk her. Det gør de sku ikke hvis de går i skole i DK....Ej heller lærer de sproget........... Jeg undres......:(
benjaminsmor Besvaret January 22, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret January 22, 2008 HVORFOR?????????????????????????????? Skolerne er langt bedre herovre.....Og de får deres kammerater og netværk her. Det gør de sku ikke hvis de går i skole i DK....Ej heller lærer de sproget........... Jeg undres......:( Jeg har personligt også søgt dagis plads til min søn hvor jeg bor, jeg vil da ikke have en unge der ikke kan tale med deres venner i gården. MEN det er jo min kusine og ikke mig og det er børnene selv der ikke vil skifte skole, jeg tror de er bange for sproget. Men det kan jo være jeg kan overtale hende hvis jeg taler for min sag, for det er jo i princippet bedst hvis de gik i skole hvor de bor. Men er der så nogen der har erfarin med at få store børn (på hhv. 8 og 12) i en svensk skole? Kan de overhovedet følge med? Det kan godt være at svensk og dansk er meget ens men alligevel ikke når det kommer til et skoleforløb... eller hvad?? Og er der ingen der ved hvem jeg skal kontakte mht. at de fortsat vil gå i skole i dk?
Bigmike Besvaret January 22, 2008 Rapporter Besvaret January 22, 2008 Børnene er ALTID den undskyldning de voksne bruger.....Sjovt nok bliver børnene integreret langt hurtigere end de voksne! Der er absolut INGEN grund til at flytte til Sverige, såfremt man har sit liv og interesser i DK. Næææ du, der er ikke den store forskel og de lærer det hurtigt. Det kræver bare lidt hårdt arbejde i et par måneder og så er den skid slået.... Min mindste går i skole herovre og han taler dansk herhjemme. Han taler også dansk i skolen, men kun når vi kommer og henter ham.....:D Som sagt er ungerne det MINDSTE problem.....De største problemer er nok dem i hovederne på de voksne.......Jeg har personligt også søgt dagis plads til min søn hvor jeg bor, jeg vil da ikke have en unge der ikke kan tale med deres venner i gården. MEN det er jo min kusine og ikke mig og det er børnene selv der ikke vil skifte skole, jeg tror de er bange for sproget. Men det kan jo være jeg kan overtale hende hvis jeg taler for min sag, for det er jo i princippet bedst hvis de gik i skole hvor de bor. Men er der så nogen der har erfarin med at få store børn (på hhv. 8 og 12) i en svensk skole? Kan de overhovedet følge med? Det kan godt være at svensk og dansk er meget ens men alligevel ikke når det kommer til et skoleforløb... eller hvad?? Og er der ingen der ved hvem jeg skal kontakte mht. at de fortsat vil gå i skole i dk?
Miriam Besvaret January 22, 2008 Rapporter Besvaret January 22, 2008 Men er der så nogen der har erfarin med at få store børn (på hhv. 8 og 12) i en svensk skole? Kan de overhovedet følge med? Det kan godt være at svensk og dansk er meget ens men alligevel ikke når det kommer til et skoleforløb... eller hvad?? Vi har nogle nye bekendte herover, hvor sønnen 8/9 år startede i 2 klasse for et par mdr siden, han havde lidt svært ved at følge med i skrive og læse lektionerne, og er nu rykket ned i 1. klasse, men om 3-4 mdr snakker han sproget som ligeså godt som de andre i klassen, det går nemlig ret hurtigt med børn. Jeg forstår godt argumentationen for at blive i DK, hvis man havde 1-2 år tilbage i skole, men de har jo langt endnu, og efter min mening er det da en gave at give dem et ekstra sprog, og de får venner i området hvor de bor.
benjaminsmor Besvaret January 22, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret January 22, 2008 jeg er helt enig med jer, men det er desværre ikke mig der bestemmer. Jeg tror også det har noget at gøre med at de allerede er 3 sprogede (det er vi alle i familien), og det har allerede sat sine spor hos den mindste der har lidt svært at følge med i dansk undervisningen... Men personligt ville jeg smide dem i en svensk skole og så terpe sammen med dem til de har lært det, men det er ik alle der lige har tiden eller lysten eller hva ved jeg...
Homer Besvaret January 22, 2008 Rapporter Besvaret January 22, 2008 Børnene er ALTID den undskyldning de voksne bruger.....Sjovt nok bliver børnene integreret langt hurtigere end de voksne! Der er absolut INGEN grund til at flytte til Sverige, såfremt man har sit liv og interesser i DK. Næææ du, der er ikke den store forskel og de lærer det hurtigt. Det kræver bare lidt hårdt arbejde i et par måneder og så er den skid slået.... Min mindste går i skole herovre og han taler dansk herhjemme. Han taler også dansk i skolen, men kun når vi kommer og henter ham.....:D Som sagt er ungerne det MINDSTE problem.....De største problemer er nok dem i hovederne på de voksne....... Hmmmm, mindes ellers en vis AMG'er over broen i fast rutefart med barn til dansk institution...
Bigmike Besvaret January 22, 2008 Rapporter Besvaret January 22, 2008 Fejl begår vi alle....:D Men ingen grund til at andre begår den samme fejl igen, hvis man kan undgå det.....Hmmmm' date=' mindes ellers en vis AMG'er over broen i fast rutefart med barn til dansk institution... [/quote']
benjaminsmor Besvaret January 22, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret January 22, 2008 Nu kan jeg jo se at Bigmike har prøvet det før så ku du måske dele din viden med hvordan jeg får godkendt at det forbliver i dk skole hvis det bliver aktuelt???
Bigmike Besvaret January 22, 2008 Rapporter Besvaret January 22, 2008 Nej.....Han blev flyttet fra børnehaven og ikke fra skole til skole..... Så det er lidt den omvendte verden.....:(
benjaminsmor Besvaret January 22, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret January 22, 2008 Nej.....Han blev flyttet fra børnehaven og ikke fra skole til skole..... Så det er lidt den omvendte verden.....:( Nå øv... men tak alligevel.
Gjol Besvaret January 22, 2008 Rapporter Besvaret January 22, 2008 Men er der så nogen der har erfarin med at få store børn (på hhv. 8 og 12) i en svensk skole? Kan de overhovedet følge med? Det kan godt være at svensk og dansk er meget ens men alligevel ikke når det kommer til et skoleforløb... eller hvad?? Nu er det et par år siden (ca 11) men jeg var 12 da jeg startede i svensk skole og jeg mindes det som ikke så svärt når man först var kommet over det med sproget. Det tager lidt tid i starten men i den alder lärer man da heldigvis rimmelig hurtigt :)
skallstorp Besvaret January 22, 2008 Rapporter Besvaret January 22, 2008 8 og 12 år 8 og 12 år er ikke store börn i min verden. Mine var 12 og 15 år da de blev flyttet "over" Og det er gået uden problemer. Man skal ikke spörge sine börn, der er ingen börn der välger at flytte så :) Mine börn var glade for deres Svenske skoler. Vi/de har aldrig fortrudt.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu