homer132 Skrevet February 2, 2008 Rapporter Skrevet February 2, 2008 har forgæves forsøgt at google mig til et svar, så tænkte om der var en herinde som har svaret. På min nye bil (9000 km) er der rustfarve og mat misfarvning af bremseskiverne (alle fire). Ved nu godt at den ruster over natten, men det plejer at forsvinde ved normal kørsel. Nu kører jeg mest motorvej og er ikke lige den som racer frem til lyskryds for at stå på bremserne, så det kan være jeg ikke får brugt dem nok. spgm er: SKAL rusten/misfarvningen bremses væk. dvs jeg må ud og køre en tur hvor jeg bremser og bremser og bremser :) eller er det ok at bremserne generelt ikke når at blive bremset blanke?
Buddha Besvaret February 2, 2008 Rapporter Besvaret February 2, 2008 De skal bruges engang imellem..... Morfar kørsel er IKKE godt for bremserne! De skal lige blive helt røde en gang imellem. Ellers virker de ikke som de skal...
BS Besvaret February 2, 2008 Rapporter Besvaret February 2, 2008 Så meget skal der heller ikke til før rusten forsvinder. For enden af motorvejen bremser du vel også en smule? Jeg har aldrig haft problemer med 79km motorvej og 1km blandet kørsel.
homer132 Besvaret February 2, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 2, 2008 Så meget skal der heller ikke til før rusten forsvinder. For enden af motorvejen bremser du vel også en smule? Jeg har aldrig haft problemer med 79km motorvej og 1km blandet kørsel. åbenbart. men kører fortiden 4x 350km motorvej pr måned - pluds lidt landevej.
CoolAIR Besvaret February 2, 2008 Rapporter Besvaret February 2, 2008 Nu kører jeg mest motorvej og er ikke lige den som racer frem til lyskryds for at stå på bremserne' date=' så det kan være jeg ikke får brugt dem nok.[/quote'] Det er med 99% sikkerhed fordi de ikke bliver brugt nok. Find et stykke vej hvor du er relativt alene, lidt fart på (100+) og brems derefter medium til kraftigt ned. Det er vigtigt at du kommer "hele skiven rundt" - stå evt. ud for at se resultatet og gentag om nødvendigt. Du kan også bremse mindre kraftigt men flere gange efter hinanden med kort mellemrum. Håber det hjælper! :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu