tReaX Skrevet February 15, 2008 Rapporter Skrevet February 15, 2008 Kæresten har været på knæ og jeg er var flink, så sagde ja... Nu er vi meget småt gået i gang med planlægningen... Vi bor i Oxie så regnede lidt med Oxie kirke, nogen der kender til den? Har de en sognegård som i DK? Som man kan låne/leje? Nogen der kender til noget dinner transportable, med lækker mad? Behøver ikke være suppe-steg-is, gerne i rimelig pris. Selskabslokaler? Har læst lidt på øresunddirekt og svenskekyrkan.se. Men der skla nok komme spørgsmål senere... Også om navne, men har ikke søgt så meget endnu på det emne.
BS Besvaret February 15, 2008 Rapporter Besvaret February 15, 2008 Hold evt øje med Bygdegårde i området. Det er en slags forsamlings huse/selskabslokaler som ofte kan lejes til sådanne arrangementer
millis Besvaret February 16, 2008 Rapporter Besvaret February 16, 2008 vi blev gift december 06 i oxie kirke... så kan da fortælle om hvad vi gjorde... vores bryllup kostede ca 30.000 alt i alt, med mad, lokale, øl, sodavand, kjole og det hele.. (vi holdt samtidigt barnedåb..) oxie kirke er en god kirke.. men egentligt ret lille indvendigt.. så hvis i har planer om 200 gæster ja så er det ikke lige den kirke.... de har en sognegård i kirken, det koster omkring 800-900 at leje den eller sådan noget... men den skal lukkes af ca kl 17-18 stykker... vi havde mad ude fra nancys catering... det er så buffe, men hold da op det er supert lækkert mad til de små penge... (ligger törringelund) og vi lejede bestik, tallerkner, glas mm fra bergs uthyrning tlf ; 040220088 du skal snakke med en der hedder ulla bengtsson i kirken. det er hende der arrangerer datoer osv og booker kirke og forsamlingshuset.. tlf 040529380 her er et link til derfra vi bestilte mad http://www.nannys.se/ og her et tlf nr til törringelund (det ligger op og ned af hinanden.. mener det er et søster selskab til nannys eller noget i den dur.. men de kan hjælpe dig) 040444010 her er et link til der hvor du kan bestille service mm. http://www.berghsuthyrning.se/ af musik havde vi lejet noget der hedder dj in a box. som er en slags computer der har en masse forud bestilte sange , som i vælger. de er ret smart medmindre i er til live band mm. her er link http://www.djinabox.se/ jeg fik irene nede fra bellaya spa i oxie centrum til at ordne mig inden brylluppet.. hun er super dygtig og koster ikke så meget, og så er hun bare god til at få en til at falde ned på jorden... vi sad og drak lidt champagne lige inden jeg skulle gå planken ud, da jeg var så nervøs.. hvis i har brug for at vide mere så spørger i bare... lokalet kan jeg ikke hjælpe jer med, men mon ikke det skulle være til at leje noget, i området (hvis i kender nogen som har det igennem foreningen eller sådan noget) det er skrevet lidt rodet eftersom jeg har skrevet det i den rækkefølge som jeg fandt papirene i.. vi har dem stadig hvis i vil se på dem... millis
tReaX Besvaret February 16, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 16, 2008 millis super tak for dit svar... :) Nannys har jeg også fundet frem til, og er dejlig positivt overrasket over priserne på catering her i SE. Er I meldt ind i den svenske kirke eller betalte I får at benytte kirken? - synes jeg har læst noget i den stil. Tror vi satser på at leje lokalet i boligforeningen, når vi lige har undersøgt hvor mange der kan være derovre. Og så ville det være smart med forsamlingshuset, for at få det lidt delt op. Havde I nogen fotograf? Og hvad med serveringspersonale?
millis Besvaret February 16, 2008 Rapporter Besvaret February 16, 2008 vi meldte os ind i den svenske folkekirke.. det spørger de om når i booker tid til vielsen... ulla sørgede for det for os, så det var ikke noget problem, og ikke noget papirs arbejde som sådan, så vidt jeg husker... man skal jo søge om at få lov til at blive gift (det s´kal man også i dk) men man skal lige tænke sig om hvor lang tid man gør det inden, for mener kun at papiret holder i 2-4 md.. vi gjorde det alt for lang tid inden, så vores var udløbet og vi måtte starte forfra. vi havde ikke nogen fotograf, men vi blev tilbudt en. ved ikke hvor de har oplysningerne fra, men vi fik brev ind af døren automatisk af en fotograf der skrev at han kunne se vi skulle giftes, og så fik vi et tilbud.. men vi benyttede det aldrig.. vi fik bare gæsterne til at tage billederne... mht maden. så får man altså virkeligt meget for pengene.. vi bestilte til 60 mennesker (børn ikke regnet med) og vi havde bare sindsygt meget mad tilovers selvom alle proppede sig.. ja der var ihvertfald nok tilbage til natmaden, hvis vi havde haft lyst til det... hvis i skal have rigtig brudekjole koster det ikke så meget herovre.. inde ved hansa kompagniet (over for, faktisk ved panduro hobby og matton) købte jeg min til den sølle pris af 2500,- derefter syr de den lige til dine egne mål.. det koster lidt men er ikke i den dyre ende.. bryllupskage, hvis i skal have det, er ret pebret i pris, der ligger inde i malmø et kagehus som jeg selvfølgelig ikke kan huske navnet på nu, som skulle være ret godt.. vi fik vores fra den gamle bager i oxie (de har lige skiftet ejer) og den var ikke speciel god... blomsterhandleren nede i oxie er også til at forhandle med. ham der ejer den er vidst nok dansk, så få fat i ham... jeg kan lige sende dig et link til vores hjemme side.. nederst på siden kan du se billeder fra vores bryllup.. http://www.123hjemmeside.dk/tillegreen
millis Besvaret February 16, 2008 Rapporter Besvaret February 16, 2008 jeg kunne ikke skrive mere i ovenstående besked... nå men altså jeg fik en rigtig flot brudebuket. den kostede 1500 sek men det syntes jeg egentligt var en ret så rimelig pris for den.. til bordpynt havde vi gerbarer og lidt grønt i en vase (købt i ikea for 5 kr stk) med et lille hvidt bånd om. og så nervøs velour fra jysk sengetøjslager, koster ca (afhængig af tilbud) ml 50-100 kr for 5 meter. min far har sit eget firma, så han havde lys og servietter i bryllups motiver, og samtidigt fik vi ham til at lave lys til os med billede på af vores lille dreng som også blev døbt samme dag.. nå men det var bare lidt ideer.. se nu blev det jo en hel roman igen.. nå men du er selvfølgelig stadig velkommen til at spørge løs... millis
tReaX Besvaret February 16, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 16, 2008 Betaler I så til kirken hvert år? Læste et sted at det var absurde priser i forhold til normale svenskere fordi vores indkomst er så meget større. Det lyder til at Ulla er en stor hjælp, hende må vi snakke med. Kirken ser rigtig fin ud, ligner lidt min barndomskirke. Det kunne da være min mor skulle med derind og prøve kjole, for det er da i et prislejde der er fornuftigt. Ellers må jeg forhøre svigermor om hun har skaffet mig en god pris hos hendes veninde der er brudekjoledesigner. Ellers har jeg overvejet at købe fra Kina. Bryllupskage overvejede vi at servere til reception, fandt nogen der havde den til 23 sek/per person. men i første omgang vil jeg møde min mors kærestes svigerdatter, da hun er tidligere konditior, det kan være hun kan overtales, nu når hun er glad for min mor... Men budget på 30000 til 60 mennesker er slet ikke tosset.
millis Besvaret February 16, 2008 Rapporter Besvaret February 16, 2008 jeg tror skatten automatisk går fra dk til sverige.. vi har faktisk intet set på noget papir endnu om at vi betaler til den ene eller anden.. så jeg håber da ikke der kommer en regning ligepludseligt.. (hehe) det lyder meget fornuftigt med hende konditoren... det var jo værd at prøve... 23 kr er heller ikke meget igen.. men det løber jo hurtigt op... vi fik min svigerfar til at købe øl med fra tyskland da han alligevel var på de kanter. til champagne/dessertvin/hvidvin brugte vi en musserende hvidvin fra fakta, som ikke koster så meget igen. muscato di agnostia eller noget i den stil.. de ved hvad det er for en hvis du vil prøve den af.. mmmm (yndlings herhjemme) men helt sikkert så få fat i ulla. hun har styr på det meste mht skat.. og alt der er værd at vide. det med fælles lokalerne i kirken, så er der flere rum. alt efter hvor mange i bliver.. der er super lækkert køkken (industri opvaske maskine og kaffe maskine) og man skal bare efterlade køkkenet som man fik det og sætte borde og stole på plads igen. mener ikke du derudover skal feje eller gøre rent da de har folk til det...
tReaX Besvaret February 16, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 16, 2008 Vi regner med at absolut maks er 100 der kommer til receptionen... Og deraf halvdelen videre med til fest bagefter. Det med alkohol bliver svært at finde ud af, for jeg drikker ikke og kæresten mest er til øl og whiskey. Jeg kunne godt finde på at holde alkoholfritbryllup, men tror ikke kæresten helt er med på den. Kunne ellers være rart at dele af familien ikke blev skøre i hovederne.
millis Besvaret February 16, 2008 Rapporter Besvaret February 16, 2008 hehe.. ja det kan jo blive lidt af et problem... nej altså den der musserende hvidvin er på 5 % så det er ikke alverdens den gør ved folk igen... ;-) forresten så har jeg den originale brullups sang (den man skal danse inden kl 24) på cd. så kan jo låne dig den. jeg købte den over nettet. kan ikke huske hvor, men jeg googlede den bare...
millis Besvaret February 16, 2008 Rapporter Besvaret February 16, 2008 men hvis i vælger dj in a box så fik jeg dem forresten til at ligge ind til deres sortiment..
tReaX Besvaret February 16, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret February 16, 2008 hehe.. ja det kan jo blive lidt af et problem... nej altså den der musserende hvidvin er på 5 % så det er ikke alverdens den gør ved folk igen... ;-) forresten så har jeg den originale brullups sang (den man skal danse inden kl 24) på cd. så kan jo låne dig den. jeg købte den over nettet. kan ikke huske hvor, men jeg googlede den bare... Naah, det er nok mere al den vin de kaster ned efterfølgende... Tak for tilbudet. Ved ikke om vi har den stadig fra min brors bryllup eller hvordan, men det er nok noget af det sidste vi ordner og der er stadig over et år til... Bare det grundlæggende vi prøver at få på plads.
millis Besvaret February 16, 2008 Rapporter Besvaret February 16, 2008 nå ja.. det er bare mig der atid er iver... hehe.. nå men glemte jo helt at sige tillykke... og du er selvfølgelig stadig velkommen til at høre om mere... held og lykke med det hele..
skallstorp Besvaret February 17, 2008 Rapporter Besvaret February 17, 2008 Kirkeskat Man betaler kirkeskat over den Svenske skat, derfor kan man som pendler ikke betale kirkeskat, hverken her eller der. Men man er da sikkert velkommen til at donere et belöb hvert år
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu