Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Jeg arbejdede jo i DK før vi flyttede til SE har stadig jobbet i Ringsted i dk, men er på barsel til 29 jan. jeg ved med sikkerhed at jeg ikke skal arbejde i danmark, da vi har 2 børn og gerne vil være tæt på dem hvis der nu skulle ske noget i institutionerne eller noget.. så kan blive overflyttet til h%M i helsingborg eller i väla. er det så ikke bedst nu at flytte a-kasse til sverige ? det kan jo tage måneder før det går i orden ved jeg, men spørgsmålet er om man kan flytte akassen når jeg endnu ikke er ledig kan man det ? ps. det kan godt være der er en som skriver brug søgsfunktionen osv. har jeg prøvet og kunne ikke finde svar på lige netop dette spørgsmål. så er der en som kan ?

Besvaret

Her er et link til Handelsansattes a-kasse: https://www.internetkassan.com/04/Index.aspx?id=13 Du er nødt til at kontakte dem. (Hvis ingen ekspert svarer her). Hvis du skal være på barsel yderligere 11 måneder, og alligevel regner med at begynde at arbejde når barselspengene stopper, så er det måske slet ikke nødvendigt at blive ved med at betale til den danske a-kasse :confused: Jeg mener umiddelbart ikke, at du kan gå direkte fra barsel til en karriære som a-kasserytter. Jeg mener, der er et arbejdsvilkår, der siger mindst seks måneders heltidsarbejde, før du har optjent ret til a-kasse i Sverige.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...