Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har lagt mærke til at Tullverket sporadisk opsætter gule sæt-farten-ned klodser. Det er såmen også fint nok men fart skiltet siger 30 km/t og hvis man kører over disse klodser med 30 km/t så giver det et ordentligt bump som jeg ikke tror bilen har godt af. Har de overhovedet ret til at sætte disse op uden at skilte med man skal køre højest 10 km/t ? Klodserne er der jo uanset om der står en person eller ej.

Besvaret
Jeg har lagt mærke til at Tullverket sporadisk opsætter gule sæt-farten-ned klodser. Det er såmen også fint nok men fart skiltet siger 30 km/t og hvis man kører over disse klodser med 30 km/t så giver det et ordentligt bump som jeg ikke tror bilen har godt af. Har de overhovedet ret til at sætte disse op uden at skilte med man skal køre højest 10 km/t ? Klodserne er der jo uanset om der står en person eller ej.
Det er hul i hovedet at sætte sådan et bump ved den flydende bane hvor man skal holde de 30 km/t hvad de gør ved alle de andre stop-og-vent bumme har jeg ikke noget forhold til.
Besvaret
Det er hul i hovedet at sætte sådan et bump ved den flydende bane hvor man skal holde de 30 km/t hvad de gør ved alle de andre stop-og-vent bumme har jeg ikke noget forhold til.
Ja hvad er idéen lige med den hurtigbane/"kør-uden-stop" når man alligevel skal stoppe næsten helt op 10 meter længere fremme? Kan kun sige at det er møgirriterende at de sætter klodserne dér når der ingen toldere er - det er fair nok når de står og vinker til folk, men fjern dem da igen når i skal ind og have kaffe..
Besvaret
Ja hvad er idéen lige med den hurtigbane/"kør-uden-stop" når man alligevel skal stoppe næsten helt op 10 meter længere fremme? Kan kun sige at det er møgirriterende at de sætter klodserne dér når der ingen toldere er - det er fair nok når de står og vinker til folk' date=' men fjern dem da igen når i skal ind og have kaffe..[/quote'] Jeg hader sprit-KGB som pesten. :mad:
Besvaret

I skulle have set ansigtet på ham, der stoppede mig forleden. Ren rutine, Meeeen jeg anede en voksende bule i hans bukser, da jeg fortalte ham at han ikke kunne kigge i bagagerummet! Men han kunne jo ikke vide at centrallåsen + låsecylinderen i min bagklap var gået i stykker.. Nu var bilen så en hatchback, så jeg kunne heldigvis lægge bagsædet ned, så han kunne lyse ind.. Ellers var jo nok ikke i live i dag..

Besvaret

Da jeg kørte gennem "hurtigbanen" idag ved 14:30 tiden kom der en tolder løbende på tværs af et par baner og vinkede af mig. Jeg troede hans viften med armene var fordi han ville se hvad jeg havde i bilen, men det viste sig at være et "sæt farten ned" signal. Selvom jeg ikke kørte over 30. Det slår lidt klik for dem for tiden...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...