Liverpool CHL 5X Skrevet April 20, 2008 Rapporter Skrevet April 20, 2008 Hej alle er det såden at man skal stadig have stor kørekort til at køre en hummer ? Konen vi måske gerne have en
Buddha Besvaret April 21, 2008 Rapporter Besvaret April 21, 2008 Nej..... Men det kunne være at det ville være til gavn.... Det er jo en kvinde vi taler om.....
Liverpool CHL 5X Besvaret April 21, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret April 21, 2008 Nej..... Men det kunne være at det ville være til gavn.... Det er jo en kvinde vi taler om..... HEHE ja... Jeg ved med den gammle hummer skulle man have stort kørekort altså H1 men jeg kender ikke de nye.... MEn tak
fisker Besvaret April 21, 2008 Rapporter Besvaret April 21, 2008 kommer jo an på om den bliver nedvejet, sådan er det i dk hvis den har en totalvægt på registreringen på over 3500 kg, ja nyt kørekort ;-)
MC Manden Besvaret April 21, 2008 Rapporter Besvaret April 21, 2008 2 mc'ister blev dræbt i Göteborg i weekenden da en tåbe kørte ud foran dem... i en Hummer !... Måske det er en god ide med nyt kørekort
Andreas- AutoPerformance Besvaret April 21, 2008 Rapporter Besvaret April 21, 2008 Lite fakta... Om du har et B-körkort utfärdat före den 1/7 1996 får du köra en Hummer oavsett vikten på Hummern så länge den är registrerad som personbil. Om inte detta är fallet måste du hitta en Hummer som är "nedklassad" i vikt, dvs under 3500 kg, det finns ett antal sådana bilar på marknaden som är registrerade under 2003, någon gång under 2003 ändrades dessa regler så idag är det omöjligt att skriva ner vikten på dessa. Vi har en i lager som väger 3499kg... pris 297.000 SEK
Liverpool CHL 5X Besvaret April 21, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret April 21, 2008 Lite fakta... Om du har et B-körkort utfärdat före den 1/7 1996 får du köra en Hummer oavsett vikten på Hummern så länge den är registrerad som personbil. Om inte detta är fallet måste du hitta en Hummer som är "nedklassad" i vikt, dvs under 3500 kg, det finns ett antal sådana bilar på marknaden som är registrerade under 2003, någon gång under 2003 ändrades dessa regler så idag är det omöjligt att skriva ner vikten på dessa. Vi har en i lager som väger 3499kg... pris 297.000 SEK Okey perfekt. Jeg kan også de du har en 335 cab måske skulle jeg købe begge der. Men der går lige et stykke tid pga konen er på barsel.
Andreas- AutoPerformance Besvaret April 21, 2008 Rapporter Besvaret April 21, 2008 Okey perfekt. Jeg kan også de du har en 335 cab måske skulle jeg købe begge der. Men der går lige et stykke tid pga konen er på barsel. Du är välkommen !
skallstorp Besvaret April 21, 2008 Rapporter Besvaret April 21, 2008 Fint for mig Jeg må indrömme at efter at have mödt temmelig mange psykopater på 2 hjul i weekenden så er det fint for mig at der ryger et par stykker. 2 mc'ister blev dræbt i Göteborg i weekenden da en tåbe kørte ud foran dem... i en Hummer !... Måske det er en god ide med nyt kørekort
MC Manden Besvaret April 21, 2008 Rapporter Besvaret April 21, 2008 Jeg må indrömme at efter at have mödt temmelig mange psykopater på 2 hjul i weekenden så er det fint for mig at der ryger et par stykker. Du er sgu da rådden i låget ! Hvordan fa'en kan du overhovedet sige sådan en gang pis ? Må du brænde op i din hatteæske !
spinner Besvaret April 21, 2008 Rapporter Besvaret April 21, 2008 Jeg må indrömme at efter at have mödt temmelig mange psykopater på 2 hjul i weekenden så er det fint for mig at der ryger et par stykker. Den tangerer sku alligevel rekorden. Jeg går ud fra, at der mangler et eller andet i den formulering? Og, nej, jeg kører ikke på MC, men har da svært ved at se, at fordi nogen kører råddent i bil, er det 'fint med mig' at andre billister bliver slået ihjel?!? (For nu at overføre det til billister)
skallstorp Besvaret April 21, 2008 Rapporter Besvaret April 21, 2008 Overhalinger mm Overhalinger indenom og körsel i modsat vejbane, ja så skal der ryge et par stykker. Så bränder hellere op i en hatteäske, end i min bil med en motorcykel på kölerhjelmen. Du er sgu da rådden i låget ! Hvordan fa'en kan du overhovedet sige sådan en gang pis ? Må du brænde op i din hatteæske !
MC Manden Besvaret April 21, 2008 Rapporter Besvaret April 21, 2008 Så bränder hellere op i en hatteäske' date=' end i min bil.[/quote'] FYI ... Hatteæske = bil ... Kørsel i modsatte vejbane er set før... Det hedder overhaling.... Men, nok om det... du har (IMO) skrevet det dummeste og mest nedladende indlæg på debatten... Dig gider jeg end ikke diskutere med.
skallstorp Besvaret April 21, 2008 Rapporter Besvaret April 21, 2008 Fint med mig Fint med mig. Men vil lige indskyde at ved overhaling så er der noget at overhale, ikke FYI ... Hatteæske = bil ... Kørsel i modsatte vejbane er set før... Det hedder overhaling.... Men, nok om det... du har (IMO) skrevet det dummeste og mest nedladende indlæg på debatten... Dig gider jeg end ikke diskutere med.
SanneJ Besvaret April 22, 2008 Rapporter Besvaret April 22, 2008 Jeg må indrömme at efter at have mödt temmelig mange psykopater på 2 hjul i weekenden så er det fint for mig at der ryger et par stykker.Det håber jeg du så tänker over, hvis den dag kommer hvor én af os ligger på sygehuset! Jeg ser kraftedderme bilister der körer pisse ringe hver dag, men derfor önsker jeg dem sgu ikke til helvede! Ja, mange körer råddent på mc, men lad nu väre med at väre så fordomsfuld at det skal gå ud over alle os andre!
skallstorp Besvaret April 22, 2008 Rapporter Besvaret April 22, 2008 Jeg önsker ingen ulykker Jeg önsker naturligvis ikke at folk skal dö i trafikken, men det vil nästen väre i "naturens" orden at der ryger nogen stykker i de förste weekender. Det er naturligvis ikke altid fortjent allesammen, men mange er. Du körer selv på E65 indimellem, du ved hvor smal den er. Der er sgu da ikke plads til at köre innenom. Det kan ikke väre rigtigt at vores unger ikke vil köre bil fordi de er bange for motorcyklerne. Det kan ikke väre rigtigt at man möder motorcykler i modsat vejbane. Det kan ikke väre rigtigt at ungerne ikke kan köre på vejene om Onsdagen når Flygrakeren starter op. Der er mange her omkring der snakker om selvtägt, det er livsfarligt at bo her. Jeg kan forstå at det er skideskägt at köre stärkt på små snogede veje, men sindsygt farligt. Vi sådan at vi hörer ambulancerne der körer til Stenberget. Motorcykel siger vi bare i munden på hinanden. Og ganske rigtigt, det bliver bekräftet i avisen dagen efter. Jeg har en datter der skal til at övningsköre. Men det kan ikke blive i weekenden medmindre at det regner. Det kan heller ikke blive om Onsdagen. Pröv at forstå hvorfor man bliver negativ. Lige et spörgsmål: Hvorfor er der ikke flere der körer med reflexvest ? Det håber jeg du så tänker over' date=' hvis den dag kommer hvor én af os ligger på sygehuset! Jeg ser kraftedderme bilister der körer pisse ringe hver dag, men derfor önsker jeg dem sgu ikke til helvede! Ja, mange körer råddent på mc, men lad nu väre med at väre så fordomsfuld at det skal gå ud over alle os andre![/quote']
SanneJ Besvaret April 22, 2008 Rapporter Besvaret April 22, 2008 Jeg önsker naturligvis ikke at folk skal dö i trafikken, men det vil nästen väre i "naturens" orden at der ryger nogen stykker i de förste weekender. Det er naturligvis ikke altid fortjent allesammen, men mange er. Du körer selv på E65 indimellem, du ved hvor smal den er. Der er sgu da ikke plads til at köre innenom. Det kan ikke väre rigtigt at vores unger ikke vil köre bil fordi de er bange for motorcyklerne. Det kan ikke väre rigtigt at man möder motorcykler i modsat vejbane. Det kan ikke väre rigtigt at ungerne ikke kan köre på vejene om Onsdagen når Flygrakeren starter op. Der er mange her omkring der snakker om selvtägt, det er livsfarligt at bo her. Jeg kan forstå at det er skideskägt at köre stärkt på små snogede veje, men sindsygt farligt. Vi sådan at vi hörer ambulancerne der körer til Stenberget. Motorcykel siger vi bare i munden på hinanden. Og ganske rigtigt, det bliver bekräftet i avisen dagen efter. Jeg har en datter der skal til at övningsköre. Men det kan ikke blive i weekenden medmindre at det regner. Det kan heller ikke blive om Onsdagen. Pröv at forstå hvorfor man bliver negativ. Lige et spörgsmål: Hvorfor er der ikke flere der körer med reflexvest ?Desvärre er det jo ofte sådan, at det er de "forkerte" der ryger, her i de förste weekender (for de fleste) alle bilister ikke vant til at der findes motorcykler og derfor bliver vi ofte overset. Dertil skal dog tillägges at vi er rustne og tror vi kan köre som da vi sluttede säsonen, uden at tänke på at der stadig ligger grus, asfalten er blevet frostsprängt over vinteren, däkkende forbliver kolde osv. osv. Jeg er enig i, at en del körer som det passer dem med uoverlagte overhalinger indenom osv. og det ryster jeg da også på hovedet af, men jeg synes ikke der er nogen grund til at din datter skal väre bange for at övningsköra af den grund. Motorcykler findes også den dag hun får sit körekort, så hun kan vel lige så godt vänne sig til trafikforholdene (der er masser af bilisttosser også jo). I bor i närheden af både sjöborakan og Häckeberga, hvor Skånes värste "banditter" hörer til, men du må vel bare läre hende at bruge hornet;) Nej, jeg forstår ikke hvordan man kan overveje selvtägt, men jeg synes ikke dine mc-frustrationer skal gå ud over din datter, så hun bliver endnu mere bange for at köre. En lösning af problemet er flere banemuligheder, mange af dem jeg kender gider ikke köre (tosset) på alm. vej längere efter at have kört meget på bane, men det er en anden diskussion... Til dit sidste spörgsmål: Jeg ser flere og flere der gör det:) Personligt gör jeg ikke (endnu), da jeg har en cykel hvis farve er meget synlig i trafikken (og der er reflekser på mit töj), men det er vel lidt det samme som at spörge hvorfor alle cyklister ikke körer med cykelhjelm. Vi har jo alle i bund og grund den opfattelse at ulykker kun sker for naboen...
SanneJ Besvaret April 22, 2008 Rapporter Besvaret April 22, 2008 Og undskyld for masser af spam i din tråd Liverpool CHL 5X (go kamp i aften forresten:th2: -håber godt nok ikke den bliver lige som 2.kamp mod Arsenal, det kan mit blodtryk ikke holde til) Må indrömme at jeg også er fordumsfuld, det förste jeg tänkte var -hummer til en kvinde? -godt jeg ikke längere bor i Annestad og risikerer at skulle parkere i närheden:o Hun skal forhåbentlig ikke bruge den til at pendle i:D
skallstorp Besvaret April 22, 2008 Rapporter Besvaret April 22, 2008 Spam bare Spam bare med en fodboldkamp, jeg läser alt om foldbold selektivt Jeg har ikke gjort hende bange for at köre, jeg ved bare af erfaring med hendes storebror hvilken tid vi IKKE skal köre på, desvärre. Men de er bange som passagerer i bilen, og det er faktisk ikke uden grund i disse områder. Jeg kan forstå at folk der ud mod de värste steder overvejer selvtägt, ikke at de gör det. Jeg vil nu ikke sammenligne cykelhjelme med reflexvest, men det må da väre i egen interesse at blive set. Og undskyld for masser af spam i din tråd Liverpool CHL 5X (go kamp i aften forresten:th2: -håber godt nok ikke den bliver lige som 2.kamp mod Arsenal' date= det kan mit blodtryk ikke holde til) Må indrömme at jeg også er fordumsfuld, det förste jeg tänkte var -hummer til en kvinde? -godt jeg ikke längere bor i Annestad og risikerer at skulle parkere i närheden:o Hun skal forhåbentlig ikke bruge den til at pendle i:D
SanneJ Besvaret April 22, 2008 Rapporter Besvaret April 22, 2008 Jeg vil nu ikke sammenligne cykelhjelme med reflexvest' date=' men det må da väre i egen interesse at blive set.[/quote']Og egen interesse i at overleve;) Vi kan da ses uden reflexvest, det kräver bare at bilisterne også åbner deres öjne -og accepterer at der er forskel på knallerter og mc'er (dermed ikke sagt, at vi ikke öger vores sikkerhed ved brug af reflexvest, for det gör vi), men mon ikke dem der körer i modsatte vognbane er ret ligeglade om de bliver set eller ej:sick:
Toft Besvaret April 22, 2008 Rapporter Besvaret April 22, 2008 Du körer selv på E65 indimellem' date=' du ved hvor smal den er. Der er sgu da ikke plads til at köre innenom. [/quote']Jo, har selv overhalet inden om på E65 - i bil, fordi morfar kørte 80 i stedet for 90 i venstre bane. Så rent faktisk kan man godt overhale inden om på E65. Lyder da godt nok også lige extremt nok, at være bange! Måske du skulle få politiet ud om onsdagen, eller når solen skinner i weekenden, samt få fat på en psykolog til ungerne. Uanset hvilket køretøj man ser i trafikken, så findes der syge eksempler, biler, mc'er, cykler osv.. Selv blandt de latterlige EPA Volvo'er som drøner, jeg gentager DRØNER rundt på småvejene her, kan du finde mange gode eksempler på hasarderet kørsel. Men far og mor sidder stolt derhjemme, mens Junior Jönsson er ude og tøffe rundt med 90+ km/t i sin kampvogn på 1½ tons - uden kørekort Ja, som løber langs småvejene i Skurup og omegn, så oplever jeg jævnligt diverse EPA'er på meget tæt hold, men jeg håber da ikke de kører galt og dør af den grund
skallstorp Besvaret April 22, 2008 Rapporter Besvaret April 22, 2008 Morfar på vejen Nu er det rigtig svärt for Morfar at köre i yderbane der hvor de der bare er en vejbane, ikke !! Og når ungerne har oplevet at en motorcykel passager på den måde så er det ok at blive bange. Politiet gör hvad de kan on Onsdagen, men de kan jo ikke väre på hele Rumeleåsen på en gang. Iövrigt så har de jo ekstra travlt med at köre til ulykkerne. Epa bilerne kräver faktisk traktorkörekort Jo, har selv overhalet inden om på E65 - i bil, fordi morfar kørte 80 i stedet for 90 i venstre bane. Så rent faktisk kan man godt overhale inden om på E65. Lyder da godt nok også lige extremt nok, at være bange! Måske du skulle få politiet ud om onsdagen, eller når solen skinner i weekenden, samt få fat på en psykolog til ungerne. Uanset hvilket køretøj man ser i trafikken, så findes der syge eksempler, biler, mc'er, cykler osv.. Selv blandt de latterlige EPA Volvo'er som drøner, jeg gentager DRØNER rundt på småvejene her, kan du finde mange gode eksempler på hasarderet kørsel. Men far og mor sidder stolt derhjemme, mens Junior Jönsson er ude og tøffe rundt med 90+ km/t i sin kampvogn på 1½ tons - uden kørekort Ja, som løber langs småvejene i Skurup og omegn, så oplever jeg jævnligt diverse EPA'er på meget tæt hold, men jeg håber da ikke de kører galt og dør af den grund
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu