Jump to content

Blev ramt bagfra.

Recommended Posts

Skrevet

Hej allesammen Her kl. 08:20 blev jeg ramt af en varevogn, mens jeg holdte for rødt lys i en trafikkurv i Park alle i Glostrup. Modparten tog selvfølgelig skylden osv fortalte mig at han ikke kunne finde bremsen da det var første gang han skulle køre i en varevogn... Min søn på 2år som sad i sin barnestol bagved fik klasket hovedet ind på forsædet.Det var noegt af et skub vi fik. Min automatgear røg fra D til N..Men jeg fik så hans firmanavn, reg nr på bilen, forskikringsselskab. Herefter ringede jeg til VESTA som er mit forsikringsselskab og oplyste dem hændelsen. Herefter faxede jeg oplysningerne til dem. Hun sagde efterfølgende at det kunne tage op til 30 dage før min bil kan laves, i det hun skal afvente modpartens forsikringsskab respons. Jeg kunne vælge og sætte min bil i en garage imellemtiden og fik oplyst et clearingsnumber som jeg skulle bruge. Jeg kunne også vælge at køre bilen da det ikke er den helt store ulykke. Bortset fra min bagklap og kofanger er mast ind:sad: Jeg kunne også vælge at hyre en bil gennem Hertz el statoil som de samarbejder med, da jeg har fuld kasko hos dem. Men jeg skulle betale 25% selv. Så det bliver jo mange penge når der kan gå op til 30 dage før min bil skal på værkstedet. Det jeg vil vide fra jer kloghoveder:th2: er om det er bedst at jeg lejer en bil eller kører med min egen? Og har jeg gjort det rigtig med hensyn til udveksling af oplysninger osv? For jeg har nemlig hørt at bilen skal en tur på politistationen i malmø i forbindelse med en ulykke? Men det nævnte hun ikke noget om...så plz kom med alle jeres anbefalinger.....TAK TAK TAK:D

Besvaret

Tror kun den skal vise hvis der ikke er en modpart. I mange forsikringer er det også sådan, at benytter du ikke tilbudet om at leje en bil, så for man typist 50-100 om dagen, men køre i sin egen. det kan du da også lige høre dem om.

Besvaret

Bilskade Da jeg blev påkört fik vi at vide at politiet bare behövede at komme hvis der var personskade. Så hvorfor den skal på politistationen ved jeg ikke. Held og lykke med det hele.

Hej allesammen Her kl. 08:20 blev jeg ramt af en varevogn, mens jeg holdte for rødt lys i en trafikkurv i Park alle i Glostrup. Modparten tog selvfølgelig skylden osv fortalte mig at han ikke kunne finde bremsen da det var første gang han skulle køre i en varevogn... Min søn på 2år som sad i sin barnestol bagved fik klasket hovedet ind på forsædet.Det var noegt af et skub vi fik. Min automatgear røg fra D til N..Men jeg fik så hans firmanavn, reg nr på bilen, forskikringsselskab. Herefter ringede jeg til VESTA som er mit forsikringsselskab og oplyste dem hændelsen. Herefter faxede jeg oplysningerne til dem. Hun sagde efterfølgende at det kunne tage op til 30 dage før min bil kan laves, i det hun skal afvente modpartens forsikringsskab respons. Jeg kunne vælge og sætte min bil i en garage imellemtiden og fik oplyst et clearingsnumber som jeg skulle bruge. Jeg kunne også vælge at køre bilen da det ikke er den helt store ulykke. Bortset fra min bagklap og kofanger er mast ind:sad: Jeg kunne også vælge at hyre en bil gennem Hertz el statoil som de samarbejder med, da jeg har fuld kasko hos dem. Men jeg skulle betale 25% selv. Så det bliver jo mange penge når der kan gå op til 30 dage før min bil skal på værkstedet. Det jeg vil vide fra jer kloghoveder:th2: er om det er bedst at jeg lejer en bil eller kører med min egen? Og har jeg gjort det rigtig med hensyn til udveksling af oplysninger osv? For jeg har nemlig hørt at bilen skal en tur på politistationen i malmø i forbindelse med en ulykke? Men det nævnte hun ikke noget om...så plz kom med alle jeres anbefalinger.....TAK TAK TAK:D
Besvaret

Hej hvis du har været ude for et "Piskesmæld" ved påkørslen, så sørg at komme på skadestuen og få det undersøgt, så det er dokumenteret, hvis du senere skulle få problemer med nakken.

Besvaret

dk politi?

Hej allesammen Her kl. 08:20 blev jeg ramt af en varevogn, mens jeg holdte for rødt lys i en trafikkurv i Park alle i Glostrup. Modparten tog selvfølgelig skylden osv fortalte mig at han ikke kunne finde bremsen da det var første gang han skulle køre i en varevogn...
Du ringede ikke til politiet i dk vel og bad dem om at komme? jeg hører tit om sådanne folk der prøver at rende fra skylden i dk, hvorfor ved jeg egentlig ikke. men når du skriver at du holdte for rødt altså holdte helt stille og så der kommer en og banker op i dig, bør du altså ringe efter politiet. Hvordan har barnet det med det klask mod forsædet? Mvh. Flemming
Besvaret

Vær opmærksom på at modpartens forsikring skal erstatte din udlejningsbil. Var ude for en lignende hændelse i Helsingør for nogle måneder siden, og ringede og talte med modpartens forsikring som bad mig sende papirer på leje-kareten - og så refunderede de det :D

Besvaret

jeg har været igennem en ligende sag. dog med en lastbil som var dansk og min bil som er svensk. det tog over 8 mdr før sagen var gået igennem. jeg fik besked fra mit selskab som også er vesta at jeg kunne kører den på værksted få den lavet og selv betale selvrisikoen, den ville jeg få tilbage hvis det var modpartens skyld. jeg ventede dog, hvilket jeg ikke ville ha gjort set tilbage, det er lang tid at kører med en skade. håber det kan hjælpe dig.

Besvaret

Jeg har for 3 måneder siden været ude for det samme (dog med en dansk bus i Danmark). Ja, du skal selv betale 25% af lejen, hvis du lejer en bil (og hvis du har hyrbilsforsikring).De penge kan du dog få modparten til at betale. Det de IKKE betaler er 1/3 af kilometerpengene som du selv skal afholde. ca. 0,90 SEK pr. kilometer (din del er 0,90 SEK).

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...