Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Har kørt på MS dæk siden jeg købte bilen i december, og nu er de slidt ned. Kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg om jeg skal? Købe nye sommerdæk og så til vinter købe rigtige vinterdæk eller Købe 4 nye MS dæk Nu har vi stort set ikke kørt i sne overhovedet, så jeg ved ikke rigtig hvordan de kører i snevjer,men har hørt at MS ikke er så gode i sne? Hvilken mærke skal jeg gå efter, det er str 275/55-17?

Besvaret
Sommerdæk om sommeren - rigtige vinterdæk om vinteren. M+S er et kompromis - ikke specielt attraktivt.
Hvad bygger du det på? Jeg havde engang en bil med 6 cylindre og 200 hk - den kørte på helårsdæk! Det fungerer sku ganske udemærket! Jeg kunne ikke mærke forskel.
Besvaret
Hvad bygger du det på? Jeg havde engang en bil med 6 cylindre og 200 hk - den kørte på helårsdæk! Det fungerer sku ganske udemærket! Jeg kunne ikke mærke forskel.
Og - du havde selvfølgelig prøvet samme bil med "rigtige" vinterdæk eller sommerdæk som sammenligning - ikk'? Et sommerdæk er som bekendt optimeret til kørsel i den varme del af året - gerne også så det kan dræne regnvand. Et vinterdæk er ligeledes optimeret til kørsel på kolde, snedækkede/isede veje - gerne så det også er selvrensende (for sne). Et 4 x 4 MS-dæk er egentligt et dæk, som er tilpasset et begrænset behov for kørsel på løst underlag - med mere fokus på "Mud" end på "Snow". Spørg en hvilken som helst ekspert ... Rigtige mænd ;) kører på vinterdæk om vinteren og på sommerdæk om sommeren - også når de kører 4 x 4. Rigtige vovehalse :rolleyes: kører på MS-dæk hele året

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...