Jump to content

Service "før tid"

Recommended Posts

Guest PeterK
Skrevet

Har en MB 350 (2005), som iflg. computer skal til service G om 7000km. Hvis jeg allerede nu får den serviceret, skal den også serviceres 7000km "før" oprindelig planlagt service næste gang? (skal på ferie snart hvor den skal køre mange km)

Besvaret
Har en MB 350 (2005), som iflg. computer skal til service G om 7000km. Hvis jeg allerede nu får den serviceret, skal den også serviceres 7000km "før" oprindelig planlagt service næste gang? (skal på ferie snart hvor den skal køre mange km)
Jeg tror de resetter service intervallet, så de kan sige at den har fået opfyldt Service G, så skulle computeren i din bil meget gerne vise et langt længere kilometertal til næste service.
Besvaret

nu ved jeg ikke hvad G service er på en E-klasse (stort/lille?) men på en S-klasse kan man "rykke" intervallet ved at skifte noget olie (da den måler kvaliteten på denne) sidst min blev stillet blev den sat til 20kkm men kørte 20kkm inden den advarede om service, gør den vist 2-4kkm før. Men hvis du skal igennem tyskland kan de vel lave servicet dernede?

Besvaret
Hvis jeg allerede nu får den serviceret, skal den også serviceres 7000km "før" oprindelig planlagt service næste gang?
Jep - computeren vurderer jo ift. sidste reset, og den kan ikke tage sig af, at du kørte til service før tid. Olien f.eks. har jo en bestemt levetid ift. dit kørselsmønster, og "kørselsmønstret" starter ved reset. Nu ved jeg ikke, hvor du skal hen på ferie, men du kunne jo få serviceret bilen på feriestedet. Så kunne du måske endda opleve få en fancy lånebil på servicedagen - som det f.eks. ofte er tilfældet hos Porsche Zentrum i Tyskland :)
Besvaret

Service tælleren kan nulstilles manuelt. Dvs. hvis du får gennemført et service G i morgen. Så går mekanikeren eller du selv ind i kørecomputeren og kviterer for et service G. Så skulle den gerne skrive næste service type og antal km til dette i service indikatoren. Dette er til for at mekanikere som ikke har den store MB computer også kan servicere dytten, uden at man efterfølgende skal leve med bippen om at den nu er xx km over service. (Står alt sammen fint beskrevet i manualen - hvis man gider læse den) PS. Eventuel garanti har ikke noget at gøre med om kørecomputeren er blevet nulstillet af en autoriseret MB service computer, på det rigtige tidspunkt. Garantien er afhængig af dokumenteret service i form af servicebog stempler/underskrifter eller kviteringer fra mekanikeren.

Besvaret

Jeg spørger fordi jeg om 4 uger skal køre til Italien og lidt rundt i alt 6-7000km.....Derfor vil jeg ikke vente til jeg kommer hjem hvor jeg formentlig har overskredet interval med 3-4000km. Og det er jo også meget rart (selv med en Mercer) at få tjekket bilen inden man kører så langt med kone og 2 blebørn:) Gider ikke gå i stå eller lignende kl 02:00 mellem Hannover og Frankfurt:sick:

Besvaret

Jeg er ret sikker på at de bare resetter så der er længere til næste service.. du kan jo gå ind og booke service via din command før tid, så mon ikke det løser sig - giv eventuelt Ystad et kald så kan de helt sikkert bekræfte det for dig.. for jeg ville også gøre som dig og lave servicen inden jeg tog ud på en lang tur.. der gider man ikke bøvle med den slags bekymringer, så det er en god ide at få det på plads inden...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...