Ali Skrevet April 28, 2008 Rapporter Skrevet April 28, 2008 hej folkens, er der nogen der ved om man kan tage taxakørekort i danmark hvis man har bopæl i sverige, jeg har allerede et dansk kørekort taget i dk !
CalebLarue Besvaret April 28, 2008 Rapporter Besvaret April 28, 2008 hej folkens' date=' er der nogen der ved om man kan tage taxakørekort i danmark hvis man har bopæl i sverige, jeg har allerede et dansk kørekort taget i dk ![/quote'] Ifølge Dansk/Svensk lov, så skal du tage kørekort i det land du bor i, dette gælder Bil kørekort samt MC kørekort. Om du kan søge om en slags dispensation til Taxa kørekort ved jeg ikke, men du kan prøve at ringe til motor kontoret i DK og høre ad! Jeg prøvet nemlig mht. MC-Kørekort og den gik ikke, da jeg ikke gad at have undervisning på Svensk. Mvh. Caleb.
BS Besvaret April 28, 2008 Rapporter Besvaret April 28, 2008 En anden bruger herinde har undersøgt sagen og kom frem til at det IKKE kunne lade sig gøre at tage det i DK. Så du må igang her i sverige.
MC Manden Besvaret April 28, 2008 Rapporter Besvaret April 28, 2008 Jeg prøvet nemlig mht. MC-Kørekort og den gik ikke, da jeg ikke gad at have undervisning på Svensk. Er du helt klar over hvor let det er at ta' kortet i SE ? Du behøver ikke engang teoriundervisning ! Du køber bogen, læser, tager nogle tests på nettet, tilmelder dig teoriprøven (som også fåes på dansk, mener jeg) og... så er den klaret ! Det kan altså ikke være meget nemmere
polar Besvaret April 28, 2008 Rapporter Besvaret April 28, 2008 Nej, du kan ikke tage et taxakørekort i DK. Du kan ikke få dit kørekort fornyet, hvis du taber det, eller det bliver stjålet. Du kan ikke være kørelærer i DK, hvis du har adresse i Sverige, da din licens skal fornyes hvert 4. år. Du kan få et førerkort til lastbil, hvis du henvender dig i den kommune, hvor din arbejdsgiver bor.
CalebLarue Besvaret April 28, 2008 Rapporter Besvaret April 28, 2008 Er du helt klar over hvor let det er at ta' kortet i SE ? Du behøver ikke engang teoriundervisning ! Du køber bogen, læser, tager nogle tests på nettet, tilmelder dig teoriprøven (som også fåes på dansk, mener jeg) og... så er den klaret ! Det kan altså ikke være meget nemmere Det lyder spængende, må undersøge det nærmere.... Har du nogen links til køreskoler i Malmø området der tilbyder MC-Kørekort? Mvh. Caleb
MC Manden Besvaret April 28, 2008 Rapporter Besvaret April 28, 2008 9 ud af 10 køreskoler har mc-undervisning
CalebLarue Besvaret May 14, 2008 Rapporter Besvaret May 14, 2008 Nej, du kan ikke tage et taxakørekort i DK. Du kan ikke få dit kørekort fornyet, hvis du taber det, eller det bliver stjålet. Hvad gør man så, skal man så søge om Svensk Kørekort hvis den danske kørekort bliver væk ? Mvh. Caleb
polar Besvaret May 14, 2008 Rapporter Besvaret May 14, 2008 Ja, der er flere tråde herinde om det emne http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=9333
Homer Besvaret May 15, 2008 Rapporter Besvaret May 15, 2008 Hvad gør man så, skal man så søge om Svensk Kørekort hvis den danske kørekort bliver væk ? Mvh. Caleb JA! ...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu