Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Så har vi fået solgt vores hus og flytter til Mullsjö i uge 27:). Jeg har læst meget her på siden det med at tage bilen med til SE. Jeg kan få stå at VV vil have orginalen af reg. at. Jeg har mailet lidt med SKAT de vil også have den.:thumbdown Sender VV den retur sammen med de svenske nummerplader.?

Besvaret

Nej, men hvis du skal exportere den fra danmark, tager SKAT en kopi og stempler på den, derefter kan du sende den til VV.med ursprungskontrol for øje så får du den registreringsbesigtet/kontrolbesigtet i .se, hvis alt dette går godt, så venter du til du har fået nr.pladerne fra VV (2-3 dage efter besigtningen, husk de afmelder den direkte i dk for dig, når de har registreringsbesigtiget den) og derefter kører du ud med nummerpladerne til SKAT, sammen med de resterende papirer (kopi af registreringsbesigtningen og kviteringen for at det er betalt).. så er det vist bare at trille tommelfinger til pengene kommer(der er jeg nu) :)

• 6 months later...
Besvaret

ID-nummer og ventetid?

derefter kan du sende den til VV med ursprungskontrol...
Hmm - hvor længe kan man så vente med at møde op til ursprungskontrol efter, at man har modtaget ID-nummer fra Vägvärket?
Besvaret
Hmm - hvor længe kan man så vente med at møde op til ursprungskontrol efter' date=' at man har modtaget ID-nummer fra Vägvärket?[/quote'] Jeg skal ærligt tilstå 'det ved jeg ikke' eller læs, 'hvorfor egentlig det?' :) gør man ikke det med det samme? jeg tror ikke beløbet du skal have tilbage fra skat.dk bliver større af at vente?
Besvaret
Jeg skal ærligt tilstå 'det ved jeg ikke' eller læs, 'hvorfor egentlig det?' :) gør man ikke det med det samme? jeg tror ikke beløbet du skal have tilbage fra skat.dk bliver større af at vente?
Jamen i mit tilfælde har det ik' noget med dansk afgift at gøre. Det er mere ift. at skulle ha' forsikret en importeret BMW, hvilket IF (og alle andre selskaber) som udgangspunkt kun vil gøre med en bil på svenske nr plader (det samme gør sig iøvrigt gældende i DK)
Besvaret

Det drejer sig om min BMW E30 320iS, som lige nu er forsikret på engelske plader via IF, som en midlertidig forsikring gældende i 1 måned. IF tilbød mig denne forsikring, så jeg selv kunne køre bilen hjem på de engelske plader. Nu er bilen så kommet hjem og skal i hi vinteren over, men jeg vil jo gerne have den forsikret mod brand, tyveri osv. osv. Dette kan kun ske med svenske plader apparently.

Besvaret
Jamen i mit tilfælde har det ik' noget med dansk afgift at gøre. Det er mere ift. at skulle ha' forsikret en importeret BMW' date=' hvilket IF (og alle andre selskaber) som udgangspunkt kun vil gøre med en bil på svenske nr plader (det samme gør sig iøvrigt gældende i DK)[/quote'] du behøver ikke afregistrere bilen i danmark før du indregistrerer den i sverige - så bare lad den være på danske plader og dansk forsikring indtil du får de svenske plader, og så afregistrer den i danmark. du afleverer bare pladerne til skat, og så afregistrerer de den.
Besvaret
du behøver ikke afregistrere bilen i danmark før du indregistrerer den i sverige - så bare lad den være på danske plader og dansk forsikring indtil du får de svenske plader' date=' og så afregistrer den i danmark. du afleverer bare pladerne til skat, og så afregistrerer de den.[/quote'] Scion har du læst mit indlæg? Bilen er ikke på danske plader!
Besvaret
jeg ventede næsten 6 mdr. med at få min bil registringsbesiktning efter jeg havde modtaget mit ærindenummer og der var ikke noget proplem.
Kanon :th2:
Besvaret
Scion har du læst mit indlæg? Bilen er ikke på danske plader!
oh right, men den har vel stadig de engelske plader, så situationen er vel fuldstændig den samme? Det som jeg kan være i tvivl om, er om de britiske myndigheder kræver reg attesten tilbage, fordi det jeg gjorde var at få stemplet min i danmark, men det behøvede jeg overhovedet ikke - de ville bare have pladerne. Men da jeg først snakkede med skat ville de have reg attesten, i praksis var de bare ligeglade. Men du har klart et problem hvis begge myndigheder vil have den tilbage, evt. bare for at stemple den i england, men så skal de jo sende den tilbage. IFs forsikring er sikkert en import forsikring som er på stelnummer ikke det britiske reg nummer - så på den måde er det næppe et problem
Besvaret
oh right, men den har vel stadig de engelske plader, så situationen er vel fuldstændig den samme? Det som jeg kan være i tvivl om, er om de britiske myndigheder kræver reg attesten tilbage, fordi det jeg gjorde var at få stemplet min i danmark, men det behøvede jeg overhovedet ikke - de ville bare have pladerne. Men da jeg først snakkede med skat ville de have reg attesten, i praksis var de bare ligeglade. Men du har klart et problem hvis begge myndigheder vil have den tilbage, evt. bare for at stemple den i england, men så skal de jo sende den tilbage. IFs forsikring er sikkert en import forsikring som er på stelnummer ikke det britiske reg nummer - så på den måde er det næppe et problem
En engelsk registreringsattest er bygget op på den måde, at der er forskellige afsnit, som anvendes alt efter, hvad der skal ske med bilen. Afsnit 11 omhandler export, og dét afsnit rykkes ud (perforeret) og sendes ind. Når jeg kender det, skyldes det, at jeg lige har forklaret det samme for det engelske politi ved grænsen :laugh:
Besvaret
En engelsk registreringsattest er bygget op på den måde' date=' at der er forskellige afsnit, som anvendes alt efter, hvad der skal ske med bilen. Afsnit 11 omhandler export, og dét afsnit rykkes ud (perforeret) og sendes ind. Når jeg kender det, skyldes det, at jeg lige har forklaret det samme for det engelske politi ved grænsen :laugh:[/quote'] Ja og damn jeg blev nervøs da jeg efterfølgende på egen hånd blev stoppet i Tyskland og måtte forklare dem det samme. Da jeg så også blev stoppet i Sverige tænkte jeg 'nu må den da være tjekket fuldkommen igennem'...:D:):rolleye:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...