topperwhopper Skrevet May 1, 2008 Rapporter Skrevet May 1, 2008 Når man kører rundt i provinsen på Sjælland ser man i disse dage en hel del outdoor reklamer for Øresundsbroen, bl.a. på buslæskærme. Køb bropas istedet for at betale 260 kroner kontant. Samtidig er der en del annoncering i aviser bl.a. i Urban. I Urban var der en hel bagside med reklame for Øreundsbroen. Jeg undrer mig over dette initiativ. For det første er outdoormedier et forholdsvist dyrt medie. For det andet skaber outdoor meget opmærksomhed på kort sigt. På længere sigt er effekten begrænset. Det samme gælder annonceringen i aviserne. Hvad koster det så? En outdoor placering koster i snit 2.000 kr. for en uge. Avis markedsføringen er dyrere. Normalt skal en kampagne have ca. 30-50 standere for at have en effekt og for at omkostninger til produktion skal kunne svare sig. Dvs. Øresundsbroen kører i øjeblikket kampagner for ca. 60.000-100.000 kroner. Også er der avis annonceringen oven i. Har de bare slet ikke noget at lave eller bruge deres penge til??? :thumbdown
Buddha Besvaret May 1, 2008 Rapporter Besvaret May 1, 2008 Smid det videre til pressen...............;)
Mulde Besvaret May 1, 2008 Rapporter Besvaret May 1, 2008 De har sandelig også lignende reklamer i radioen - kom forbi en på 100FM i går... Det er næppe heller gratis...
Junkeren Besvaret May 1, 2008 Rapporter Besvaret May 1, 2008 + helsidesannoncer i magasiner + bandereklamer i Parken + bannerannoncer på større nyhedssites + TV-spots på Lorry (så vidt jeg husker) Jeg undrer mig sq osse. Det kan vel ikke være Broens opgave at tiltrække flere turister + endagsbesøgene til Sverige. Slet ikke når kampagnerne er af branding-karakter og finansieret af midler fra brugerbetaling. Der må sq sidde nogen i VisitSweden med brune mundvige og gnide sig i hænderne: "Hør, I har den der bro og en masse midler, som ingen rigtig har styr på. Kan I ikke brænde et par mil af på en kampagne for at lokke flere danske turister, så får du et kys" PAS NU JERES BRO!
topperwhopper Besvaret May 1, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 1, 2008 indtægter Jeg tænker lidt at der ikke er nogen medier som vil tage emnet op af frygt for at miste indtægter? Hvilke kanaler skal vi så bruge?
Peter Nielsen Besvaret May 2, 2008 Rapporter Besvaret May 2, 2008 Man kunne eventuelt tage fat i DR men vent til det er agurke tider.
eingin Besvaret May 2, 2008 Rapporter Besvaret May 2, 2008 Klippet fra borsen.dk i år 2018 :) ""ôresundsbroen med deres nuværende prispolitik ligger absolut blandt de bedste i norden. Hele OMX rækken frygter for den dag broen bliver noteret på børsen. Man frygter simpelthen for at öresundsbroen vil suge alt likviditeten ud fra de andre nordiske koncerner. Dong energy overvejer på nuværende tidspunkt muligheder for at blive noteret andre steder end norden. "" Nu ved i hvorfor DONG energy ikke er blevet noteret endnu :)
topperwhopper Besvaret May 2, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 2, 2008 bannerreklame Nu er jeg begyndt at se efter Øresundsbroreklamerne, og lagde mærke til et kæmpebanner på Gammel Torv i København oven på et byggestillads. Hørte også en radioreklame idag - til stor forargelse:thumbdown
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu