Movski Skrevet May 14, 2008 Rapporter Skrevet May 14, 2008 Hey allesammen... Vi har taget beslutningen om at flyttet over sundet, men har lige en ting vi ikke er helt med på og håber der er nogen her inde kan hjælpe med at skære det ud i pap... Når man nu kikker på Hemnet.se og klikker ind på en Villa, rækkehus, bostadsratt osv. og kikker så på hva det vil koste en om måneden, så står der en rente (øverst oppe i regnstykket) den kan feks. være 5600kr eller 9500kr, er det et beløb man får på sit fradrag (selvfølgelig omregnet til danske kr.) eller er det en fejl-info jeg har fået, jeg vil bare sikker på at gøre tingene rigtigt så man ikke pludselig får en uheldig overraskelse... MVH Movski
Miriam Besvaret May 14, 2008 Rapporter Besvaret May 14, 2008 Det vil være dit ca. rente fradrag. Afhængigt af hvilken rente du får handlet dig til i banken :)
Movski Besvaret May 15, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 15, 2008 Hey... Ok, kunne bare ikke rigtig få det til at stemme når renten kan være meget høj i forhold til hva man sidder for i den måndtlige betaling, kan se at der nogle steder i regnstykkerne at foskellen på renten og det man sidder for kun er 2-4000kr, så man i realiteten "kun" sidder for feks. 4000kr i den måndtlige udgift og får resten på sit fradrag, eller har jeg misforstået den!!!...
Miriam Besvaret May 15, 2008 Rapporter Besvaret May 15, 2008 nogle steder viser de jo den faktiske ydelse, altså efter dit fradrag er trukket.
Movski Besvaret May 15, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 15, 2008 Fik bare af vide at man kunne trække rente-kr fra det beløb man skal betale om månden (den øverste boenkostnad) og så omregne det til DK-kr og det var så ca. hva man selv skal lægge ud da man får resten på sit fradrag... eller er jeg helt konfus nu!!!
poppelvig Besvaret May 15, 2008 Rapporter Besvaret May 15, 2008 Puha det lyder sgu forvirrende som du skriver det. Helt kort så får du et rentefradrag hos Skat for de renteudgifter du årligt har på dit lån i boligen. låner du 1.000.000 dkr. og renten er f.eks 5% betaler du altså 50.000 kr. i renter årligt dette beløb skal du indberette som renteudgift på din forskudsopgørelse.
Movski Besvaret May 15, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret May 15, 2008 Ja ved godt at det er lidt konfus skrevet... Men tror nok at jeg har fået det banket ind i skallen nu, det var bare om den rente der står om man får den på sit fradrag, altså hele beløbet (men bare omregnet i Dkr)...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu