Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har fundet 2 biler som jeg er lidt tændt på og skal ud og prøve en audi i weekenden og en nissan om 2 uger. Audi TT 3.2 V6 2007 Km: 26.000 Pris 235.000 dkr. - Har hørt at DSG og 4-hjulstrækket skulle koste spidsen af en jetjager hvis der sker noget med det. Nissan 350Z 2003 Km: 125.000 Pris 130.000 dkr. - Har ikke hørt noget konkret om denne. Begge biler er fra DE. Afdrag, skat forsikring mm. er info jeg selv kan hente. Det som jeg har lidt svært ved at undersøge er de årlige drift, vedligholdelses- og service omkostninger på de 2 forskellige biler. Er der nogen der har erfaring med én eller begge af disse biler og kan hjælpe lidt? På forhånd tak. Matti

Besvaret

Der har været utallige historier om massive problemer med de tidlige 350Z'ere (herunder '03) hvad angår gearkassen, men hop et smut forbi http://my350z.com/ og gør dig dit eget indtryk. Hvis du springer ud i det og ender med 350Z'eren, så har du jo 100k "til gode" ift Audi'en, og dem kan du passende spendere på et twin-turbo upgrade kit som fx Alberto her:

:th2:
Besvaret

Takker for input :) Ja der er stor forskel i pris og km mm på de to nævnte.. Ville helst ned omkring de 130-150k men jeg er ikke glad for den gamle TT. Hvis valget falder på Nissanen kunne det være man skulle lurer efter en lidt nyere årgang. Så stiger prisen jo seføli også væsenligt. Damen holder mest til en Audien og jeg Nissanen. Jeg har dog betænkelighedder med de 2 sæder i Nissanen :( Mht. til køreegenskaber, så har jeg efterhånden ikke de store krav her. Seføli er baghjulstrækkeren sjovere men jeg læste i en test at på trods af dette, ville de vælge audien hvis den skulle bruges til hverdags brug. Er ikke interesseret i en ny (og hurtigere ;)) udgave af de gamle stenhårde Honda CRX´ere. Mht. til køreegenskaber, komfort, power, sjov og ballade mm, får jeg jo nok mine egne svar når jeg har prøvet de 2 biler. Herefter ville det være rart med lidt erfaring på drifts omkostningssiden. Jeg har fået råd i øst og vest på den front det sidste stykke tid "Audien er rå dyr i reservedele, vælg nissanen", "Nissanen kan der være en del problemer med, vælg audien" osv.. EDIT: Uh.. der jo også Infinity G35 Coupé!!... Så får jeg jo stort set min Nissan med bagsæder :) Nogen der kender til denne vogn?

Besvaret
Har siddet i en 350Z og jeg gad ikke engang teste den
hmm Buddha..... så har man et problem eller er totalt forblændet/hjernevasket af "Die Deutsche Autos" :rolleyes:......... selvom du godt nok pendler japansk ;)... god weekend :)
Besvaret
Har siddet i en 350Z og jeg gad ikke engang teste den.... Er du gal noget plastic lort at røre ved...:sick:
Så skal man istedet vælge en Infinity G37, så får du en mere luksuspræget kabine men de samme eller bedre køreegenskaber.
Guest Mogens
Besvaret

Nye Infiniti-biler

Ja, G37eren har jeg også luret på. Den er ser helt vildt lækker ud invendig. Men så man vel nød til at hente den i USA?
Spritnye Infiniti importeres af denne uafhængige importør - www.exclusivecars.se
Besvaret

Nogen der forøvrigt ved om man kan leje disse biler et par dage i sverige? Ville gerne betale for at få et bedre indblik i hvordan bilen vil være i hverdagen. Det nok svært på en 15 minuters tur med sælgeren ved siden af. EDIT: måske det smartere at oprette ny tråd på dette? Er lidt forums noob

Besvaret

Hvis du er til sådan noget, så kan du jo også prøve at kigge på en Mazda RX-8. Det er ihvertfald en bil som er svært anbefalelsesværdig. Og den kan fås fra 2005-6 stykker, til den pris du søger (i tyskland - måske også i sverige).

Besvaret

Det er jeg absolut. Det var også én af de modeller der var med i posen til at starte med. Jeg er dog meget nervøs for benzin økonomien. Mazda siger selv 8.8 blandet kørsel, men synes jeg har læst midt lidt til at det ikke holder stik overhovedet.

Besvaret

der er ingen tvivl om at den sluger benzin, jeg har én gang kørt 9km/l og det var da jeg kørte den hjem fra tyskland, men det var også motorvej hele vejen med fartpilot. Nu ligger jeg typisk på 8km/l, men ikke sjældent på 7km/l. Men man får til gengæld meget bil for pengene. Jeg vil klart anbefale at du prøver de forskellige som du overvejer, jeg var ude og prøve en alfa gt for eksempel, og det er også en god bil, men den gav mig slet ikke det samme smil på læben som min RX-8'er gør. Den er bare lavet anderledes, meget mere elegant og let bil at køre - det nyder jeg.

Besvaret

Jamen det er lidt svært forklare, jeg synes bare det hele er så let i virkeligheden. Den reagerer hurtigt og præcist på alt hvad jeg laver, jeg føler aldrig at der bliver overført mere kraft til hjulene end jeg havde tænkt mig.... Den er bare rigtigt nem, og lyden er jo noget anderledes end det man er vant til i en V6'er for eksempel, fordi den har jo sådan en lidt dyb buldrelyd over sig. Bestemt ikke nogen ubehagelig lyd, men wankel'en lyder bare anderledes, den lyder også godt... men den er meget mere diskret omkring det. De negativer man kan nævne er dårlig benzinøkonomi (især i forhold til BMW som jo kører langt på literen) og hvis man skal køre ræs så skal man være lidt efter den i gearene - fordi den først *rigtigt* trækker mellem 5 og 9000 omdrejninger. Derudover skal man huske at den skal have en liter olie ca. hver 3000km. Men altså helt generelt en bil af høj kvalitet, utroligt nem at køre og jeg nyder at den er så let til "bens" om man så kan sige. Og så er den ret hurtig :) Men jeg tror det er noget man skal prøve, nogen vil synes rigtigt godt om den, andre vil ikke. Det er virkelig en smagssag tror jeg. Jeg har givet ret mange en tur i den ude på mit arbejde, og de har ihvertfald allesammen været svært begejstrede :)

Besvaret

Ja de lyder sgu som en lækker bil! For mit vedkommende vil den nok være en tand for dyr i benzin da vi kører 120 km om dagen. En V6er er seføli heller ikke det smarteste at kører så langt i, men jeg antager at den dog kører 1-2 kom længere på literen end RX8eren... Afhængig af hvor tung foden er seføli :D:laugh:

Besvaret

Jeg ville klart vælge Audi'en! Med afskrivning osv, vil det være den klart billigste bil at eje.... Infiniti er ligesom Lexus.....Helt sikkert gode biler, men de fænger bare ikke....Og så er de med garanti pissedyre i dele....Samt at forhandlernettet ikke er så godt i Europa. Der slår Audi igennem.... Går din bil kold i Tyskland på vej på ferie, så er du kørende næste dag i en Audi.... Måske i næste uge i en Infiniti.....

Besvaret
Ja de lyder sgu som en lækker bil! For mit vedkommende vil den nok være en tand for dyr i benzin da vi kører 120 km om dagen. En V6er er seføli heller ikke det smarteste at kører så langt i' date=' men jeg antager at den dog kører 1-2 kom længere på literen end RX8eren... Afhængig af hvor tung foden er seføli :D:laugh:[/quote'] det er helt klart en overvejelse man skal gøre sig, jeg endte med at bestemme mig for at det i det store ikke gjorde særlig meget forskel, og når man regnede de andre omkostninger for at købe en dyrere bil, med...så blev det ca. det samme.
Besvaret
:rolleyes: Man skal vel heller ikke gå så meget op i benzin økonomien hvis man kigger efter den type biler... Så tør man jo næsten aldrig kører en tur. Husk en klog mands motto: "Mange heste skal have foder, selvom de ingenting laver" ;)
Besvaret
:rolleyes: Man skal vel heller ikke gå så meget op i benzin økonomien hvis man kigger efter den type biler... Så tør man jo næsten aldrig kører en tur. Husk en klog mands motto: "Mange heste skal have foder, selvom de ingenting laver" ;)
også meget rigtigt... og det er altså kun nogle hundrede kroners forskel om måneden. man skal regne med at transportregnskabet koster mange tusinde kroner hver måned alligevel
Besvaret
også meget rigtigt... og det er altså kun et par hundrede kroners forskel om måneden. man skal regne med at transportregnskabet koster mange tusinde kroner hver måned alligevel
Yes Sir. Jeg bruger ca. 500 kr mere om måneden efter jeg gik fra 14km/l til 11km/l i den nye bil..... Det er da det værd :rolleyes:
Besvaret

Da jeg var på ferie i nogle uger her for lidt siden, der tænkte jeg også at jeg burde sælge min bil og købe en sparebil og så leve livet mere. så kom jeg hjem, satte mig ind i min bil...og nej, jeg skal ikke sælge den - fandme dejlig at køre i :) sådan kan man bilde sig selv mange ting ind mens man er væk...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...