Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

jeg skal videresende en mail til en svensk mekaniker og den her sætning er ret vigtig at han forstår, så han sparer noget tid på sin fejlfinding. "tolerancen mellem stempelskørt og cylinder der er lidt for stor." især ordet stempelskørt bringer mig til standsning..

Besvaret
jeg skal videresende en mail til en svensk mekaniker og den her sætning er ret vigtig at han forstår, så han sparer noget tid på sin fejlfinding. "tolerancen mellem stempelskørt og cylinder der er lidt for stor." især ordet stempelskørt bringer mig til standsning..
Du ved ikke tilfäldigvis hvad "stempelskört" hedder på engelsk? (eller fransk, tysk?) Jeg har en billedordbog med 1000 detaljer på alt på svensk, engelsk, tysk og fransk, men jeg ved ikke hvad et stempelskört er på dansk:o Går ud fra vi er i motoren? Ahh ,tror jeg har det, for piston er stempel ik? og det hedder kolv på svensk -kolvmantel (piston skirt) kan det väre det?
Besvaret

Du har ret i at Piston er stempel på UK og Kolv er selvsamme på svensk :D Så tror du har fundet det rette ord. Men selv som mekaniker har jeg INGEN anelse om hvad et stempelskørt er???

Besvaret

Nu siger du "Skørt"... Der er nu ikke meget skørt på et stempel til en bil motor, hvis det er det laveste punkt vi snakker om. Er det blot siderne ved stempelringene du mener?

Besvaret
Bare sig til ham der skal en mindre foring i.....:) Der passer til stemplets diameter....
Vil det så ikke være mere passende at sætte størrere stempler i ? :confused: Stemplerne er jo nok også lidt slidte hvis tolerancen er for stor ?
Besvaret

som kom jeg på net igen.. jeg tror sanne har fat i noget. det er min brors motorcykel, som fik et big bore kit monteret sidste sommer og nu larmer det lidt for meget fra den ene cylinder. Jeg videresender ordet til mekkeren og så ser vi, om han laver den om til en knallert eller hvad han gør. takker :th2:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...