Fam.Hansen Skrevet June 11, 2008 Rapporter Skrevet June 11, 2008 Hej Prøver lige at flytte min tråd herover, havde lagt den under sundhed, men ingen svar.. tænkte at der måske var større held her Da vi snart flytter over i vores nye hus, kom jeg til at tænke på hvad og hvordan gør man med ungernes vacinations program, den mindste han har lige fået sin 15 måneders vac, her i Dk og den store hun fik sin 2 års her i Januar. Hvad gør man og er der stor forskel på Svensk vac kontra Dk? og hvilke er bedst? Hilsen Lise
Miss W Besvaret June 12, 2008 Rapporter Besvaret June 12, 2008 Hej Hvad gør man og er der stor forskel på Svensk vac kontra Dk? og hvilke er bedst? Hilsen Lise Hej Lise, Personligt ville jeg ikke bekymre mig om vaccinationerne er bedre i Sverige eller Danmark. Jeg er sikker på at det hele er fint i Sverige. Min datter er ikke fyldt et år endnu. Hun er født i Sverige og hun får sine vaccinationer på lige fod som de fåes i Danmark. Men jeg må tilføje at jeg nu ikke vil mene du har nogen valgmuligheder når det kommer til dine børns vaccinationer. Når I flytter til Sverige hører dine børn nemlig til i det svenske sundhedssystem. De kan ikke få dansk lægehjælp selvom du og din mand måske kan som grænsegængere. Det afhænger nemlig af om de betaler atp - og det gør de jo af gode grunde ikke, da de jo er - nå ja - børn ;) Men vær ikke bekymret - det svenske sundhedssystem er gratis for de små børn... Smil og velkommen til, Winnie
skallstorp Besvaret June 12, 2008 Rapporter Besvaret June 12, 2008 Forskellen Forskellen er vist ikke så stor. Men som Miss W siger, du kan ikke välge. Den eneste forskel der var för 12 år siden (Jeg ved ikke om det er sådan mere) er at den 5 år de får i DK var på et stykke sukker. Det har det aldrig väret herovre. Der har det altid väret en indspröjtning. Vidste det ikke dengang så min datter blev lidt, da hun ikke var forberedt på det.
rasmusrene Besvaret June 18, 2008 Rapporter Besvaret June 18, 2008 Hej Prøver lige at flytte min tråd herover, havde lagt den under sundhed, men ingen svar.. tænkte at der måske var større held her Da vi snart flytter over i vores nye hus, kom jeg til at tænke på hvad og hvordan gør man med ungernes vacinations program, den mindste han har lige fået sin 15 måneders vac, her i Dk og den store hun fik sin 2 års her i Januar. Hvad gør man og er der stor forskel på Svensk vac kontra Dk? og hvilke er bedst? Hilsen Lise Hej lise. Det svenske og danske vaccinations program er ens i begge lande der er højst et par mdr til forskel på hvornår de gives feks mfr vacc gives i dk når de er 15mdr og 12 år og i sverige når de er 18mdr og 12år. Min den store pige var 3 år da vi flyttede her til og nu fortsætter hun bare i det svenske program. den mindste er født her og der har ikke været nogen forskel. I medbringer bare de danske vaccinationskort. :) Venlig hilsen Mette Hilsen
Nif Besvaret June 20, 2008 Rapporter Besvaret June 20, 2008 De er de samme. Dog er der det nye tillægsstik der blev indført i DK i Oktober 2007. Kan ikke lige huske hvad den hedder, som gives første gang, men den tilbydes ikke i Sverige. Vi tog derfor til lægen i DK og fik den der. Da de både i DK og S synes vi skal fortsætte med dette, har vi været til de andre vacciner i DK også. Vi tager bare den svenske "babybog" med som lægen så skriver data ind i. Men dine børn er jo kommet over det første stik, så ingen valgmuligheder der.
skallstorp Besvaret June 20, 2008 Rapporter Besvaret June 20, 2008 Fordele En fordel herovre er at ungerne får stivkrampe når de er 10 & paraply vac når de er 12 år i skolen ! Altså slipper man for at släpe sin modvillige unge med til lägen selv. Jeg ved at der er mange der ikke får 12 års vaccinen fordi ungerne protesterer.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu