Thyper Skrevet July 3, 2008 Rapporter Skrevet July 3, 2008 Jeg har skrevet til dem at jeg er flyttet til Malmö og arbejder i Danmark. Har dog ikke fået noget svar. Har lige indsendt selvangivelse på normal vis, min svenske adresse har de registreret. Skal jeg gøre mere ?
anton Besvaret July 3, 2008 Rapporter Besvaret July 3, 2008 Hej Thyper Det er udlandsbeskatningen i det skattecenter, som du flytter fra, der skal afgøre om du skal overføres til SkatØresund. Udlandsbeskatningen tager stilling til om der fortsat er bopæl til rådighed i Danmark. Er der ikke det, kan den fulde danske skattepligt ophøre, og du bliver så begrænset skattepligtig til Danmark, da du sandsynligvis vil fortsætte med at arbejde in Danmark. Du kan få lavet din forskudsopgørelse om i det skattecenter, som du flytter fra, og når det så er sket, kan skattecentret overføre dig til SkatØresund. Skattecentret kunne også overføre dig til SkatØresund og så bede dig om at henvende dig i SkatØresund for at få lavet forskudsopgørelsen om, men det er jo lidt upraktisk. Laver skattecentret din forskudopgørelse korrekt, vil din første kontakt med SkatØresund i teorien være ved indsendelse af selvangivelse for 2008. Før behøver du ikke have noget med dem at gøre, da beløb til din forskudsopgørelse for 2009 også kan indberettes allerede nu. Välkommen!
Gustaf Besvaret October 20, 2008 Rapporter Besvaret October 20, 2008 spg til selvangivelse for begrænset skattepligtige Hej Jeg sidder i selvangivelse / sevangivelse for begrænset skattepligtige helvede! I rubrik 22 omhandler det indbetalinger til kapitalpensioner. Man angiver her hele årets indbetaling for det år man indberetter er det ikke korrekt, dvs ens månedlige indbetaling * 12. ? (Og det vil sige for Danmark). Mht rubrik 462 (renteudgifter i forbindelse med fast ejendom i Sverige). Er der her tale om de renteudgifter man har ved evt bolån ? Mht rubrik 464 (andre udenlandske private renteudgifter). Kan man her påføre de renteudgifter man har i forbindelse med sit lån i Danmark ? Tak for hjælpen!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu