jpc Skrevet August 1, 2008 Rapporter Skrevet August 1, 2008 Har siddet og støvet indlæg igennem men ikke fundet lige det, jeg skal bruge. Jeg vil købe en ny bil i dk. Forhandleren vil godt levere den i her i S. men mit problem er, hvordan jeg kan få den forsikret fra han sætter den her, til jeg har fået den indregistreret og forsikret. Mit nuv. forsikringsselskab, Sveland, vil have rigtig mange penge for at gøre det. Har nogen kendskab til andre forsikringsselskaber, der kan gøre det til en billigere pris, eller hvordan løser man det?
Don A Besvaret August 1, 2008 Rapporter Besvaret August 1, 2008 humm, helt ny bil. kan det betale sig ?? men er det ikke bare at bestille en tid hos de svense bilprovning til samme dag som du får den. og så bare sætte nogen danske EN dags prøveplader på. ja ja ved jeg godt man ikke må køre med i sverige, men der er så maget man ikke må. Da jeg blev stoppet med dem i sverige spurgte han bare hvad de var og så slut. :-) så er der self ikke forsikring, men hvis du nu bare køre lige det du skal og ikke Cruiser rundt i malmø lørdag aften går det nok :-)
jpc Besvaret August 1, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 1, 2008 humm' date=' helt ny bil. kan det betale sig ?? [/quote'] ja, alt efter hvilken bil og hvilken forhandler. Men der kan være 10 K at spare fordi biler er billigere i DK uden registreringsafgift. Forhandleren vil som nævnt levere den i S, f.eks. hos bilprovningen, men derfra går der stadig 2-3 dage, hvor bilen er min og inden den kan forsikres. Erfaringer efterlyses!
Don A Besvaret August 1, 2008 Rapporter Besvaret August 1, 2008 oki, får man så også den billige bilforsikring i sverige de første 3 år når den kommer fra DK? Min kommer også fra Dk, eller det vil sige den var registret i england men have kørt i Dk. og da jeg tog den der over så ringet jeg til forsikrings selskabet og fik den meldt til og den galdt så fra jeg ringet til dem faktis.. Så kunne være du var heldig at de kunne sætte den til at stare med at gælde fra den da den er synet.. Jeg ville prøve at ringe til dem og spørge om det er muligt. andet alternativ kunne være at leje prøveplader i SE, hvis man da kan det, hvis ikke jeg huske helt galt så må du køre med den på vejene hvis du sætter en trekant i bagruden, så må du godt nok kun køre 45km/t men du kan da komme rundt.. Nu forstår jeg hvad du mener med S ;):D ja, alt efter hvilken bil og hvilken forhandler. Men der kan være 10 K at spare fordi biler er billigere i DK uden registreringsafgift. Forhandleren vil som nævnt levere den i S, f.eks. hos bilprovningen, men derfra går der stadig 2-3 dage, hvor bilen er min og inden den kan forsikres. Erfaringer efterlyses!
jpc Besvaret August 1, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 1, 2008 oki' date=' får man så også den billige bilforsikring i sverige de første 3 år når den kommer fra DK? [/quote'] Nej, men de mindst 10K i besparelse, jeg nævner, er ud over den ekstra udgift fra halv- til helforsikring de første tre år. Desuden er den forsikring, der følger med nye biler herovre oftest med meget høj selvrisiko (10.000), hvilket den egenbetalte forsikring ikke er. Så hvis man er (u-)heldig kan det være en fordel selv at betale forskellen (ca. 3 x 2000 SEK)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu