mickiii Skrevet August 9, 2008 Rapporter Skrevet August 9, 2008 Min uvidenhed omkring dæk (og sikkert også biler) er forbløffende stor, så jeg skal lige bruge lidt hjælp til at vælge nogen nye. På nuværende tidspunkt har jeg disse på, men jeg overvejer at købe dem her... Er der noget jeg har overset, eller er disse dæk ens? Jeg tænker mere specifikt på at mit nuværende har en "91W" angivelse, hvor der på den anden står "91Y BSW, VSB". Hvad betyder det? På forhånd tak.
Buddha Besvaret August 9, 2008 Rapporter Besvaret August 9, 2008 91 er dit loadindeks og W er godkendt til 270km/t Y=300..... BSW er "black Side Wall"
Guest Mogens Besvaret August 9, 2008 Rapporter Besvaret August 9, 2008 Min uvidenhed omkring dæk (og sikkert også biler) er forbløffende stor, så jeg skal lige bruge lidt hjælp til at vælge nogen nye. På nuværende tidspunkt har jeg disse på, men jeg overvejer at købe dem her... Er der noget jeg har overset, eller er disse dæk ens? En test give Continental den højeste score - jég kører på Continental: www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/225_45_R17WY_2006/default.asp?ComponentID=139639&SourcePageID=8772#
mickiii Besvaret August 9, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 9, 2008 Super buddah, så tror jeg det bliver goodyear-dækkene. Muligvis ligegyldigt, men jeg syntes at mønstret ser bedre ud :D Tak for hjælpen
mickiii Besvaret August 9, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 9, 2008 En test give Continental den højeste score - jég kører på Continental: www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/225_45_R17WY_2006/default.asp?ComponentID=139639&SourcePageID=8772# Mjaa, men jeg kiggede her og hvis man kigger i boksen "top rated tyres", så er det nemlig ud som om at goodyear dækkene er bedre end mine nuværende.
Guest Mogens Besvaret August 9, 2008 Rapporter Besvaret August 9, 2008 Mjaa, men jeg kiggede her og hvis man kigger i boksen "top rated tyres", så er det nemlig ud som om at goodyear dækkene er bedre end mine nuværende. Du skal tage udgangspunkt i den størrelse, du vil vælge. Det "samme" dæk kan udvise forskellige testresultater ift. størrelsen, men dét kender du sikkert...
mickiii Besvaret August 9, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 9, 2008 Du skal tage udgangspunkt i den størrelse' date=' du vil vælge. Det "samme" dæk kan udvise forskellige testresultater ift. størrelsen, men dét kender du sikkert...[/quote'] Det kan du selvfølgelig have ret i, det kunne være jeg skulle spørge däckonline på mandag når jeg skal derned. Bilen ser sq lidt pjevset ud med det reservedæk på
dkrath Besvaret August 10, 2008 Rapporter Besvaret August 10, 2008 Min far, Mogens, kører Continental på hans 911'er - det fungerer vidst okay :th2: Jeg selv kørte Goodyear Eagle F1 GS-D3 på min Boxster - det fungerede suverænt. Køb det billigste af de 2 - begge er super dæk.
Guest Mogens Besvaret August 10, 2008 Rapporter Besvaret August 10, 2008 Køb det billigste af de 2 - begge er super dæk. F1 er det billigste dæk Men hvad med mærker som Bridgestone, Pirelli og Michelin - førstnævnte er/var test-winner... www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/225_45_R17WY_2006/default.asp?ComponentID=139639&SourcePageID=8772
dkrath Besvaret August 11, 2008 Rapporter Besvaret August 11, 2008 F1 er det billigste dæk Men hvad med mærker som Bridgestone, Pirelli og Michelin - førstnævnte er/var test-winner... www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/225_45_R17WY_2006/default.asp?ComponentID=139639&SourcePageID=8772 Lige præcis derfor de sad på min Boxster. Desuden har de det rigtige mønster :D ..og så VIRKER de altså bare! Helt ekstremt godt!
MRoderick Besvaret August 11, 2008 Rapporter Besvaret August 11, 2008 Der sidder også et sæt Goodyear EAGLE F1 GS-D3 225/45 R17 94W BSW, VSB på min Saab 9-5 Aero. Ja, jeg valgte så 94W udgaven ... tung bil, og kommer aldrig over 270 km/t. Det er en ren fornøjelse at køre med dem på, også selvom man måske ikke har den samme kørestil, som i en boxster ;) Syntes de har et ganske acceptabelt støjniveau, og det er nok ikke sidste gang jeg køber dem.
dkrath Besvaret August 12, 2008 Rapporter Besvaret August 12, 2008 Der sidder også et sæt Goodyear EAGLE F1 GS-D3 225/45 R17 94W BSW, VSB på min Saab 9-5 Aero. Ja, jeg valgte så 94W udgaven ... tung bil, og kommer aldrig over 270 km/t. Det er en ren fornøjelse at køre med dem på, også selvom man måske ikke har den samme kørestil, som i en boxster ;) Syntes de har et ganske acceptabelt støjniveau, og det er nok ikke sidste gang jeg køber dem. Lige præcis. De er støjsvage (kan alligevel ikke høre dækkene for vind i en cab. :D)og har utrolig godt greb på både tør og våd vej. Det eneste minus jeg kan sætte er, at de bliver hurtigt slidt. 20.000 km har mine ca. holdt og skal skiftes om en 1.000 - 2.000 km ca. (bagpå). Jeg valgte dem uden fartbegrænsning og det var heldigt, da hastigheden sneg sig over 270 km/t på vej til LeMans tidligere på året :)
Juff Besvaret August 12, 2008 Rapporter Besvaret August 12, 2008 Jeg valgte dem uden fartbegrænsning og det var heldigt, da hastigheden sneg sig over 270 km/t på vej til LeMans tidligere på året :) Over 270 ? er det ikke en 2.7 220 HK boxter
dkrath Besvaret August 12, 2008 Rapporter Besvaret August 12, 2008 270 ? er det ikke en 2.7 220 HK boxter Jo... det er/var det. 280 kmt på speedo... lige under 270 på gps. Har vidst et billede et sted hvis det er.
Buddha Besvaret August 12, 2008 Rapporter Besvaret August 12, 2008 Bare bakken er lang nok, så går det jo............:D Men iøvrigt er det skuffende, i hvor dårlig stand motorvejene er efterhånden i tyskland. Damn det hopper helt vildt når man kommer over 200.............. Det er sgu ikke behageligt.
dkrath Besvaret August 12, 2008 Rapporter Besvaret August 12, 2008 Bare bakken er lang nok, så går det jo............:D Men iøvrigt er det skuffende, i hvor dårlig stand motorvejene er efterhånden i tyskland. Damn det hopper helt vildt når man kommer over 200.............. Det er sgu ikke behageligt. lol, jeg vidste den kom fra dig Buddha ;) Jeg synes de tyske motorveje er de bedste jeg har kørt på, næst efter de hollandske. Man må desværre ikke banke derudaf i Holland...øv! :( Frankrigs er også "ok".
Buddha Besvaret August 12, 2008 Rapporter Besvaret August 12, 2008 Det bedste stykke vi kørte på, var fra Magdeburg og til Hannover, samt stykket fra Hannover og til Hamborg..... Fra Hamborg til Puttgarden er det bare noget snot........ Der kunne jeg ikke komme ret meget over 280 før mine hjul de hoppede pga ujævnheder.... Så det var ikke iorden. Dog er det nye stykke motorvej på Lolland og det meste af vejen til Kbh ganske godt i forhold til mange steder i tyskerland..... Det tog 47 min fra Rødby færge til Vellinge. Så det kan snildt lade sig gøre at give den gas i dk.
dkrath Besvaret August 12, 2008 Rapporter Besvaret August 12, 2008 Det tog 47 min fra Rødby færge til Vellinge. Så det kan snildt lade sig gøre at give den gas i dk. Sygt nok... der er 190 - 195 km. Voldsom gennemsnitshastighed alligevel.
Buddha Besvaret August 12, 2008 Rapporter Besvaret August 12, 2008 Ja...... Den fik også lidt at leve af.... Brugte en hel tank på det stykke....Kunne lige hoste mig op på Lockarp dagen efter og fylde den op! Der er 195,1km.................. Kom af færgen 03.40 og blev stoppet i tolden.....Afgang Rødby havn kl 03.45. Kører igennem betalingsanlægget kl 04.27.................. Sygt nok... der er 190 - 195 km. Voldsom gennemsnitshastighed alligevel.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu