Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej! Er ved at sælge min bil (C55 AMG). I dag var der så en Paul Persson fra Bil-Experten i Malmö som henvendte sig, fordi han muligvis havde en køber. Det er i sig selv fint nok, men han ville ikke sende noget til mig på mail...? Han sagde, at han havde en køber og ville ringe til mig i morgen og fortælle om han stadig var interesseret. Samtidig fortalte han, at de normalt betalte 10% af salgsprisen i depositum ved kontraktens indgåelse og de resterende penge når de havde solgt bilen. Er der nogle som kender det firma (kan ikke finde det på nettet) eller ham? Har ikke ligefrem lyst til, at der er en eller anden som skal ud og kører i min "baby" hvis ikke det er fordi de seriøst overvejer at købe den... For slet ikke at tale om, at overlade nøglerne til en eller anden fusker i 2 måneder!!!!! Ps. hvis i er interesseret i bilen, så tjek nedenstående link eller søg på www.bilweb.se. http://www.blocket.se/vi/17590506.htm

Besvaret

Den slags svindlere er ret berygtede herovre, så jeg ville aldrig give ham nøglerne til gryden... Han kan lægge hele beløbet ellers kan han glemme det - og når du siger det skal du se hans interesse fordampe som dug for solen :)

Besvaret

Han skrev en mail i går aftes hvor han fortalte, at kunden var meget interesseret. Så han ville hører hvornår jeg havde mulighed for, at komme hjem til ham for at gennemgå det vi havde aftalt!? Jeg havde så ikke aftalt noget med ham, udover at prisen var fast.... Anyway, jeg svarede ham at jeg kunne onsdag aften under forudsætning af, at han fremsendte et udkast til en kontrakt på forhånd... Sjovt nok har jeg ikke hørt noget fra ham endnu.... Vedr. prøvetur: Jeg ville ALDRIG overlade nøglerne til en potentiel køber, uden selv at være med i bilen.......:eek:

• 2 weeks later...
Besvaret

Hold jer laaaangt væk!!! Jeg lavede en aftale med ham sidste lørdag - tænkte at jeg lige så godt kunne finde ud af, om det var en fusker eller om det var seriøst.. Han ringede så til mig ca. 1,5 time før vi jeg skulle være ude hos ham og sagde, at jeg skulle huske registreringsattesten, da han skulle bruge den.. Yeah right, selvfølgelig får du da registreringsattesten, samt nøglen til min bil når jeg ikke har fået nogle penge.... Anyway, jeg sagde bare "ja ja" og trillede derud som aftalt. Adressen jeg kom ud til var så i et eller andet boligkvarter.... "Bilexperten i Malmö" viste sig så, at være en ca. 25 årig udlænding som boede hos sin mor :laugh: Han gik og kiggede lidt på bilen og sagde så, at han skulle jo lige kører en tur i den, så han var sikker på alt var i orden!!!:th2: Jeg svarede ham, at før vi var 100% enige om forudsætningerne for handlen, så skulle han ikke kører nogen steder og at jeg skulle med hvis det endelig var... Til trods for, at han virkelig prøvede at skjule det, så så han virkelig skuffet ud... Summa summarum så gik vi op på hans "kontor", for at lave papirerne.. Kontoret var så i køkkenet hvor hans mor stod og lavede mad da vi kom derop (og inde i stuen sad 6-7 andre unge (brødre, fætre etc. vil jeg tro...)).... Han fandt en standard kontrakt og sagde så, at han ville betale mig 10% kontant nu og så fik jeg resten når bilen var solgt:rolleye:. Jeg sagde til ham, at vi kunne lave papirerne med det samme og når jeg så hele beløbet på min konto, så kom jeg ned med bilen. Hvis han havde brug for, at vise den til hans kunde, så gjorde vi selvfølgelig det, men ligegyldigt hvad, så havde han først en bil når jeg havde fået alle pengene... Sjovt nok kunne det ikke lade sig gøre og han kom med nogle mere eller mindre gode søforklaringer om hvorfor det absolut var verdens dårligste ide... Inden jeg gik derfra fik han lige fortalt mig, at han faktisk slet ikke var interesseret i min bil og at han havde biler til langt over en million holdende i hans garage... Jeg kan ikke lade være med, at tænke på hvilke biler det skulle være:rolleyes: Såhhh hvis i hører fra ham; Don't waste your time....

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...