Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa. Jeg har efter en 3 timers søgning på google kommet frem til ja - ca ingenting. Det jeg leder efter er regler mht, parkering af fx svensk bil i dk (over en nat/flere nætter), eller dansk bil i sverige(igen over en nat/flere nætter). Begge tilfælde vil ikke være i umiddelbar nærhed af bopæl. Jeg har også prøvet at høre mine svenske og danske venner omkring dette og de aner hvad man må og ikke må. Så kort sagt, hvordan er regler mht langtidsparkering (fx hverdags nætter) af en svensk indregistreret bil, dansk ejer bosat i sverige. Jeg læste her på siden om nogen var "taget af told og skat" - men øh? for hvad? - der er da massere af svenske biler som står langtidsparkeret i københavn? Håber i kan være behjælpelige med svar.

Besvaret
Hejsa. Jeg har efter en 3 timers søgning på google kommet frem til ja - ca ingenting. Det jeg leder efter er regler mht, parkering af fx svensk bil i dk (over en nat/flere nætter), eller dansk bil i sverige(igen over en nat/flere nætter). Begge tilfælde vil ikke være i umiddelbar nærhed af bopæl. Jeg har også prøvet at høre mine svenske og danske venner omkring dette og de aner hvad man må og ikke må. Så kort sagt, hvordan er regler mht langtidsparkering (fx hverdags nætter) af en svensk indregistreret bil, dansk ejer bosat i sverige. Jeg læste her på siden om nogen var "taget af told og skat" - men øh? for hvad? - der er da massere af svenske biler som står langtidsparkeret i københavn? Håber i kan være behjælpelige med svar.
Du kan roligt parkere din bil i længere tid DK selvom bilen er svensk, jeg gør det hyppigt også i lufthavnen og det sker der ikke noget ved.. hvordan det forholder sig på med dansk bil i sverige, ved jeg ikke - men jeg er ret sikker på det ikke er noget problem. Skat kan ikke snuppe dig for noget - for du gør ikke noget ulovligt, så med mindre du parkere ulovligt, så foretager du dig ikke noget i mod regler.
Besvaret
Husk at du SKAL i så fald kunne dokumentere overfart til Sverige......Når nu din bil ikke kommer med.
hvorfor skal man det? Der er jo ingen der taler om han eller hun skal bo derover - men blot parkere bilen, hvor personen så bevæger sig hen efterfølgende og i hvor lang tid, er vel underordnet?
Besvaret
Husk at du SKAL i så fald kunne dokumentere overfart til Sverige......Når nu din bil ikke kommer med.
jeg dobbelt quoter lige, for hvis du mener hvis personen rejser frem og tilbage selvom bilen står parkeret i DK, så har du højst sansynlig ret, i så fald at personen skal have et fradrag..
Besvaret

Såfremt du skal ha en svensk bil, skal du være bosiddende i Sverige...... Og er der ikke tale om en proforma adresse, så skal du kunne dokumentere at dit centrum for livsinteresser er i sverige og ikke i dk. Ergo kan du ikke dokumentere at du er i sverige mere end i DK og har andet end en adresse herovre, så er du på spanden.......

Besvaret
Såfremt du skal ha en svensk bil, skal du være bosiddende i Sverige...... Og er der ikke tale om en proforma adresse, så skal du kunne dokumentere at dit centrum for livsinteresser er i sverige og ikke i dk. Ergo kan du ikke dokumentere at du er i sverige mere end i DK og har andet end en adresse herovre, så er du på spanden.......
Det er selvf. rigtig nok, men en langtidsparkering behøver nødvendigvis ikke betyde man opholder sig i DK eller Sverige, der kan være tale om ferie og alt muligt andet, hvorfor jeg så også svarede som jeg gjorde ..
Besvaret

Hej Jeg rettede henvendelse til vores lokale betjent her på Thule, da det eventuelt kunne være aktuelt for mig. Her er det svar, som jeg fik. "Jeg rettede henvendelse til Tårnby Politi, hvor politiassistent Chr. Eisenhard, ikke kunne se noget problem I at parkerer I Danmark under dit ophold på TAB." Og det ville være langtidsparkering på 4-12 uger eller længere.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...