Mino Skrevet September 21, 2008 Rapporter Skrevet September 21, 2008 Hejsa. Jeg er ny på forummet her, og har nu søgt i godt og vel et par timer omkr. det med at have to arbejde i Danmark, og om der på nogen måde er en skattebesparelse ved dette. Sagen er at jeg skal til at have et ekstra arbejde ved siden af, og i den forbindelse tænker jeg på om det vil kunne betyde nogen skattebesparelse for mig. Det eneste jeg måske kunne tænke mig til var at der måske var noget mere i befordringsfradrag, men er dog ikke sikker, og derfor håber jeg at der en herinde der kan svare mig på dette. Som det ser ud idag har jeg mit personlige fradrag, yderligere har jeg mit befordingsfradrag hvor jeg har 42 km på arbejde hver dag (= 60 km * 1,84) samt bro bizz. Nu skal jeg til at starte på nyt arbejde, hvor der fra min bopæl vil være 33km til, og mellem det ene arbejde til det andet er der 9km. Vil jeg kunne opnå noget fradrag ved dette? Primært vil det være efter det ene arbejde hvor jeg vil køre videre til det næste, og så en gang i ny og næ have enkelte weekendvagter. Vil jeg på nogen måde kunne opnå nogen skattebesparelse ved dette? I tilfælde af at dette er diskutteret her og jeg ikke har kunne finde dette, beklager jeg.
Guest Mogens Besvaret September 21, 2008 Rapporter Besvaret September 21, 2008 Sagen er at jeg skal til at have et ekstra arbejde ved siden af, og i den forbindelse tænker jeg på om det vil kunne betyde nogen skattebesparelse for mig. Det eneste jeg måske kunne tænke mig til var at der måske var noget mere i befordringsfradrag, men er dog ikke sikker, og derfor håber jeg at der en herinde der kan svare mig på dette. Nu skal jeg til at starte på nyt arbejde, hvor der fra min bopæl vil være 33km til, og mellem det ene arbejde til det andet er der 9km. Vil jeg kunne opnå noget fradrag ved dette? Primært vil det være efter det ene arbejde hvor jeg vil køre videre til det næste, og så en gang i ny og næ have enkelte weekendvagter. Vil jeg på nogen måde kunne opnå nogen skattebesparelse ved dette? SKAT skriver: www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=130748 "Hvis du har flere arbejdspladser, og udgifterne til transporten mellem dem ikke dækkes efter reglerne om skattefri godtgørelse, kan du medregne denne transport i fradraget for befordring mellem hjem og arbejde. Husk da, at bundfradraget på 24 km kun skal fratrækkes én gang pr. dag"
Buddha Besvaret September 21, 2008 Rapporter Besvaret September 21, 2008 For at få et frarag, skal du udføre det fradragsberettigede.... Det vil kort og godt sige at, du skal køre kilometerne for at få fradraget..... Kører du fra det ene til det andet job, så kan du selvsagt ikke trække 2x kørsel over broen osv fra. Kun fra det ene job til det andet....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu