Dreier Skrevet September 25, 2008 Rapporter Skrevet September 25, 2008 Hejsa! Tosset som jeg er har jeg Vista på min egen PC og endnu mere tosset valgte jeg i går at forsøge at opdatere med SP1:rolleye: Nu er min computer død og uanset hvad vi har prøvet så er der vidst ikke noget håb. Mit spørgsmål er derfor: Hvad betyder det hvis jeg lader den genoprette til fabriksstandard? Sletter den alle mine data? Håber nogen kan give et godt råd. Alternativt vil jeg prøve at få HDD ud og trække data over på min bedre halvdels PC.
Juff Besvaret September 25, 2008 Rapporter Besvaret September 25, 2008 Jeps, du mister tyvärr alle dine data når du reetablere/gendanner din pc.... Smid det over på din bedre halvdels pc, eller se om du kan få fat i et ekstern HDD usb chassis... Så kan du passende bruge det til backup i fremtiden
Dreier Besvaret September 25, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret September 25, 2008 ØV men tak for det hurtige svar, har allerede sådan en tingest hvor man kan sætte laptop HDD i, håbede bare der var en nem / nemmere løsning. Men tak
MC Manden Besvaret September 25, 2008 Rapporter Besvaret September 25, 2008 Jeps, du mister tyvärr alle dine data når du reetablere/gendanner din pc.... Smid det over på din bedre halvdels pc, eller se om du kan få fat i et ekstern HDD usb chassis... Så kan du passende bruge det til backup i fremtiden Er det nu helt rigtigt ? Hvis jeg gendanner Windows så beholder jeg da alle mine dokumenter og lign.
rasmusrene Besvaret September 25, 2008 Rapporter Besvaret September 25, 2008 Jeg har en Hp og der er der et recovery program på også, dette sletter programmer som ikke er der fra ny og gendanner alle andre, men sletter ikke filer og dokumenter.
Juff Besvaret September 25, 2008 Rapporter Besvaret September 25, 2008 Er det nu helt rigtigt ? Hvis jeg gendanner Windows så beholder jeg da alle mine dokumenter og lign. hmmm Det mindes jeg, men det er længe siden jeg har rodet med det.... Formattere helt fra bunden når jeg selv gør det ( hvilket er ofte )...:) Men ret mig endelig hvis jeg tager fejl, synes bare den bliver gendannet som når den kommer fra fabrik dvs fri hdd ud over windows og hvad der ellers er af reklame crap og prøveting ????
Juff Besvaret September 25, 2008 Rapporter Besvaret September 25, 2008 Jeg har en Hp og der er der et recovery program på også' date=' dette sletter programmer som ikke er der fra ny og gendanner alle andre, men sletter ikke filer og dokumenter.[/quote'] nå ok, jamen så er det jo bare blevet bedre, synes det var sådan engang for 4år siden... :th2: bliver i spurgt om i vil gemme/importere musik, billeder osv ?
spinner Besvaret September 25, 2008 Rapporter Besvaret September 25, 2008 Kommer vidst an på systemet. En tommerfinger-regel er, at hvis data gemmes på seperat drev (f.eks. D-drevet) så bevares disse - gemmes de på samme drev (C-drevet) så forsvinder de. Igen, ingen regel uden undtagelser, men ovenstående plejer at holde stik.
Juff Besvaret September 25, 2008 Rapporter Besvaret September 25, 2008 OK... troede den partition hvor de gemmer reetablerings filerne var skjult...
Dreier Besvaret September 25, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret September 25, 2008 In a PERFECT world havde jeg jo også bare taget back-up! Den USB dims vi har er ikke til den type HDD som min HP bærbar har, ufedt, for så skal jeg jo ud og skaffe en anden dims til at trække data ud. ØV sikke en dårlig dag.
spinner Besvaret September 25, 2008 Rapporter Besvaret September 25, 2008 OK... troede den partition hvor de gemmer reetablerings filerne var skjult... Ok. Har muligvis formuleret mig noget uklart :) Med data mener jeg brugerens dokumenter, altså det man ønsker at bevare. Gemmes disse på D: (eller et andet drev end system-drevet) plejer de at overlever en gendannelse. Om gendannelsen sker fra en CD/DVD eller en skjult partition, er uden betydning i lige dette spørgsmål.
Juff Besvaret September 25, 2008 Rapporter Besvaret September 25, 2008 havde jeg jo også bare taget back-up! Den USB dims vi har er ikke til den type HDD som min HP bærbar har' date=' ufedt, for så skal jeg jo ud og skaffe en anden dims til at trække data ud. ØV sikke en dårlig dag.[/quote'] Din laptop bruger 2.5" hdd... Den dims i har er nok til 3.5" De koster ikke det vilde :)
Dreier Besvaret September 25, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret September 25, 2008 Nej det er en 2,5" men med det forkerte stik. Nu er den rigtige dims fundet og jeg starter Das Auto og henter den i ComputerCity til 249 kr. :th2: Puha, baby billederne er tæt på sikre igen.
Tomcat Besvaret September 25, 2008 Rapporter Besvaret September 25, 2008 En anden mulighed er at starte op på en BART Preboot enviroment (En slags Windows XP der booter fra CD'en). http://www.ubcd4win.com/ , også smider du en USB Stick i og overføre det hele. Så er du færdig på 20-30min :) \Tom
Dreier Besvaret September 27, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret September 27, 2008 Update Sådan så er vi tilbage på sporet og derfor vil jeg gerne lige skrive hvad der så skete da vi gendannede fabriksindstillingerne. Først fik jeg fat i den rigtige dims, fik trukket alt dataen over på en ekstern HDD. Hvorefter vi gav det et forsøg. Det drejer sig om en HP Pavilion Entertainment PC (laptop), og den var så høflig at den kom og spurgte om vi ville tage en back-up. Det ville vi da gerne, bare for lige at vide hvad det drejede sig om. Vi kunne vælge hvad vi ville tage back up af. Den spurgte så efter et USB drev, hvor den så placerede en back up af det valgte fra C-drevet. Derefter gik det slag i slag og da den kom op igen, havde den intet rørt på mit D-drev. Så hvis jeg ikke havde haft data på C-drevet, så havde der i vores tilfælde ikke været noget problem. Så lærte vi det. Det her har været en lærerig oplevelse og det er skønt det er slut. Nu har vi data mange forskellige steder og den eksterne disk jeg købte er så smart at jeg bare skal trykke på knappen, så tager den back up, så nu er der bare INGEN undskyldning. Tak for alle det fine råd :th2: Hilsen Mette Nu med Vista og Servicepack 1 som jo startede det hele....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu