Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Skal til at kigge efter vinterdæk. Har pillet de gamle dæk af fælgene, de var en str 275/55-17 Har fået anbefalet og købe enten 235/65-17 eller 255/60-17. Hvilken en af disse str er bedst eller har det ikke så meget og sige? Kan se af 235/65-17 er meget billigere end det andet. Det er en Mercedes Ml 02

Besvaret

Jo tyndere dæk, jo mindre flade har ML'ens vægt at fordele sig over. dvs. at I kan trykke jer igennem sne og få fat i asfalten... eller isen hvis den er dernede :scared: Hvis I ser rally, kan I se, at de skifter til tyndere dæk, når de har en test, hvor de kun skal køre på grus, så de får mere bid. Bare husk, at I skal have samme diameter, ellers ser det dumt ud og I kan ikke regne med nålen. Men når I nu får de størrelser anbefalet til jeres bil, så passer de. I kan kigge på den her side. http://www.1010tires.com/tiresizecalculator.asp Med hensyn til breden af gummiet og breden af fælgen, kan jeg kun sige det samme... jeg kan ikke tro, at de viser jer dæk, som ikke kan gå på fælgen.. selvom jeg synes der er meget forskel fra 275 til 235.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...