Jump to content

Airmatic og Automatisk niveauregulering

Recommended Posts

Skrevet

Hvad er forskellen på dette og er faktisk lidt i tvivl om hvad min bil MB 350, W211 har??? Hos MB Malmø sagde de det er det samme, men jeg har tidligere læst at Airmatic kan indstilles manuelt, men det gælder måske ikke på W211???

Besvaret

Jeg skal ikke kunne gøre mig 100% sikker, men er ret overbevist om at: Airmatic = Komplet luft undervogn (standard på E500/E420 og AMG) Indeholder programmer for højde + hårdhed og program vælges manuelt med 2 knapper nede ved gearstangen. (W211) Automatisk Niveau regulering = Stationcar med konventionel undervogn, men med en mekanisk (eller pneumatisk=luft) regulering af højden på bagvognen, så den ikke hænger med røven når du fylder 70 kasser øl i den.

Besvaret
Jeg skal ikke kunne gøre mig 100% sikker, men er ret overbevist om at: Airmatic = Komplet luft undervogn (standard på E500/E420 og AMG) Indeholder programmer for højde + hårdhed og program vælges manuelt med 2 knapper nede ved gearstangen. (W211) Automatisk Niveau regulering = Stationcar med konventionel undervogn, men med en mekanisk (eller pneumatisk=luft) regulering af højden på bagvognen, så den ikke hænger med røven når du fylder 70 kasser øl i den.
Har en knap ved gearstangen som hedder C/S, går ud fra det betyder Comfort og Sport, men mærker ikke nogen speciel forskel!!? (I forhold til på min gamle 997, hvor sport = ny bil:))
Besvaret

Når den står i C starter den i 2. gear og klarer sig lidt bedre i glatføre. Den burde også skifte lidt mere smooth men det er sgu ikke lige noget jeg kan mærke. (har også en med 7G-tronic). Der står i kort fortalt i instruktionsbogen at man skal holde sig i S under normal kørsel. Desuden er jeg helt enig i NGOs fortolkning af det med fjedringen:thumbup:

Besvaret
Har en knap ved gearstangen som hedder C/S, går ud fra det betyder Comfort og Sport, men mærker ikke nogen speciel forskel!!? (I forhold til på min gamle 997, hvor sport = ny bil:))
C/S står for Comfort og Sport/Standard, gearskift, ved comfort starter den i "2"gear, og skifter hurtigere de næste gear op, ved standard(sport) kører den lidt længere ud i gearne inden den skifter. og starter som regel i "1"gear :) hvis du ikke kan mærke forskel med samme speederfod, skal du nok have det checket.. men hvis du lever af kickdowns konstant skal du nok bare holde den i S Ang. airmatic, så findes der også ABC, det er med h.olie justering, møj hurtigt, møj dyrt når det brækker sig :)
Besvaret
den knap har intet med undervognen at göre... det er til gearkassen
Besvaret
Desuden er det meget komisk der bliver sammenlignet undervogne mellem Mercedes og Porsche :D :D :D
I realiteten nej, porsche har hjulpet mercedes mere end 1 gang ved jeg, bla, få en V12'er til at passe i en W124.. Så da porsche er SÅ gode til netop undervogn, og der ville netop også ske noget andet med mercedesen, hvis der var f.eks. ABC i den istedet for AM. Så tyskerne "stjæler" også fra hinanden :)
Besvaret
Hvad er forskellen på dette og er faktisk lidt i tvivl om hvad min bil MB 350, W211 har??? Hos MB Malmø sagde de det er det samme, men jeg har tidligere læst at Airmatic kan indstilles manuelt, men det gælder måske ikke på W211???
På min E500 er der en knap med 3 Airmatic-indstillinger: (kan ikke lige huske ordlyden 100%), men noget med Comfort, Sport 1 og Sport 2. Comfort er "morfar-affjedring", Sport 1 sænker undervognen 10 mm og Sport 2 sænker den 15 mm. Det ER faktisk noget der kan mærkes...
Besvaret
Mener du ikke v8 den der hedder E500 ??
Tjoo :) blandede lige et par ting da jeg læste, det er den nyeste c klasse karosseri på samme størrelse, at brabus smider V12' i :) Mener dog også at have læst at de skar noget ud af torpedopladen i en 124' så der kunne være en v12' i men kan ikke lige finde det, så tvivlen kommer dig til gode.. og rigtigt i 500E bankede de vist kun hist og her for at få plads til den v8'er :) Men anyhow, det var stadig meningen at svaret skulle være at de nok hjælper/stjæler mere end man lige går og tror :)
Besvaret

C/s C/S knappen er som nævnt til gearkassen og giver dig mulighed for, at vælge imellem comfort og sport programmet til gearkassen.. Grunden til, at du ikke mærker den store forskel er formentlig at du har kørt nogenlunde ens i de to programmer i lang tid. Gearkassen er "intelligent" dvs. den lærer dit kørselsmønster at kende. Du kan enten nulstille din gearkasse (kan gøres via en taste kombination i commandsystemet - tjek mbforum eller lignende hvis du er i tvivl), alternativt kan du sætte den i sport og lave mange kickdowns i en halv times tid.. hvis du prøver, at skifte tilbage i comfort herefter vil du formentlig opleve en stor forskel... Jeg kører altid i comfort og skifter kun til sport hvis jeg skal bruge de hurtigere skift.. Og jeg kan mærke en stor forskel - den skifter 1-2 gear ned når jeg skifter program...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...