rasmusrene Skrevet November 6, 2008 Rapporter Skrevet November 6, 2008 Er desværre kommet til skade på arbejdet og er defor gået til lægen som så har henvist mig til Hvidovre hospital og her viser det sig at jeg har fået en diskusprolaps og skal regne med at der går 9-12 måneder før jeg er 100% klar til at arbejde igen og de har så lavet et forløb med træning osv. Men så er det jeg kommer til at tænke på om jeg kan tage imod denne behandling da jeg jo ikke længere er grænsegænger eller hvad?
Juff Besvaret November 6, 2008 Rapporter Besvaret November 6, 2008 Du er vel stadig ansat i dk selvom du er sygemeldt eller hur Med andre ord. Når du arbejder i dk, er dansk statsborger, har det gule grænsegængerpapsygesikring og betaler din skat, har du fuld ret til behandling i dk..
rasmusrene Besvaret November 6, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 6, 2008 Du er vel stadig ansat i dk selvom du er sygemeldt eller hur Med andre ord. Når du arbejder i dk, er dansk statsborger, har det gule grænsegængerpapsygesikring og betaler din skat, har du fuld ret til behandling i dk.. Ja det er jeg, men det var mine frue også da hun var på barsel, men havde ikke ret til at få sit grænsegængerbevis fornyet da hun ikke længere var grænsegænger og derfor ikke måtte bruge dansk læge.
Juff Besvaret November 6, 2008 Rapporter Besvaret November 6, 2008 Det lyder sgu lidt mystisk.... Det burde ikke betyde noget... Der er jo mange gravide grænsegængere som har alle undersøgelser samt fødslen i dk... De skal bare kunne fremvise, og forny kortet ved et evt årsskifte. Vi havde ingen problemer der med fraflytter kommunen 9000 Aalborg. Men igen, om du er sygemeldt i 5 dage eller 365 skal ikke gøre nogen forskel mht behandling i dk... Desværre er det langt fra alle offentlige ansatte der er inde i reglerne
rasmusrene Besvaret November 6, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 6, 2008 Det lyder sgu lidt mystisk.... Det burde ikke betyde noget... Der er jo mange gravide grænsegængere som har alle undersøgelser samt fødslen i dk... De skal bare kunne fremvise, og forny kortet ved et evt årsskifte. Vi havde ingen problemer der med fraflytter kommunen 9000 Aalborg. Men igen, om du er sygemeldt i 5 dage eller 365 skal ikke gøre nogen forskel mht behandling i dk... Desværre er det langt fra alle offentlige ansatte der er inde i reglerne Hvor har du reglerne fra? Er der et sted jeg kan læse om reglerne? Jeg har altid, og nogen gange fået på munden i dette forum :-), opfattet reglerne og fået det samme afvide i Hvidovre at man har ret til lægehjælp fordi man er grænsegænger og det har intet med skat, atp eller noget andet at gøre, det er fordi man krydser grænsen for at komme på arbejde og derfor er man feks ved barsel ikke berettiget til lægehjælp da man ikke længere krydser grænsen.
Pede Besvaret November 6, 2008 Rapporter Besvaret November 6, 2008 Det er noget sludder du er blevet fortalt. Når du arbejder i DK er du også socialt forsikret i DK. Så længe du opretholder dit ansættelsesforhold har du også ret til planlagt behandling i DK. Ret simpelt faktisk.
rasmusrene Besvaret November 6, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 6, 2008 Det er noget sludder du er blevet fortalt. Når du arbejder i DK er du også socialt forsikret i DK. Så længe du opretholder dit ansættelsesforhold har du også ret til planlagt behandling i DK. Ret simpelt faktisk. Nu kan jeg ikke finde dem og ved heller ikke om det bare er folk der har overdrevet deres historie, men har da her læst om fokl der efterfølgende er blevet opkrævet nogle store beløb for behandling, så har du et sted hvor loven eller reglen eller hvad et er er skrevet?
leon Besvaret November 6, 2008 Rapporter Besvaret November 6, 2008 Jeg er selv blevet behandlet og opereret for en discusprolaps, mens jeg boede herovre i Sverige. De fleste steder anbefaler at man arbejder samtidig, da skaden er sket og det er bedre at holde sig i gang. Jeg var sygemeldt samlet 3 uger og det var med operationen. Jeg kender ikke dine omstændigheder, men jeg ved at det hjalp mig ikke at gå hjemme. Jeg fik selvfølgelig en masse piller, men heldigvis skulle jeg ikke køre bil osv. Nå nok om det. Du har al ret til behandling i DK siger de noget andet, er de galt på den. Mvh Leon P.s operationen var det bedste der skete i mit liv 14 dage og du er næsten rask igen.
Pede Besvaret November 6, 2008 Rapporter Besvaret November 6, 2008 6 sek.s Google søgning gav dette resultat: http://www.oeresundsbron.com/object.php?obj=19b52afd
rasmusrene Besvaret November 7, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 7, 2008 Jeg er selv blevet behandlet og opereret for en discusprolaps, mens jeg boede herovre i Sverige. De fleste steder anbefaler at man arbejder samtidig, da skaden er sket og det er bedre at holde sig i gang. Jeg var sygemeldt samlet 3 uger og det var med operationen. Jeg kender ikke dine omstændigheder, men jeg ved at det hjalp mig ikke at gå hjemme. Jeg fik selvfølgelig en masse piller, men heldigvis skulle jeg ikke køre bil osv. Nå nok om det. Du har al ret til behandling i DK siger de noget andet, er de galt på den. Mvh Leon P.s operationen var det bedste der skete i mit liv 14 dage og du er næsten rask igen. Jeg håber også på en operation, men de siger at de først tager stilling til den efter 3 mdr og ellers skal man regen med 9-12mdr træning istedet.
rasmusrene Besvaret November 7, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret November 7, 2008 6 sek.s Google søgning gav dette resultat: http://www.oeresundsbron.com/object.php?obj=19b52afd Det er så hvad det skriver i en avis når man er pendler men igen kan du linke til en lovtekst eller noget for igen det som Hviodvre sagde dengang var at man ikke er pendler når man feks er på barsel.
lisa-marie Besvaret November 9, 2008 Rapporter Besvaret November 9, 2008 jeg blev under min barsel behandlet på hvidovre, var indlagt i næsten 14dage, og fødte vores søn der. Havde alle mine behandlinger (lægebesøg, jordmoder osv) i Danmark og det kender jeg flere der har. Dette har man ret til selv om man er sygemeldt eller på barsel. Lisa
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu