mememe Skrevet December 8, 2008 Rapporter Skrevet December 8, 2008 Hej kan en hjælpe med et svar, jeg har overvejet i det nye år af flytte til sverige ,da det har været i tankerne i mange år, da boligmarket står stille i danmark har jeg valgt af leje min bolig ud i 2-3 år , og det måske blir bedre tider af sælge i ..jeg har 2 jobs,fuldtid og deltid hvor det ene er 12 1/2 times vagter i tre dage og jeg overnatter i danmark, men har derefter 6 fridage , hvor jeg har et bijob i kbh til af få tiden til af gå med og selfølgelig penge, men hvordan er det med fradrag med bijobbet er det halv skat som nu , og er det diæt penge eller kørselsfradrag på det andet job , håber der er en da kan svare :) Kenneth
sup3rior Besvaret December 8, 2008 Rapporter Besvaret December 8, 2008 Beskatningen af dine jobs fortsætter som hidtil, der er ingen ændringer der... Men husk at hvis du vælger det scenarie med din lejlighed bliver du beskattet af en evt. gevinst ved salg af de svenske myndigheder... Mener det er en 20 - 30 % minus evt. forbedringer du har lavet i den...
Lasse Besvaret December 8, 2008 Rapporter Besvaret December 8, 2008 Hej kan en hjælpe med et svar, jeg har overvejet i det nye år af flytte til sverige ,da det har været i tankerne i mange år, da boligmarket står stille i danmark har jeg valgt af leje min bolig ud i 2-3 år , og det måske blir bedre tider af sælge i ..jeg har 2 jobs,fuldtid og deltid hvor det ene er 12 1/2 times vagter i tre dage og jeg overnatter i danmark, men har derefter 6 fridage , hvor jeg har et bijob i kbh til af få tiden til af gå med og selfølgelig penge, men hvordan er det med fradrag med bijobbet er det halv skat som nu , og er det diæt penge eller kørselsfradrag på det andet job , håber der er en da kan svare :) Kenneth Hvis jeg var dig, ville jeg sælge nu, da jeg ikke tror på at det Københavnske boligmarked retter sig lige foreløbig. Det er bedre at tage et lille tab nu, end et stort tab om 2-3-4-5 år. Med mindre du vil beholde lejligheden i 10+ år, så kan du evt få dine penge igen, men det er jo usikkert hvornår. Ingen ved om vi snakker 10, 15 eller 20 år. Det bedste i din situation lige nu, ville nok være at sælge i DK og købe billigere i Sverige. Malmö falder også lidt nu, men valutakursen har lige ændret sig 10-12% på en måned, så mon ikke dette bliver korrigeret ind i priserne (i det mindste i form af stabile priser) over det næste år?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu