Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Flytning af en dansk a-kasse til svensk ... nogen har prøvet? tager det lang tid? hvad sker der imellem den tid man flytter den fra dk til se ... og man skal måske være på dagpenge?

Besvaret

Jeg har prövet det Jeg har flyttet begge veje Det tager ca. 2-3 mdr. I den tid får man ingen penge. Jeg skulle dog ikke have a-kasse dag jeg skulle arbejde i Sverige. Ham skal have et job i Sverige for at flytte herover medmindre man er blvet fyret. Det jeg mener er at man ikke kan sige op og så få a-kasse i Sverige.

• 2 weeks later...
Besvaret

Jeg meldte mig ind i min svenske fagforening (IF-Metal) Derefter kontakte jeg min danske fagforening. De udstedte så en blanket der hedder E301. Det tag lidt tid, for først sendte de nogle papir til mig, som jeg skulle udfylde. Den sente jeg retur til fagforening i danmak. De sendte dem så til min gamle arbejdsgiver i danmark. Som så igen sendtere dem retur til fagforeningen. Og først derefter fik jeg atesten E301 som jeg så kunne sende til min svenske fagforening og bibeholde min ancitet i A-kasse. Det tog ca 1-1,5 månede. Da jeg så havde fået bekræftigelse fra min svenske fagforening på at jeg var optaget i a-kassen, meldte jeg mig ud af den danske fagforening. Jeg mener ikke du kan få dagpenge fra din danske a-kasse når du bor og arbejder i sverig. Men jeg er ikke 100%.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...