homer132 Skrevet January 26, 2009 Rapporter Skrevet January 26, 2009 Nogen som har et bud? Jeg er ved at oprette firma i som skal have adresse i DK. I den forbindelse kommer jeg til at køre ganske meget pr. år. bilen skal også anvendes til privat kørsel. Hvilke muligheder er der? kan jeg give mig selv de: 3,56 kr. pr. km i kørte arbejds km? Hvis jeg via mit dk firma køber firmabil på svenske plader beskattes jeg alligevel efter dansk værdi på bil ikke? det virker jo ret dumt. er naturligvis ude efter den ordning som giver mig den billigste og største bil :)
Basse Besvaret January 26, 2009 Rapporter Besvaret January 26, 2009 Har du driftsted i Danmark, og arbejder i Danmark - så bliver den svenskindregistreret bil beskattet efter regler for fri bil i Danmark. Du kan så spare på indkøbsprisen selvfølgelig. Men du bliver nød til at regne på hvor meget du får ud af at få skattefrie km, ved erhvervsmæssig kørsel, kontra beskatning af værdi af fri bil efter danske regler.
Rikke Rost Besvaret January 27, 2009 Rapporter Besvaret January 27, 2009 Du køber bare en bil til firmaet og så køber du en til 5000 kr......Så slipper du for at blive beskattet af firmabil. Så er den store bil en del af firmaet og du har en privatbil du kører privat i..... Så kan de ikke beskatte dig af fri bil. OG du har lov til at køre hjem i bilen, sålænge du ikke bruger den til andet end arbejdsrelateret kørsel.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu