Jump to content

Salg efter formidlingsaftale er udløbet

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogle af jer herinde evt. kan hjælpe med. Jeg er ved at sælge min lejlighed, jeg har en ejendomsmægler som jeg har skrevet en 3 mdr. kontrakt med - den udløber i dag, men der er stadig forhandlinger med folk der byder. Mit spørgsmål er så, hvad sker der med bud efter kontrakten rent faktisk er udløbet? Vil man "teoretisk" kunne sige den pris du skulle have for at sælge funker ikke længere, da vi rent faktisk ikke har en aftale længere? Hvad med dem som har budt, vil de kunne købe af mig udenom ejendomsmægleren hvis de kom og bankede på min dør?? Ved det er lidt på kanten, meen bare for at presse lidt på omkostningerne.... :rolleyes:

Besvaret

Der må jo stå noget i din kontrakt med ejendomsmægleren? Men uanset hvad: Hvis din ejendomsmægler har formidlet en kontakt, som bærer frugt (du sælger din lejlighed), så er det jo drøn-uartigt ikke at ville betale for den ydelse, du har fået. Og så er det da ligegyldigt, om der er gået 2 dage over tiden eller om du og køber går uden om mægleren. Det er simpelthen dårlig karma - og det skal man holde sig fra! :sick:

Besvaret

Jeg vil holde mig i, at det kan man ikke tillade sig. Min kontrakt med min mægler er også udløbet - og hun har den stadig i avisen osv. - så det ville jeg ikke drømme om at gøre. Teoretisk set kunne du nok godt - men det er godt nok dårlig moral. Min solgte faktisk lejligheden - hele 2 gange i sidste uge - begge er dog sprunget fra præcist i dag - det er godt nok bare sour ass - nå, men det retter sig jo nok med tiden.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...