Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Nu er det sådan at der er et par småting der skal fikses før den kan synes. Den skal ha' nye skiver og klodser og en ny køler ville være smart, men ikke et krav. Nu har jeg så fundet en anden bil jeg skal ud og se på imorgen. Som en evt. erstatning for den lille røde Toyota. Hvad gør man med en lille sparegris som en Starlet, hvis der ikke er nogen der vil gi' 5000sek for den????

Besvaret
Nu er det sådan at der er et par småting der skal fikses før den kan synes. Den skal ha' nye skiver og klodser og en ny køler ville være smart, men ikke et krav. Nu har jeg så fundet en anden bil jeg skal ud og se på imorgen. Som en evt. erstatning for den lille røde Toyota. Hvad gør man med en lille sparegris som en Starlet, hvis der ikke er nogen der vil gi' 5000sek for den????
Hvis den stadig kan køre, så kan den vel laves for 3-500kr ? Du ved hvor meget jeg lavede på den og det kostede ikke alverden. Hvis du ikke kan sælge den, så skrot den. Med den pris du ga' og hvad du har kørt, så er den da tjent hjem mange gange :D
Besvaret

Jamen den kører ganske fint. Slet intet dér..... Den havde bare en skævbremsning til besiktning på 33% og det må være maks 30%. Så et sæt nye skiver og klodser samt en køler er stort set hvad der skal til for at få fat i en lille sparegris. Jeg er bare ikke sikker på jeg gider selv....:)

Guest michaelbo
Besvaret

S Kør den til København, helst nørrebro, skru nummepladerne af, så er lortet væk ! Der er alligevel så meget affald på Nørrebro :D

Guest PeterK
Besvaret
Ja det er helt sikkert. For dem der kan leve med et minimum af komfort, så findes ikke billigere bil at pendle i :) Hvad får man i skrotafgift herovre???
Købte tilfældigvis Sydsvenskan i Søndags og der var ca 3-4 annoncer fra autoforhandlere/ophuggere som vill give mellem 5-4000sek for udtjente biler......Gratis afhentning:th2:
Besvaret
Købte tilfældigvis Sydsvenskan i Søndags og der var ca 3-4 annoncer fra autoforhandlere/ophuggere som vill give mellem 5-4000sek for udtjente biler......Gratis afhentning:th2:
Peter det lyder spændende.. Jeg har en bil jeg skal af med og jeg orker ikke at indregistrere den i Sverige - kan du ikke liste firmanavnene herinde, så kan jeg tage fat i dem.
Besvaret
Peter det lyder spændende.. Jeg har en bil jeg skal af med og jeg orker ikke at indregistrere den i Sverige - kan du ikke liste firmanavnene herinde' date=' så kan jeg tage fat i dem.[/quote'] Den kan du ikke aflevere. Den skal være svensk indregistreret inden de vil ta' den. Ellers ville sverige jo ende som europas affaldsplads for nedslidste biler.
Besvaret
Den kan du ikke aflevere. Den skal være svensk indregistreret inden de vil ta' den. Ellers ville sverige jo ende som europas affaldsplads for nedslidste biler.
Pokkers også..
  • 5 weeks later...
Besvaret
Peter det lyder spændende.. Jeg har en bil jeg skal af med og jeg orker ikke at indregistrere den i Sverige - kan du ikke liste firmanavnene herinde' date=' så kan jeg tage fat i dem.[/quote'] Jeg er også interesseret, hvis nogle herinde har navnene på et par firmaer, som gerne aftager udtjente biler.
Besvaret
Ja' date=' jeg tror det sgu. :) Med mindre den - mod forventning - rent faktisk ryger gennem næste syn.[/quote'] Så var den hos Bilprovningen. Eneste reelle fejl, som vi blev påbudt at fikse (og derpå komme igen til efterkontroll) var en lille lækage i udstødningen ved et samlingspunkt. Det fik vi så lige fikset med det samme hos vores trofaste - og billige - mekaniker i Oxie. 500 sek :th2: Ved samme lejlighed fik vi ham til at bytte en gummidamask (meget, meget, meget tiltrængt) ved det venstre CV joint og smøre det hele godt og grundigt. 700 sek oveni for dette. Total ventetid: 90 minutter.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...