Jump to content

EuroDisney erfaringer

Recommended Posts

Guest PeterK
Skrevet

Nogle der har erfaringer med hvilke hoteller som er bedst for mindre børn 2-6 år? Hvor booker man typisk billigst? (der en milliard udbyddere af rejser:confused:)

Besvaret

Disney Hej Peter Prisen for EuroDisney pakker ligger forbløffende ens, uanset hvilket sted man køber. Vi købte i sin tid hos PAN Rejser, hvilket er udmærket. Hos dem (måske også hos andre) får man en del vouchers med til rabat på restauranter etc. ned på resortet. Vi boede selv på Cheyenne, hvilket er stærkt anbefalelsesværdigt for børn. Det er måske også det sjoveste tema for børn (cowboy-stil), naturligvis alt efter deres interesser. I Cheyenne rider der cowboys rundt osv. Santa Fe er et andet hotel i den billigere end, måske med et lidt mere kedeligt tema (lidt udefinerbart, Mexico-agtigt). De øvrige hoteller er lidt dyrere (eller meget dyrere) og måske ikke så sjove for børn. Seqouia Lodge er måske ok, lidt American North Western Twin Peaks-agtigt. New York og Newport Bay ser fine ud, men kedelige for børn. Disneyland Hotel er noget dyrt, men sikkert meget fint, og ligger jo nærmest inde i parken. En bekendt har været på Crocket Ranch, og var meget begejstret. Herfra får der dog ikke shuttle-busser, men man skal selv køre en 10 min. Fra Cheyenne / Sante Fe går der shuttles konstant, men der er nu også kun et par hyggelige km. at gå. De øvrige ligger meget tæt på parken. Overordnet var vi særdeles positivt overraskede over det hele faktisk, og vi vil helt sikkert derned igen. Maden - skal man tænke på - er på klassisk forlystelses-park niveau, dvs. burgere osv. Man kan ikke så godt købe frugt, vand, sandwiches osv., så det kan man evt. selv tage med. Maden / buffeterne på hotellerne er ikke noget at skrive hjem om, ihvertfald ikke på Cheyenne. Morgenmaden, som tit er inkl., er dog fin nok. Det kan naturligvis anbefales at tage metroen direkte fra Disneyland ind til Paris centrum en dag. Kan man lige shopping ligger Valle Europe med masser af outlets kun et stop fra Disney, der kører i øvrigt også gratis gratis shuttles dertil hele tiden, Flyver man til Paris kan man tage en af de mange minibusser, som mere eller mindre autoriseret kaprer dig og kører dig til Disney for knap 100 euro (plads til 8 personer). Og gerne aftaler tid, til når du skal tilbage igen. Mvh Henrik

Besvaret
Nogle der har erfaringer med hvilke hoteller som er bedst for mindre børn 2-6 år? Hvor booker man typisk billigst? (der en milliard udbyddere af rejser:confused:)
Jag har bott på New York och på Disneyland hotel, båda två var en mycket stor besvikelse och med tanke på priset en ren katastrof. Nästa gång jag skall till Dinsey Paris kommer jag att bo i Paris och åka tåg till parken (ca 45 min), tåget stannar dessutom direkt vid ingången till parken. Kan rekomendera följande (båda alt. inkvarterar 4-personer i ett rum) Om ni söker ett lite "lyxigt" alternativ. Hilton Arc de Triomphe Paris , Pris ca 7-800€ för familjerum och ett lite enklare (men MYCKET prisvärt), Pris ca 250€ för familjerum http://www.lenoxsaintgermain.com
Besvaret

De bedste hoteller for børn er dem hvor transporten til og fra parken er kortest. Klart hovedparten af tiden foregår alligevel i selv parken, og ungerne er totalt kørt i sænk når man kommer tilbage til hotellet (Det er de voksne også ..). Alle hotellerne er 100% gearet til børn, og restauranterne på hotellerne er designet og kørt med henblik på børn - Disney er udemærket klar over hvilke parametre der er vigtige i spillet om at tiltrække gæsterne til endnu et besøg.

Besvaret
Jeg har været i EuroDisney fire gange og har bla prøvet Disney Newport Bay hotellet med 3 børn cirka på den alder som du nævner. Vi valgte et superiour room og det var vi glade for da vi dermed kunne springe den 1 time lange (:scared:!!!) check-in kø over. Jeg kunne se at de andre børnefamilier led frygteligt. Da vi chekkede ind om morgen fik vi at vide at værelset først ville være klar klokken 16, hvilket jo ikke gjorde så meget da vi alligevel skulle i parken. Problemerne og utilfredsheden opstod dog da vi klokken 18-19 stykker kom tilbage med 3 kanontrætte børn og værelset stadig ikke var klar! - jeg talte med store bogstaver og fik så med hiv og sving et rum som vi kunne smide os på sengen i. Der gik en times tid indtil vores rigtige værelse så var klar, i løbet af den tid præsterede de iøvrigt at glemme os et par gange. Jeg måtte ringe 2 gange til receptionen for dels at skynde på dem dels for at få vores bagage. Vi var jo uden vores bagage i det midlertidige værelse og da børnene var trætte og sengeklar var vi ved at være lidt desperate efter nattøj, tandbørster, bleer og den slags. Det var en lidt irriterende oplevelse, men allermest irriterende var det dog at man blev behandlet arrogant og ligegyldigt på trods af at man havde bestilt et af deres dyreste værelser, opførte mig høfligt på mit bedste turist-fransk og iøvrigt havde små glade børn med. Skulle jeg gøre det om, ville jeg vælge en af de hotelkæder som man kender og ved fungerer, dvs. Mariott, Hilton, Radisson o.s.v. Det betyder ikke så mege at det ikke er tæt på parken efter min mening. Vi bookede iøvrigt direkte via nettet (http://www.disneylandparis.fr/index.xhtml) og det fungerede glimrende, med bookningen i hånden fik vi biletterne til parken da vi chekkede ind på hotellet.
Besvaret

Har været i EuroDisney 1 gang, da børnene var 6 og 8 år. Tog discount udgaven. Arrangerede selv rejsen - bookede os ind på et Formule1 hotel for 3 nætter, det som lå nærmest parken. Børnene var vilde med at have eget rum med dørkode ved siden af "de voksne". Har ofte anvendt disse hoteller ved gennemrejser, og er ganske tilfreds med standarden. Vi købte adgangskort til parken for 2 dage, hvilket dækkede vores behov http://www.hotelformule1.com/formule1/index.html /Lisa

Guest PeterK
Besvaret

Takker takker..............Må se at få skræddersyet en tur, men der er nok massere værelser i disse finanskrisetider!! Skal afsted primo juni..

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...