Mulde Skrevet March 11, 2009 Rapporter Skrevet March 11, 2009 Uheld i sidste sving før betalingsanlægget - retning mod DK. Det så ud som om en bil havde været rundt på taget. Brandbil ankom lige som vi kørte forbi ca. 6.40 - det så ud som om det lige var sket. Håber ikke at nogen kom noget til...
Rikke Rost Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 http://sydsvenskan.se/malmo/article418946/Bil-voltade-vid-Lernacken.html
Thomasha Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 Soloulykke En af mine kammerater kørte lige bag ham. Hans dæk punkterede voldsomt og han kom i slinger og endte med at rulle rundt og ryge i rabatten. Skulle have set temmeligt voldsomt ud. /Thomas
Rikke Rost Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 Et kørekursus havde nok kunne afværge det......;)
Homer Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 Et kørekursus havde nok kunne afværge det......;) Så skal jeg da have alle mine dæk på kørekursus!!
Mulde Besvaret March 11, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 11, 2009 Jeg havde godt nok tænkt på, hvad der kunne få en bil til sådan at vælte rundt - men det var så forklaringen. Godt det ikke var mig...
Rikke Rost Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 Han var kørt opad skråningen så det ud til...:(
Juff Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 puha, ikke sjovt at punktere pludseligt.... har yderst respekt for mine vinterdæks hastigheds godkendelse....
Rikke Rost Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 Ja....jeg har W dæk på af samme årsag....:D
Juff Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 H her, Det går jo det meste af tiden meeeeen det burde være V når den lige skal blæses igennem.........Det må man nøjes med i forår sommerperioden så... :)
Homer Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 Hvad i alverden bruger I vinterdæk til på denne årstid??
Rikke Rost Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 Sidder jo på vores vinterbil Lasse.......;)
skallstorp Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 Undgår böder Vi bruger dem til at undgå böder Hvad i alverden bruger I vinterdæk til på denne årstid??
Rikke Rost Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 Kan man det bare man monterer vinterdæk??? Så er det nok derfor jeg ingen har fået i Starlet'en.....:D
Homer Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 Der er vist noget I har misforstået omkring bødesystemet i Sverige - og vinterbiler for den sags skyld...
Rikke Rost Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 Jeps Lasse.....Men de ved det ikke.....;) :D Når rejsen starter og slutter i udlandet, er det ikke nødvendigt med vinterdæk...;)
skallstorp Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 Uddebateret Den har vist været oppe og vende en gang før. Gælder ikke Svensk registrerede biler:tongue2: Jeps Lasse.....Men de ved det ikke.....;) :D Når rejsen starter og slutter i udlandet, er det ikke nødvendigt med vinterdæk...;)
Rikke Rost Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 Skal vi så ikke lige sømme kisten til med den diskussion: Vinterdäck Krav på vinterdäck 1 december-31 mars När du kör personbil (klass I*), personbil klass II (husbilar) med en totalvikt av högst 3,5 ton, lätt lastbil samt lätt buss är det krav på vinterdäck eller likvärdig utrustning under perioden 1 december–31 mars, om det är vinterväglag. Drar du släpvagn efter gäller kravet även denna. *) Till personbil klass I hör samtliga fordon som är registrerade som personbil och som inte tillhör personbil klass II. Undantag Trots kraven på vinterdäck får ett fordon köras i följande fall om det kan ske utan fara för trafiksäkerheten: Vid provkörning eller bogsering av fordonet i samband med reparation eller liknande ändamål. Vid färd den kortaste, lämpligaste vägen till och från närmaste besiktningsorgan (Bilprovningen). Om fordonet enligt vägtrafikregistret är trettio år eller äldre. Om fordonet är registrerat i utlandet. Vid färd som påbörjas eller avslutas i utlandet. Om du kör med stöd av saluvagnslicens (grön registreringsskylt) den kortaste, lämpligaste vägen från hamn, järnvägsstation, fabrik, reparationsverkstad, förvaringslokal eller liknande till en annan sådan plats, lokal eller garage. Med saluvagnslicens får fordon även köras vid demonstration eller försäljning. Om fordonets däck enligt uppgift i vägtrafikregistret har en fälgdiameter som är 10 tum eller mindre.
Rikke Rost Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 Så det med at den er svensk registreret betyder ikke en hujende fis...... Gælder for alle!! Så den må du længere ud end Skurup med......:D
skallstorp Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 Gammelt link Der må være et gammelt link fra tidligere diskution. Mern uanset skal man skal man vel vælge landet man bor i love. Også et spørgsmål om sikkerhed, derfor findes loven Så det med at den er svensk registreret betyder ikke en hujende fis...... Gælder for alle!! Så den må du længere ud end Skurup med......:D
Rikke Rost Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 Jo længere ud de søforklaringer kommer, jo sjovere bliver det..... Det er sakset fra transportstyrelsen.se ;) Der må være et gammelt link fra tidligere diskution. Mern uanset skal man skal man vel vælge landet man bor i love. Også et spørgsmål om sikkerhed' date=' derfor findes loven[/quote']
skallstorp Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 Hvilken søforklaringer Ser ingen søforklaringerJo længere ud de søforklaringer kommer, jo sjovere bliver det..... Det er sakset fra transportstyrelsen.se ;)
Homer Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 Hvor her i nærheden er det lige at der er "vinterväglag"?? Måske ude på bøhlandet i Sjöbo (:p) eller i Norrland - men ikke der hvor jeg kører til daglig
Guest jxhab Besvaret March 11, 2009 Rapporter Besvaret March 11, 2009 Skal vi så ikke lige sømme kisten til med den diskussion: Jeg kan også paste ting, men er det bare din fortolkning eller noget du rent faktisk har undersøgt, for i hvis du kører hjemmefra (Sverige) til arbejde (Danmark) og fra arbejdet (Danmark) og hjem (Sverige), hvordan slutter din rejse så IKKE i Sverige?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu