Dorthepigen Skrevet March 13, 2009 Rapporter Skrevet March 13, 2009 Hej Alle. Jeg har fået svar på mange af mine spørgsmål herinde :th2: så eg prøver lige lykken igen. Pr. 1/4 flytter vi tilbage til sverige, vi har været på skattevärket og melde indflytningen hos dem og er officielt tilbage den dato i vores gamle lejlighed som vi ikke har kunne få solgt. Vi har idag købt en bil hos Audi og de har lovet os at den står klar d. 1/4 så vi har den fra første dag. Mit spørgsmål er, er det i strid mod reglerne at få den før? selvom vores folkeregisteradresse ikke er rykket endnu? Jeg håber at I kan hjælpe..og at det iøvrigt er det rigtige forum jeg spørger i. - Dorthe
skallstorp Besvaret March 13, 2009 Rapporter Besvaret March 13, 2009 Ny bil Du får måske et forsikrings problem. Men uanset så må du ikke köre i den i DK
michael k Besvaret March 13, 2009 Rapporter Besvaret March 13, 2009 man kan få dispensation den anden vej så mon ikke det er til at tale med skat eller evt den politimand der måtte stoppe en
BS Besvaret March 13, 2009 Rapporter Besvaret March 13, 2009 Hvis du spørger om du må køre i den er svaret ja. Så længe du holder dig på den svenske side. I dk er det fy fy skamme!
DoLa Besvaret March 13, 2009 Rapporter Besvaret March 13, 2009 Kun tåber frygter ikke politiet og ToldSkat Hej Man behøver bare at se TVA idag, for at se hvor dumt det vil være at køre rundt i en svensk registreret bil. Der er en flok "yallaer" oppe i Farum Midtpunkt der nu får en bon af ToldSkat for afgiftunddragelse af deres tyske landevejsekspresslokomotiver, på grund af den razzia igår aftes... Samtidig står den ene højt dekorerede embedsmand efter den anden, frem på skærmen hvor de snakker om "Al Capone"-metoden i forhold til den verserende krig mellem 2. gér og HA, hvor man vil stoppe alle der ses køre rundt i udenlandsk registrerede køretøjer, "for at stresse dem" og for at kontollere hvordan Mhudjaffa, der er arbejdsløs og modtager bistand, kan kører rundt i en 2 md. gammel BMW M5, have dyrt designertøj på og en guldkæde på tykkelse med ankerkæden på en hedengangen storebæltsfærge. (se, DET har også altid undret mig...!) I dette øjeblik disse linjer skrives, er ca. 60 betjente og skattefolk på gaden rundt om i hovedstadsområdet, UDELUKKENDE for at kontrolerer biler på svenske "tavler". :D Jeg er godt klar over at du/i nok ikke er en del af den krig, men det vil være dummere end at pisse imod vinden, at køre rundt i jeres nye Audi, inden i har jeres adresse herovre. Tro mig! Ikke een eneste embedsmand vil, i disse dage, lytte til fornuft når (ikke hvis, men NÅR) i bliver stoppet og det bliver meget dyrt. Lad være med at køre i Audien før i officielt er flyttet herover MVH. Lars H
Dorthepigen Besvaret March 14, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret March 14, 2009 :) Mange tak for hjælpen alle sammen. Jeg ved nu med sikkerhed at vores nye "legetøj" ikke må pakkes ud før vi er kommet tilbage. Mvh. Dorthe
Guest Mogens Besvaret March 14, 2009 Rapporter Besvaret March 14, 2009 Grænseplader... Jeg ved nu med sikkerhed at vores nye "legetøj" ikke må pakkes ud før vi er kommet tilbage. I kunne vælge at registrere den på grænseplader for på dén måde kunne anvende bilen 21 dage før, I egentlig flytter: www.udlandsguiden.dk/web464.asp
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu