ClausN Skrevet April 22, 2009 Rapporter Skrevet April 22, 2009 Leger lidt med tanken om at importere en ældre 4x4'er fra Tyskland. Dem som jeg har kigget på er alle benzin V8'ere. Så mit spørgsmål er om dette kan lade sig gøres uden de store problemer? Hermed tænker jeg på om der feks er specielle regler / krav ang. co2 udslip, katalysator osv. for ældre biler. Bilerne er fra ca. midt firserne, og er synet og TUV godkendte i Tyskland. Andre ting man skal tage hensyn til / være opmærksom på?
Peter M Besvaret April 22, 2009 Rapporter Besvaret April 22, 2009 en ting du i hvert fald skal være opmærksom på er om du vil prøve at importere den som personbil eller let lastbil. 1986 er så vidt jeg husker den sidste årgang man kunne få dispensation til at have 4 passagerer i en let lastbil. Gitteret sidder så bag bagsædet. Derudover skal ældre lette lastbiler heller ikke forureningstestes (kan ikke huske grænsen, men min V8 fra 1986 skal ikke testes). Og de er meget billigere i vägskatt selvom flere regeringer har gjort deres for at rette op på det (senest blev vägskatten for lette lastbiler hævet 40%). Hvis det er en Land Rover / Range Rover du er i færd med at importere kan du prøve at stille spm på www.slrk.org, der er mange kloge hoveder som kan synsreglerne for 4x4 udenad... /Peter
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu