Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hey, Vi står for at skulle købe en lille pendlerbil nr. 2, og har kig på denne: http://www.blocket.se/vi/19552751.htm?ca=23_11_s Vi har lige været hos forenede bil i malmö og kigget på den, og den er jo ny, med en meterställning på 10 mil, men modelåret er sat til 2007. Hvordan hænger det lige sammen? Og hvordan med garantier og serviceaftaler etc? Derudover, er det et fornuftigt valg, hvis det skal være en lille bil, som er økonomisk, men samtidig også sjov, og værd at kigge på? Jeg er f.eks. lidt i tvivl om der kommer et facelift, eller en ny model, siden den er så billig? Håber på at nogen kan hjælpe, da jeg helst ikke vil købe katten i sækken :) Pft, Michael

Besvaret

Jeg kan fortælle dig hvordan det var for mig da jeg købte lignende, dog i golf. Min var en modelår 2008, kørt 50 km - den var hentet fra fabrikken juli 2007, men altså en 2008 model. Da jeg købte den i nov. 2008, fik jeg samme garanti som ved helt ny bil - altså man talte fra min købsdato i november. Lige som den du kigger på, har det været en demobil - som nu er kommet i ny modelårgang, og derfor sælges billigt. Herudover fik jeg også de normale 3 års vagskada forsäkring betalt, som ved køb af fabriks ny bil. Serviceaftalen starter først fra den dag du køber den, den får status ny bil. og du vil stå som eneste ejer på reg.beviset. Men slår du op på www.transportstyrelsen.se, så kan du se hvornår bilen er hentet til forhandleren, og om der har været andre ejere mv. Mht. facelift og ny model, må jeg være dig svar skyldig, kender ikke til mini coopers, men mon ikke der er kommet ny model - siden de sælger deres demobil ? :D

Besvaret

Tak for det grundige svar, det lyder til at der rent garanti og servicemæssigt ikke er noget der gør denne bil mindre attraktiv. :) Problemet er vel så bare når man skal sælge den, så kan man ikke skrive at det er en 2009, som det jo er for os, men i stedet må skrive 2007, og det gør den vel så tilsvarende mindre værd.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...