Thyper Skrevet June 3, 2009 Rapporter Skrevet June 3, 2009 Jeg beskattes som de fleste her efter grænsegængerreglen. Jeg kan se at man skal opgive udbytter af danske akter på den svenske selvangivelse. Men der er blevet trukket 28% skat i Danmark ved udbetalingen af udbyttet. Kommer man så ikke til at betale skat af udbyttet en gang til i Sverige ???
Thyper Besvaret June 3, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret June 3, 2009 Se på side 38 her: http://www.skatteverket.se/download/18.5947400c11f47f7f9dd8000479/33030.pdf Jeg forstår det som om at hvis der på den svenske fortrykte deklaration ikke står noget om den udbytteskat man har betalt i Danmark (hvor skulle de også vide det fra) så skal man søge om "avräkning" under øvrige oplsyninger og medsende kvitteringer.
peter_k Besvaret June 4, 2009 Rapporter Besvaret June 4, 2009 Interesant spørgsmål :). Jeg tror at man skal betale skatten i sverige, det er der man kapital beskattes. Når man har gjort det så kan man få sine skattepenge tilbage i danmark. De 28% der er indeholdt i danmark er en slags àconto skat, som den der udbetaler udbyttet skal indeholde. Iøvrigt er det vist en genganger her på forumet, tror du kan blive klogere ved at søge lidt på siden.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu