PJKB Skrevet July 9, 2009 Rapporter Skrevet July 9, 2009 Min 530d bremser piver foran HVER gang jeg bremser. Bilen er en 06 og display siger at klodser først skal skiftes om 18000km?? Det er ret højt når vinduerne rulles ned og kommer når jeg bremser ned fra 30km/t til 0km´t........ WHAT IS IT???
dannemare Besvaret July 9, 2009 Rapporter Besvaret July 9, 2009 Min 530d bremser piver foran HVER gang jeg bremser. Bilen er en 06 og display siger at klodser først skal skiftes om 18000km?? Det er ret højt når vinduerne rulles ned og kommer når jeg bremser ned fra 30km/t til 0km´t........ WHAT IS IT??? Materialerne i mange nyere bremseklodser (bl.a. dem der sidder monteret på min bil) gør, at bremserne har forholdvis let ved at hyle, når man bremser ganske let frem til et stop. Det løser sig dog hurtigt ved bare at bremse senere og hårdere. :D Jeg tror samtidig, at problemet er mest udtalt for asbestfri bremseklodser (hvilket mine vist også er). Edit: Er det i grunden tilladt med asbest i bremseklodser i dagens DK/SE? Edit edit: Jeg har vist sovet i timen. En hurtig googling lod mig forstå, at asbest i bremseklodser i DK ikke har været tilladt siden sidst i 80'erne. Stemmer det nogenlunde?
Marraffay Besvaret July 10, 2009 Rapporter Besvaret July 10, 2009 Jeg er ude for det samme. Ved bremsning fra en 30-40 i timen til 0, giver pibelyd fra bremserne. Havde ellers bilen til service start juni, men der går man måske ikke sådan noget igennem? Bilen er en A4 årgang 08.
APGraph Besvaret July 10, 2009 Rapporter Besvaret July 10, 2009 bare brems hård et par gange så forsvinder den lyd, klodserne skal bare lige motioneres lidt, alt det fileri går ikke, tryk til og klodserne bliver gode igen. PS. check lige at der ikke er nogle bagved når du gør det, folk er nemlig ikke god til at holde afstand. politiet skulle gi nogle flere bøder til folk der ikke holder afstand. mvh A
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu