Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg vil ind imellem køre med min cykel på et stativ på trækkrogen her i S. Ved nogen, om man så skal have en ekstra nummerplade hængt på cyklen?

Besvaret

Jeg fik følgende svar da jeg spurgte trafikregistret i transportstyrelsen --- Du får inte montera en tredje skylt på en bil registrerad i Sverige. Lagstiftningen tillåter endast att den eller de registreringsskyltar som normalt ska sitta på fordonet anbringas på det. Fordonsägaren eller fordonets förare får ansöka om en ersättningsskylt hos Vägverket eller hos en polismyndighet om en registreringsskylt har förstörts, förkommit, förändrats eller av annan anledning inte lämpligen kan användas (7 kap 11 § Förordning (2001:650) om vägtrafikregister). ---

Besvaret
Jeg fik følgende svar da jeg spurgte trafikregistret i transportstyrelsen --- Du får inte montera en tredje skylt på en bil registrerad i Sverige. ...eller av annan anledning inte lämpligen kan användas (7 kap 11 § Förordning (2001:650) om vägtrafikregister). ---
Deraf kan man så udlede, at man ikke skal have et ekstra skilt. Eller skal sidste del af paragraffen anvendes? Har du så transporteret din cykel uden problemer siden da?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...